Enstitüler / Institutes

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11727/1390

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Describing the phenomenon of "living as a refugee" among syrian university student refugees
    (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Muhammed Refik, Tekeli; Zuhal, Yeniçeri Kökdemir
    This study focused on university student refugees' experiences related to their refugee background and the phenomenon of "being a refugee." Its objective was to obtain a comprehensive understanding of the challenges faced by refugees during their migration experiences, acculturation processes, and interactions with local society members. Additionally, it aimed to determine their reactions to these experiences, the strategies they employed, and the benefits they derived from them. A phenomenological approach was chosen to understand refugee experiences through their subjective accounts. To achieve this, semi-structured interviews were conducted with 10 university students aged 18 and above. The interviews lasted between 25-45 minutes (M=32.52, 8,08). Participants were identified through snowball sampling from university refugee student communities. Thematic analysis was employed in the study's analysis process. Initially, audio recordings were transcribed, and resulting texts were repeatedly read. Subsequently, coding was performed, and sub-themes and overarching themes emerged. After the generation of themes, two experts were consulted to discuss sections requiring revision. Following further readings, the themes reached their final form. As a result of the analyses, nine fundamental themes were identified. These themes are as follows: (1) "We couldn't live a good life" - The challenges of migration, (2) "Struggling just to survive," (3) Not understanding Turkish makes daily life a struggle, (4) Xenophobia towards Syrians, (5) Hiding Syrian identity: Protecting oneself against discrimination, (6) It's like I'm in prison" - Effects of government policies and legal systems, (7) The future aspirations of refugees, (8) Finding ways to cope with challenging experiences, and (9) strength or agency in the face of challenging experiences. The generated themes were discussed within the framework of strength-based approaches and the cycle of mutual constitution, drawing upon existing literature. Bu çalışma, üniversite öğrencisi mültecilerin mülteci geçmişleri ve "bir mülteci olma" olgusuyla ilgili deneyimlerine odaklanmıştır. Amacı, mültecilerin göç deneyimleri, kültürel uyum süreçleri ve yerel toplum üyeleri ile etkileşimleri sırasında karşılaştıkları zorlukları kapsamlı bir şekilde anlamak ve bu deneyimlere nasıl tepki verdiklerini, hangi stratejileri kullandıklarını ve bu deneyimlerden nasıl faydalandıklarını belirlemektir. Mülteci deneyimlerini öznel açıklamaları üzerinden anlamak için bir fenomenolojik yaklaşım tercih edilmiştir. Bu amaçla, 18 yaş ve üzeri 10 üniversite öğrencisiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler 25-45 dakika arasında sürmüştür (Ort.=32.52, 8,08). Katılımcılar üniversite mülteci öğrenci topluluklarından kar topu örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışmanın analizinde tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. İlk olarak, ses kayıtları yazıya geçirilmiş ve ortaya çıkan metinler tekrar tekrar okunmuştur. Daha sonra kodlama işlemi gerçekleştirilmiş ve alt temalar ile ana temalar ortaya çıkmıştır. Temaların oluşturulmasının ardından, revizyon gerektiren bölümleri tartışmak için iki uzmana danışılmıştır. Daha fazla okuma sonrasında temalar son halini almıştır. Yapılan analizlerin sonucunda, dokuz temel tema belirlenmiştir. Bu temalar şunlardır: (1) "İyi bir yaşam süremedik”- Göçün zorlukları, (2) "Sadece hayatta kalmak için mücadele," (3) Türkçeyi anlamamak günlük yaşamı zorlaştırıyor, (4) Suriyelilere karşı yabancı düşmanlığı, (5) Suriyeli kimliğini gizleme: Ayrımcılığa karşı kendini koruma, (6) "Hapishanedeymişim gibi”- Hükümet politikalarının ve hukuk sistemlerinin etkileri, (7) Mültecilerin gelecek hedefleri, (8) Zorlayıcı deneyimlerle başa çıkma yollarını bulma ve (9) zorlayıcı deneyimlere karşı güçlenme ve eylemlilik. Oluşturulan temalar var olan literatür, strength-based (güç temelli) ve the cycle of mutual constitution (karşılıklı oluşum) yaklaşımları çerçevesinde tartışılmıştır. Bu çalışma, literatürdeki var olan temaları netleştirmiş ve daha önce üzerine gidilmemiş bazı temaları gün yüzüne çıkarmıştır.
  • Item
    Investigating efl teacher's motivation towards web-based professional development in a turkish context
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Boz, Can Ece; Ghorbandordinejad, Farhad
    Evidence suggests that motivation is among the most important factors for participation in web-based professional development (WPD) activities. My experience during online education that has driven this research. Up to now, very little attention has been paid to the importance of motivation on WPD. It states a need to comprehend the different perceptions of motivation that exist among studies. This prospective study was designed to investigate how EFL teachers are motivated towards WPD. The research data in this thesis is collected from a hundred nine teachers working in a foundation university. In order to identify teachers’ preferences, the participants responded to twenty-nine items using a 7-point Likert scale. Descriptive data were generated for all variables. Statistical significance was analysed using analysis of variance and t-tests as appropriate. All analyses were carried out using SPSS, version 23.0. The findings revealed that the teachers who were highly motivated and the respondents who reported low levels of motivation are nearly equal. Moreover, their motivation towards WPD did not distinct significantly with respect to gender, age, marital status, number of children they have, department, employment status, unit, principal area, degree status and computer competency. However, this study has identified that participants’ motivation is significantly dissimilar in regard to experience and the Internet competency. Moreover, the results of this investigation show that there are some relationships between sub-dimensions. One of the most important findings to come out in this study is that the category of practical enhancement has the highest score of all dimensions. The present study has been one of the first attempts to thoroughly examine the motivation towards WPD. Kanıtlar, motivasyonun web tabanlı mesleki gelişim etkinliklerine katılım için en önemli faktörlerden biri olduğunu göstermektedir. Bu araştırmayı yönlendiren çevrimiçi eğitim deneyimim. Şimdiye kadar, web tabanlı mesleki gelişimde motivasyonun önemine çok az ilgi gösterildi. Bu çalışmalar arasında var olan farklı motivasyon algılarının anlaşılması ihtiyacını belirtmektedir. Bu ileriye dönük çalışma, EFL öğretmenlerinin web tabanlı mesleki gelişime nasıl motive olduklarını araştırmak için tasarlanmıştır. Bu tezdeki araştırma verileri, bir vakıf üniversitesinde çalışan yüz dokuz öğretmenden toplanmıştır. Öğretmenlerin tercihlerini belirlemek için, katılımcılar 7 puanlı bir Likert ölçeği kullanarak yirmi dokuz maddeye cevap verdiler. Tüm değişkenler için tanımlayıcı veriler oluşturuldu. İstatistiksel anlamlılık, uygun biçimde varyans analizi ve t-testleri kullanılarak analiz edildi. Tüm analizler SPSS, sürüm 23.0 kullanılarak gerçekleştirildi. Bulgular, yüksek motivasyona sahip öğretmenlerle düşük motivasyon seviyeleri bildiren katılımcıların neredeyse eşit olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonları cinsiyet, yaş, medeni durum, sahip oldukları çocuk sayısı, bölüm, istihdam durumu, birim, ana alan, derece durumu ve bilgisayar yetkinliği açısından önemli ölçüde farklılık göstermedi. Ancak, bu çalışma, katılımcıların motivasyonunun deneyim ve internet yetkinliği açısından önemli ölçüde farklı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu araştırmanın sonuçları, alt boyutlar arasında bazı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada ortaya çıkan en önemli bulgulardan biri, pratik geliştirme kategorisinin tüm boyutların en yüksek puanına sahip olmasıdır. Bu çalışma, web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonun kapsamlı bir şekilde incelenmesine yönelik ilk girişimlerden biri olmuştur.