Enstitüler / Institutes

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11727/1390

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 222
  • Item
    An assessment of the professional development needs of english language istructors working at a foundation university
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Nal, Nezih; Dağdeviren Kırmızı, Gülin
    The main purpose of this study was to investigate the professional development needs of English language instructors working at a foundation university in Ankara. The study's population consisted of 115 instructors teaching at a preparatory school. The study aims to identify the instructors’ views of professional development, the most popular forms of professional development that teachers engage in, factors that prevented teachers from participating in professional development programs, the most challenging skills to teach and evaluate, the subject areas of English education where teachers require professional development, and the formats and delivery techniques that teachers prefer for the professional development programs. This study also sought to answer whether experience determined the needs of instructors. A mixed-method approach was utilized in the study. The researcher used a Likert-type scale survey prepared by Ekşi (2010). The survey had three sections. The first part had six questions. The second part had two subsections, and the third part had two subsections. After quantitative data were collected, semi-structured interviews were conducted with 10 participants. Findings indicated that the instructors had positive views towards professional development. ‘sharing experiences with colleagues’ emerged as the most prevalent professional development activity. The most important factor that prevented participants from joining professional development activities was reported as ‘heavy workload’. The most challenging skills to teach and to assess were reported as ‘speaking’ and ‘writing’. In addition, the majority of the participants stated that they preferred professional development activities, which are optional workshops at their institution. Furthermore, ‘an expert speaker outside the institution’ was reported as the preferred speaker for the professional development sessions. Finally, the result of the regression analyses showed that the years of teaching did not determine the needs of the instructors. Bu çalışmanın temel amacı, Ankara ‘da bulunan bir vakıf üniversitesinde görev yapan İngilizce öğretim görevlilerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının araştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini hazırlık okulunda görev yapan 115 öğretim görevlisi oluşturmaktadır. İhtiyaç değerlendirmesinin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişime ilişkin görüşlerini, öğretim görevlilerinin katıldığı en popüler mesleki gelişim biçimlerini, öğretim görevlilerinin mesleki gelişim programlarına katılmasını engelleyen faktörleri, öğretilmesi ve değerlendirilmesi en zor becerileri, öğretmenlerin mesleki gelişime ihtiyaç duyduğu İngilizce eğitiminin konu alanları ve öğretmenlerin mesleki gelişim programları için tercih ettikleri biçimler ve sunum tekniklerini ortaya koymaktır. Bu çalışma ayrıca, deneyimin öğretim görevlilerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleyip belirlemediğini de yanıtlamaya çalışmaktadır. Çalışmada, karma yöntem yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmacı, Ekşi (2010) tarafından hazırlanan Likert tipi bir anket kullanmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Daha sonra 10 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, öğretim elemanlarının mesleki gelişime yönelik olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. En yaygın mesleki gelişim faaliyeti 'meslektaşlarla deneyim paylaşımı' olarak tespit edilmiştir. Katılımcıları mesleki gelişim faaliyetlerine katılmaktan alıkoyan en önemli faktör ise ağır iş yükü' olarak bildirilmiştir. Öğretilmesi ve değerlendirilmesi en zorlayıcı becerilerin "konuşma" ve "yazma" olduğu bulunmuştur. Katılımcıların çoğunluğu, kendi kurumlarında gerçekleşecek olan, katılımı zorunlu olmayan çalıştayları mesleki gelişim etkinliği olarak tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca, katılımcılar mesleki gelişim eğitimleri için 'kurum dışından uzman bir konuşmacı' seçeneğini tercih ettiklerini bildirmişlerdir. Son olarak, regresyon analizlerinin sonucu, deneyim ile öğretim görevlilerinin mesleki gelişim ihtiyaçları arasında anlamı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur.
  • Item
    The effects of collaborative learning on the autonomy of university preparatory school students
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Aras, Mihriban Müge; Uluşan, Ahmet Remzi
    This study aims to investigate the effects of collaborative learning on the autonomy of prep school students from the teachers’ perspective. Mixed-method approach was applied for this study. The participants of this study consisted of 71 instructors who worked at the prep school of a foundation university. They participated in this study by completing the survey online and attending the interview sessions. For the quantitative data, the Likert scale questionnaire was taken by the survey of Borg and Al-Busaidi (2012). The questionnaire has 37 questions and the 5 options of 1=strongly agree, 2=agree, 3=neutral, 4=disagree and 5=strongly disagree. The Statistical Packages for Social Science (SPSS) was used to analyze the data collected and generate participant scores. For the qualitative data, 10 volunteer instructors were interviewed to obtain more specific, deep and detailed knowledge and perspective about the effects of collaborative learning on the autonomy of prep-school students. For the interview, open-ended questions were asked to understand their consideration for the effects of learner autonomy on prep school students and the effects of collaborative learning on prep school students’ autonomy. The results of this study showed that learner autonomy has positive effects for the prep school students and collaborative learning has a huge impact on promoting autonomy for the learners at prep school. The instructors stated that autonomous learners are more likely to be more successful through an English language learning journey. They also indicated that learner autonomy can be promoted and fostered better with collaborative activities such as pair-work, group work and shared tasks. Bu çalışma, işbirlikli öğrenmenin hazırlık okulu öğrencilerinin özerkliği üzerindeki etkilerini öğretmenlerin bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma için karma yöntem yaklaşımı uygulanmıştır ve çalışmanın katılımcılarını bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulunda görev yapan 71 okutman oluşturmaktadır. Okutmanlar anketi çevrimiçi doldurarak ve görüşme oturumlarına katılarak bu çalışmaya katıldılar. Nicel veriler için, Borg ve Al-Busaidi'nin (2012) araştırması ile Likert ölçekli anket benimsenmiştir. Anket 37 sorudan oluşmaktadır ve 1=kesinlikle katılıyorum, 2=katılıyorum, 3=nötr, 4=katılmıyorum ve 5=kesinlikle katılmıyorum olmak üzere 5 seçenek bulunmaktadır. Toplanan verileri analiz etmek ve katılımcı puanlarını oluşturmak için Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paketler (SPSS) kullanıldı. Nitel veriler için, işbirlikli öğrenmenin hazırlık sınıfı öğrencilerinin özerkliği üzerindeki etkileri hakkında daha spesifik, derin ve ayrıntılı bilgi ve bakış açısı elde etmek için 10 gönüllü okutman ile görüşülmüştür. Görüşme için, öğrenen özerkliğinin hazırlık okulu öğrencileri üzerindeki etkilerini ve işbirlikli öğrenmenin hazırlık okulu öğrencilerinin özerkliği üzerindeki etkilerini anlamak için açık uçlu sorular sorulmuştur. Bu çalışmanın sonuçları, öğrenen özerkliğinin hazırlık okulu öğrencileri için olumlu etkileri olduğunu ve işbirlikli öğrenmenin hazırlık okulu öğrencileri için özerkliği geliştirmede büyük bir etkisi olduğunu göstermiştir. Eğitmenler, otonom öğrenenlerin İngilizce dilini öğrenme yolculuğunda başarı oranının yüksek olduğunu belirtti. Ayrıca ikili çalışma, grup çalışması ve paylaşılan görevler gibi işbirlikçi etkinliklerle öğrenen özerkliğinin destekleyebileceğini ve teşvik edilebileceğini belirtmişlerdir.
  • Item
    An evaluation of the pragmatic competence of pre-Service English language teachers: Politeness strategies used in making requests in the academic context
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Düşünceli Keleş, Elif; Şahin, Sevgi
    The current study aimed to examine, from an interlanguage pragmatics perspective, how Turkish pre-service EFL teachers fulfill the speech act of request in terms of politeness strategies, levels of directness, internal and external modifiers, perspectives, and address terms in the academic context. To collect data, a discourse completion test (DCT), including ten scenarios, was developed, and 89 pre-service EFL teachers studying in a private university in Turkey were asked to write what they would say in response to the situations described in the DCT. The data-the request tokens- were first analyzed qualitatively using an adapted model of the CCSARP framework developed by Blum-Kulka et al. (1989). Then, the results of the request strategies were quantized, and the data were analyzed through descriptive statistics and chi-square. The study's findings demonstrated that the tendency to use conventionally indirect request strategies was high in situations where the degrees of impositions were both high and low in academic contexts. This indicated that the choice of request strategies was parallel for both degrees of imposition. Additionally, it was found that the use of external modifiers was high, mostly occurring as 'grounders' to mitigate the requests. As for internal modifiers, pre-service EFL teachers preferred 'please' as politeness markers to soften the force of the requests on the hearers. Moreover, the tendency to address instructors remained low, highlighting the need for being more formal and polite when making requests in the academic context. Hence, it was observed that the participants mostly made speaker and hearer-oriented requests in the academic context; however, speaker-oriented requests were made more. This suggested that the participants mostly tended to impose benefits on the hearers, where social power and distance are high among the interlocutors. The study's findings indicated that pre-service EFL teachers perform the speech act of request politely to some extent; nevertheless, they need to gain pragmatic competence to make authentic ways of making requests by integrating appropriate mitigating strategies in the academic context. In conclusion, integrating the pragmatic aspects of language into English Language Teaching programs is significant to improve the pragmatic awareness and competence of prospective language teachers regarding the fulfillment of requests in academic contexts in particular and other speech acts in various contexts of conversations in general.Bu çalışma, diller arası bir edimbilim perspektifinden, Türk İngilizce öğretmen adaylarının, akademik bağlamda nezaket stratejileri, doğrudanlık düzeyleri, sözeylem modifiye stratejileri, bakış açıları ve hitap terimleri açısından rica sözeyleminde bulunan konuşma edimini nasıl yerine getirdiklerini incelemeyi amaçlamıştır. Veri toplamak için 10 senaryo içeren bir Söylem Tamamlama Testi (DCT) geliştirilmiştir ve Türkiye'de özel bir üniversitede öğrenim gören 89 İngilizce öğretmen adayından DCT'deki durumlar karşısında ne söyleyeceklerini yazmaları istenmiştir. İlk olarak Blum-Kulka ve diğerleri (1989) tarafından geliştirilen CCSARP çerçevesinin uyarlanmış bir model kullanılarak nitel analiz yapılmıştır. Daha sonra, rica sözeylemi stratejilerinin sonuçları sayısallaştırılmıştır ve nicelenen veriler, tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, zahmet derecelerinin hem yüksek hem de düşük olduğu durumlarda alışılagelmiş dolaylı rica stratejileri kullanma eğiliminin yüksek olduğunu göstermiştir. Bu durum, istek stratejileri seçiminin her iki zahmet derecesi için paralel olduğunu göstermiştir. Ek olarak, sözeylem modifiye stratejileri kullanımının yüksek olduğu, çoğunlukla istekleri azaltmak için zemin hazırlama stratejisi kullanıldığı görülmüştür. İngilizce öğretmen adayları, isteklerin dinleyiciler üzerindeki etkisini yumuşatmak için nezaket belirteçleri olarak 'lütfen'i tercih etmişlerdir. Ayrıca, eğitmenlere hitap etme eğiliminin düşük kaldığı görülmüştür ve bu da akademik bağlamda taleplerde bulunurken daha resmi ve kibar olma ihtiyacını vurgulamıştır. Sonuç olarak, İngilizce öğretmeni adaylarının akademik bağlamda çoğunlukla konuşmacı ve dinleyici odaklı taleplerde bulundukları, ancak konuşmacı odaklı talepleri daha fazla kullanmışlardır. Bu, katılımcıların çoğunlukla konuşurlar arasında sosyal gücün ve mesafenin yüksek olduğu akademik bağlamda dinleyicilere fayda sağlama eğiliminde olduklarını göstermiştir. Çalışmanın bulguları, İngilizce öğretmen adaylarının rica sözeylemini bir dereceye kadar kibarca yerine getirdiklerini, ancak sözeylem modifiye stratejilerini gerçekleştirme konusunda pragmatik yeterlilik ve rica sözeylemlerini yumuşatmak için kullanılan hafifletme strateji kullanımının sınırlı olduğu vurgulamıştır. Sonuç olarak, geleceğin dil öğretmenlerinin pragmatik farkındalığını ve yeterliliğini artırmak için dilin pragmatik yönlerini İngilizce Öğretimi programlarına entegre etmenin önemi vurgulanmıştır.
  • Item
    An evaluation of a course book in terms of ‘creativity, collaboration, critical thinking, communication’ and related skills
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Kılıç, Osman; Dağdeviren Kırmızı, Gülin
    The purpose of this investigation was to collect data about a recently published course book titled Roadmap B1 by ‘’Pearson Education’’ that claimed to integrate 4Cs (critical thinking & problem-solving, communication, collaboration, creativity). Using a checklist and the opinions of teachers, the researcher employed a convergent mixed methodology to determine whether or not the 4Cs had been incorporated into the course book. The course book was examined by means of content analysis. The data was then examined by using a descriptive analysis. In the second stage of the study, 40 items from the course book review checklist adapted by Uluhan (2019) from the P21 framework were used to examine each unit item by item, and the frequency of each item was determined and analyzed on a unit-by-unit basis. Participants from an English preparatory school in Ankara were selected. At the end of this study, semi-controlled interviews with questions derived from the P21 course book evaluation checklist were conducted. It was discovered that a significant portion of the units lacked creative content. The 4Cs fostered more effectively when they were not treated as a separate skill but rather integrated into other activities, with a modest number of integrated skills. The results indicated that more 4C opportunities would be feasible if integrated speaking and writing-focused activities had been provided. Although the grammar activities were rigorous, teaching them in isolation and focusing exclusively on mechanical activities may demotivate teachers. According to GSE and CEFR objectives, the book did not provide sufficient opportunities for students to meet the goal of providing more in-depth conversation and problem-solving skills. When all of these exercises were considered, it was evident that the course book did not provide sufficient opportunities for learners to communicate effectively in the target language. It is anticipated that the findings of this study will increase the understanding of 21st century learning and innovation skills and their effective, individualized, and contextualized applications in education, as applied to the specific requirements and needs of learners and teachers.Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerilerini 4C’yi (eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim, iş birliği, yaratıcılık) bütünleştirdiğini iddia eden ‘’Pearson Education’’ tarafından yakın zamanda yayınlanan Roadmap B1 adlı ders kitabı hakkında veri toplamaktı. Bu araştırmada, bir kontrol listesi kullanarak ve öğretmenlerin görüşlerini alarak, 4C'lerin ders kitabına dâhil edilip edilmediğini belirlemek için karma yöntem kullanıldı. Ders kitabı içerik analizi ile incelendi. Veriler daha sonra betimsel bir analiz kullanılarak incelendi. Çalışmanın ikinci aşamasında P21 çerçevesi Uluhan (2019) tarafından uyarlanan ders kitabı inceleme kontrol listesinin 40 maddesi kullanılarak her bir ünite madde madde incelenmiş ve her bir maddenin sıklığı belirlenerek ünite bazında analiz edilmiştir. Katılımcılar Ankara’da bir üniversitesinin İngilizce hazırlık okulundan seçilmiştir. Çalışma sonunda P21 ders kitabı inceleme kontrol listesi kullanılarak hazırlanan sorularla yarı kontrollü görüşmeler yapılmıştır. Ünitelerin önemli bir kısmının yaratıcı içerikten yoksun olduğu sonucuna ulaşıldı. 4C'ler, ayrı bir beceri olarak ele alınmadıklarında, bunun yerine yeterli sayıda bütünleşik beceriyle diğer aktivitelere entegre edildiklerinde daha etkili bir şekilde sonuç alındığı bulunmuştur. Sonuçlar, bütünleşmiş konuşma ve yazma odaklı etkinlikler sağlanmış olması durumunda daha fazla 4C olanaklarının mümkün olacağını gösterdi. Dilbilgisi etkinlikleri kapsamlı olmasına rağmen, bunları tek başına öğretmek ve yalnızca mekanik etkinliklere odaklanmak öğretmenlerin motivasyonunu açısından olumsuz bir etkiye sahip olabileceği tespit edildi. GSE ve CEFR kazanımlarına göre kitap, öğrencilere daha derinlemesine konuşma ve problem çözme becerileri sağlama hedefine ulaşmaları için yeterli fırsatlar sağlamadığı görülmektedir. Tüm alıştırmalar göz önüne alındığında, ders kitabının öğrenenlerin hedef dilde etkili iletişim kurmaları için yeterli olanakları sağlamadığı açıktır. Bu çalışmanın bulgularının, 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerileri anlayışını ve öğrencilerin ve öğretmenlerin özel gereksinimlerine ve ihtiyaçlarına uygulanmasıyla eğitimdeki etkili, bireyselleştirilmiş ve bağlama odaklı uygulamalara ilişkin anlayışı artıracağı tahmin edilmektedir.
  • Item
    The investigation of the perceptions of senior year pre-service ELT students towards the effectiveness of lecturers at üniversities
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Dingiloğlu, Zeynep; Üstün Kaya, Senem
    The purpose of this study was to investigate the perceptions of senior-year pre-service ELT students (also known as pre-service EFL teachers) towards the effectiveness of their lecturers considering their genders. 104 pre-service EFL teachers from different universities studying English Language Teaching in Ankara, Turkey and 9 lecturers from different universities in Ankara, Turkey participated in this study. Data from pre-service EFL teachers were collected through questionnaires and from lecturers with structured interviews. The results showed that male pre-service EFL teachers’ perceptions of lecturers in terms of gender did not show any significant difference between female and male lecturers. However, female pre-service EFL teachers gave higher scores to their male lecturers for several items. In terms of effectiveness and student expectations, male lecturers obtained a lower score among preservice EFL teachers for showing interest and making learning fun although they stated that they are curious about their students' backgrounds and interests, and they have the intention of making classes more enjoyable. Nevertheless, they added that they make an effort to incorporate effective communication into their lessons and they were given more credit for having strong communication abilities. Both male and female lecturers obtained lower scores for flexibility from pre-service EFL teachers despite their assurances that they incorporate a variety of activities and tailor their schedules and syllabi to the needs and expectations of their students as well as the course material. Additionally, female lecturers were given a lower score despite claiming that they solicit student feedback to help them develop their classes or syllabi and that they are open to constructive criticism. As they also mentioned that they are interested in their students' needs, interests, and backgrounds, they obtained a higher score for actively listening to students. Regarding the questionnaire and interview data, pre-service EFL teachers gave similar scores for several items to both male and female lecturers, and the lecturers’ claims showed that they impose effective teaching into their classes, which showed that there is no relationship between gender and teaching effectiveness. However, the differences among the scores they obtained for some of the items showed that gender and teaching effectiveness have a relationship.Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencilerinin (hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri olarak da bilinirler) öğretim elemanlarının etkililiğine ilişkin algılarını öğretim elemanlarının cinsiyetleri esas alınarak araştırmaktı. Bu çalışmaya Ankara'da farklı üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan 104 hizmet öncesi İngilizce öğretmeni ve Türkiye'nin Ankara ilindeki farklı üniversitelerden 9 öğretim elemanı katılmıştır. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinden veriler anketler yoluyla, öğretim elemanlarından ise yapılandırılmış röportajlar ile toplanmıştır. Sonuçlar, erkek hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin, öğretim elemanlarına ilişkin algılarının kadın ve erkek öğretim elemanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte kadın hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri erkek öğretim elemanlarına belirli konularda daha yüksek puanlar vermiştir. Etkililik ve öğrenci beklentileri açısından erkek öğretim elemanları, öğrencilerinin geçmişlerine ve ilgi alanlarına ilgili olduklarını ifade etmelerine ve dersleri daha eğlenceli hale getirmek istediklerini dile getirirken, öğrencilere ilgi gösterme ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirme konusunda daha düşük puan almışlardır. Öte yandan, etkili iletişimi derslerine dâhil etmek için çaba harcadıklarını ve güçlü iletişim becerilerine sahip olduklarını belirtirken, hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri tarafından da bu konuda daha fazla puan almışlardır. Hem erkek hem de kadın öğretim elemanları, çeşitli etkinliklere yer verdiklerine ve ders izlencelerini ve programlarını, ders materyallerinin yanı sıra öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerine göre düzenlediklerini belirtmelerine rağmen, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinden esneklik konusunda daha düşük puanlar almışlardır. Ayrıca kadın öğretim elemanları, derslerini ve ders izlencelerini geliştirmek için öğrencilerden geri bildirim aldıklarını belirtirken, yapıcı eleştirilere açık olma konusunda daha düşük puan almışlardır. Öğrencilerinin ihtiyaçları, ilgi alanları ve geçmişleriyle ilgilendiklerini de belirten kadın öğretim elemanları, öğrencileri aktif olarak dinleme konusunda daha yüksek puan almışlardır. Anket ve görüşme verileri bir arada incelendiğinde, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin hem erkek hem de kadın öğretim elemanlarına çeşitli maddeler için benzer puanlar vermeleri ve öğretim elemanlarının röportaj sorularına verdikleri cevaplar, cinsiyet ve öğretim etkinliği arasında bir ilişki olmadığını gösterirken, bazı maddeler için aldıkları puanlar arasındaki farklılıklar cinsiyet ile öğretim etkinliği arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir.
  • Item
    The perceptions of EFL instructors at preparatory schools after covid-19 pandemic and their emerging inset needs
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Narin, Gülhan; Üstün Kaya, Senem
    Currently, educational institutions use online instruction and implement new guidelines to uphold students’ academic needs and avoid COVID-19 restrictions. Language instructors, on the other hand, were obliged to almost immediately shift to online learning due to the rapid outbreak. Many English language instructors have previously had experience with distance education, but it was not the case for the rest of it. The present study discussed the new training requirements of preparatory English language instructors in Ankara. A triangulation method was issued on EFL teachers working at preparatory schools of universities in Ankara. A sequential exploratory approach was carried out by some slight changes in scaling the survey to collect 4 –point Likert-scale results. The questionnaire was developed by by Tekin & Yaman (2008) with the contribution of utilizing Guskey’s (2000) approach and an effective needs analysis for teacher training. It was also taken from Koç’s (2016) paper, ‘A General Investigation of the In-Service Training of English Language Teachers at Elementary Schools in Turkey’. To be congruent with the instructors’ training requirements and to obtain rich data, a set of interview questions served as a tool. The findings were reviewed in terms of the participant profiles, and how they might be understood with a few distinct perspectives, overlapping themes, and subthemes, as well as their implications and recommendations for teaching foreign languages in higher education. The advantages and difficulties that English language instructors found when engaging in online teaching and learning were primarily attributed to the need for more training in both the instructional and technological aspects of the field. Son zamanlarda eğitim kurumları, öğrencilerin akademik ihtiyaçlarını desteklemek ve COVID-19 kısıtlamalarından kaçınmak için çevrimiçi eğitim kullanıyor ve yeni yönergeler uyguluyor. Dil öğretmenleri ise hızlı salgın nedeniyle neredeyse anında çevrimiçi öğrenmeye geçmek zorunda kaldılar. Birçok İngilizce öğretmeni daha önce uzaktan eğitim tecrübesine sahipti, ancak geri kalanı için durum söz konusu değildi. Bu çalışma, yükseköğretim düzeyindeki İngilizce hazırlık öğretim görevlilerinin yeni eğitim gereksinimlerini tartıştı. 4 puanlık Likert ölçekli sonuçları toplamak için anketin ölçeğinde bazı küçük değişiklikler yapılarak karma yöntem tasarımı gerçekleştirilmiştir. Anket Tekin & Yaman (2008) çalışmasında, Guskey’nin (2000) yaklaşımı ve öğretmen eğitimi için etkili bir ihtiyaç analizi kullanılarak geliştirilmiştir. Ayrıca Koç (2016)’ un ‘Türkiye’deki İlköğretim Okullarında İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimlerinin Genel Bir Araştırması’ başlıklı makalesinden alındı. Öğretmenlerin eğitim gereksinimleriyle uyumlu olmak ve zengin veriler elde etmek için, bir araç olarak, önceden geliştirilmiş ve açık uçlu bir dizi görüşme sorusu kullanıldı. Bulgular, katılımcı profilleri, birkaç farklı bakış açısıyla nasıl anlaşılabileceği, kapsayıcı temalar ve alt temalar ile bunların yükseköğretimde yabancı dil öğretimine yönelik çıkarımları ve önerileri açısından gözden geçirilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi öğretim ve öğrenimle uğraşırken buldukları avantajlar ve zorluklar, öncelikle alanın hem öğretimsel hem de teknolojik yönlerinde daha fazla eğitim ihtiyacına bağlandı.
  • Item
    The investigation of the relationship between English instructors’ work engagement and occupational anxiety
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Vardarlıoğlu, Müge; Dağdeviren Kırmızı, Gülin
    The aim of this research was to investigate the relationship between work engagement and occupational anxiety of English instructors working at state and foundation universities in Turkey. The research group consists of instructors working in the English Preparatory Program in state and foundation universities in İzmir and Ankara. The research was conducted with the explanatory sequential research method, one of the mixed method research designs, and the survey research consists of 230 randomly selected participants. After the survey data analysis, semi-structured interview questions were prepared, and the interviews were conducted with 16 participants. The data were analyzed with the content analysis method. According to the research results, the participants’ occupational anxiety levels were low, close to the moderate level, while their work engagement levels were high. A negative correlation was found between work engagement and occupational anxiety; however, this correlation was not statistically significant. In the interviews, the participants mentioned their concerns about various issues such as students' misbehavior disrupting the classroom order, workload, and economic problems. However, in addition to the problem-focused and emotion-focused strategies that the participants cognitively and behaviorally use, their personal resources such as self-efficacy, optimism, and resilience are among the factors that enable them to cope with occupational anxiety. Besides, the participants work with positive emotions such as love, happiness, and joy towards the teaching profession and perceive teaching as a suitable profession for themselves. Therefore, these factors created an important motivational source in their work life; as a result, increased their work engagement. Statistically significant differences were found in the work engagement and occupational anxiety levels of the participants in terms of age, gender, marital status, teaching experience, and career choice. In the interview data, various findings were found regarding institution type, the number of students in the class, students’ English levels, and teachers’ occupational development.Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapan İngilizce okutmanlarının işle bütünleşme ve mesleki kaygılarının incelenmesidir. Araştırma grubu İzmir ve Ankara’daki devlet ve vakıf üniversitelerinin İngilizce Hazırlık programında görev yapan öğretim görevlilerinden oluşmaktadır. Araştırma, karma desen yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen yöntemiyle tasarlanmış olup, anket araştırması rastgele seçilen 230 katılımcıdan oluşmaktadır. Anket verilerinin analizinin ardından yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmış ve görüşmeler 16 katılımcı ile gerçekleştirilip, içerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, anket verilerinde katılımcıların mesleki kaygı düzeyleri ortadüzeye yakın düşük bir düzeyde olup, işle bütünleşme düzeyleri yüksektir. İşle bütünleşme ve mesleki kaygı arasında negatif yönde düşük bir bağıntı tespit edilmiştir. Görüşmelerde ise katılımcılar, öğrencilerin sınıf düzenini bozan davranışları, iş yüklerinin fazlalığı ve ekonomik problemlerinin olması gibi çeşitli konulardaki endişelerinden bahsetmişlerdir. Ancak, katılımcıların bilişsel ve davranışsal olarak kullandıkları problem odaklı ve duygu odaklı stratejilerin yanı sıra, öz-yeterlilik, iyimserlik ve dayanıklılık gibi kişisel kaynakları, onların iş yaşamlarındaki kaygıları ile baş edebilmelerini sağlayan faktörlerdendir. Ayrıca, katılımcıların mesleklerine karşı sevgi, mutluluk, eğlence gibi olumlu duygular ile mesleklerini yapmaları ve öğretmenlik mesleğini kendileri için uygun bir meslek olarak görmeleri, onlara iş yaşamlarında önemli bir motivasyon kaynağı oluşturarak işleriyle bütünleşmelerini sağlamıştır. Katılımcıların işle bütünleşme ve mesleki kaygı düzeylerinde, yaş, cinsiyet, medeni durum, mesleki tecrübe, kariyer seçimi açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Görüşme verilerinde ise kurum türü, sınıftaki öğrenci sayısı, öğrencilerin İngilizce seviyeleri ve öğretmenlerin mesleki gelişimleri bakımından çeşitli bulgular tespit edilmiştir.
  • Item
    Perceptions of students about language learning advising program: A case study
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) İçten Paydak, Duygu; Üstün Kaya, Senem
    The present study seeks to reveal the perceptions of students in an English preparatory school regarding the effectiveness of the Learning Advisory Program (LAP) at a state university. Specifically, the study aims to investigate the efficacy of the LAP in terms of motivation, language learning strategies, goal-setting practices, and academic success. This is a case study carried out with mixed-method research. In the current study, both quantitative and qualitative data were collected from intermediate-level students who took advising sessions for 12 weeks offered by LAP Clubs in the LAP at a state university. The participants in the quantitative phase of the study were 50 students who voluntarily participated in the advising sessions twice a week for 12 weeks. In the qualitative phase of the study, eleven of the participants were interviewed by the researcher. The data collection tools were the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), one-to-one interviews, and the achievement scores of the participants. The quantitative data were analyzed by using descriptive statistics. The questionnaire was conducted twice; before and after taking the advising sessions. The quantitative data results revealed that the LAP has increased the students’ motivation level, improved their goal-setting practices, and enhanced their language learning strategies to some extent. Similarly, the results of the content analyses of the qualitative data revealed that the students’ perceptions related to LAP were positive as they found it helpful for developing their motivation, setting goals, and determining learning strategies. On the other hand, according to the academic scores of participants at the end of sessions, it cannot be claimed there is a direct impact of advising sessions on the learners’ academic success and these findings cannot be generalized. The study ends with recommendations for further research and practice.Bu araştırma, bir devlet üniversitesindeki Öğrenme Danışmanlığı Programının (ÖDP) etkililiğine ilişkin İngilizce hazırlık okulundaki öğrencilerin algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle bu çalışma, ÖDP'nin motivasyon, dil öğrenme stratejileri, hedef belirleme uygulamaları ve akademik başarı açısından etkinliğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma karma yöntem araştırmasıyla ilişkili bir vaka çalışmasıdır. Çalışmada bir devlet üniversitesindeki ÖDP kulüpleri tarafından 12 hafta boyunca danışmanlık alan dil öğreniminde orta düzeydeki öğrencilerden hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Araştırmanın nicel aşamasındaki 50 katılımcı, 12 hafta boyunca gönüllü olarak haftada iki kez danışmanlık almıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise 11 katılımcı ile araştırmacı tarafından birebir görüşme yapılmıştır. Veri toplama araçları, Motive Edilmiş Öğrenme Stratejileri Anketi (MEÖSA), mülakatlar ve başarı puanlarıdır. Çalışmadaki nicel veriler, tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. MEÖSA danışmanlık seansları almadan önce ve danışmanlık seansları aldıktan sonra iki kez yapılmıştır. Nicel veri sonuçları, ÖDP seanslarının öğrencilerin motivasyon düzeylerini arttırdığını, hedef belirleme uygulamalarını iyileştirdiğini ve bir dereceye kadar dil öğrenme stratejilerini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Benzer şekilde, nitel verilerin içerik analizlerinin sonuçları, öğrencilerin ÖDP seanslarının motivasyonu arttırma, hedef belirleme ve öğrenme stratejilerini belirleme açısından yararlı bulduklarını ve algılarını olumlu olarak etkilediğini ortaya koymuştur. Diğer yandan, danışmanlık oturumlarının sonunda katılımcıların akademik puanları incelendiğinde, danışmanlık seanslarının katılımcıların akademik başarısı üzerinde doğrudan bir etkisinin olduğu sonucu genellenebilir bir sonuç değildir. Çalışma, daha kapsamlı araştırma ve uygulamalara yönelik önerilerle sona ermektedir.
  • Item
    İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinin işbirlikli öğrenmeye karşı tutumları
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Deniz, Uğur Murat; Uluşan, Ahmet Remzi
    The main aim of this research is to reveal the perceptions of preparatory class students towards collaborative language learning (CLL). In this context, the study is designed to determine the attitudes of university preparatory class students towards CLL, examine the impact of CLL usage on learning styles, and measure how their participation in CLL activities is shaped. Additionally, within the scope of the research, the goal is to assess the tendencies of female and male students towards collaborative work and determine if there is a difference in these tendencies. Furthermore, the study focuses on understanding the effects of the collaborative learning approach on the perspectives of female and male students and evaluates whether these effects create a significant difference in terms of the school year. In this framework, the research is conducted to deeply understand the perceptions of preparatory class students towards CLL and comprehensively analyze the impact of the collaborative learning approach on student experiences. It is expected that the findings of the research will contribute significantly to understanding the effectiveness of collaborative methods in the language learning process.Bu araştırmanın temel amacı, hazırlık sınıfı öğrencilerinin işbirlikli dil öğrenimine (İDÖ) yönelik algılarını ortaya koymaktır. Bu bağlamda, çalışma; üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İDÖ yaklaşımına karşı tutumlarını belirlemek, İDÖ kullanımının öğrenme stilleri üzerindeki etkilerini incelemek ve İDÖ etkinliklerine katılımlarının nasıl şekillendiğini ölçmek üzere tasarlanmıştır. Ayrıca, araştırma kapsamında, kız ve erkek öğrencilerin işbirlikli çalışmaya olan eğilimlerini değerlendirmek ve bu eğilimler arasında bir fark olup olmadığını belirlemek hedeflenmiştir. Öte yandan, çalışma, işbirlikli öğrenme yaklaşımının kız ve erkek öğrencilerin bu yaklaşıma bakış açıları üzerindeki etkilerini anlamak ve bu etkilerin okul yılı açısından anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığını değerlendirmeye odaklanmıştır. Bu çerçevede, araştırma, hazırlık sınıfı öğrencilerinin İDÖ'ye yönelik algılarını derinlemesine anlamak ve işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenci deneyimleri üzerindeki etkilerini kapsamlı bir şekilde analiz etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularının, dil öğrenimi sürecinde işbirlikli yöntemlerin ne kadar etkili olduğunu anlamak açısından önemli bir katkı sağlaması beklenmektedir.
  • Item
    An Evaluation of the Integration of the principles of intercultural communicative competence in libyan secondary school EFL coursebooks
    (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) F. S. Almeghadami, Aya; Ghorbandordinejad, Farhad
    This research examined the role of intercultural communicative competence (ICC) in English as a Foreign Language (EFL) coursebooks used in Libyan secondary schools. The study aimed to evaluate the extent to which Libyan EFL coursebooks incorporated ICC elements and promoted intercultural awareness among learners. Additionally, it sought to explore EFL teachers' perceptions regarding the effectiveness of the coursebooks in enhancing students' knowledge and awareness of ICC. A content analysis of the selected coursebooks, titled "English for Libya," was conducted to assess the presence and representation of ICC components, based on Cortazzi and Jin's (1999) categorization of cultural information. In addition, interviews were conducted with five EFL teachers currently teaching at secondary schools, utilizing questions derived from Byram's model of ICC. The findings revealed that the coursebooks adequately exhibited cultural diversity in the tasks and activities included. Despite, the limitations of the study, such as the small sample size and the focus on specific coursebooks, this research contributes to the understanding of ICC integration in Libyan EFL education and underscores the importance of continuous evaluation and enhancement of coursebooks to align with ICC principles and meet the needs of culturally diverse learners.Bu araştırma, Libya ortaokullarında kullanılan Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) ders kitaplarında kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin (ICC) rolünü inceledi. Çalışma, Libya EFL ders kitaplarının ICC unsurlarını ne ölçüde içerdiğini ve öğrenciler arasında kültürlerarası farkındalığı ne ölçüde desteklediğini değerlendirmeyi amaçladı. Ek olarak, İngilizce öğretmenlerinin ders kitaplarının öğrencilerin ICC hakkındaki bilgilerini ve farkındalıklarını arttırmadaki etkisine ilişkin algılarını keşfetmeyi amaçlamıştır. Cortazzi ve Jin'in (1999) kültürel bilgileri sınıflandırmasına dayalı olarak, ICC bileşenlerinin varlığını ve temsilini değerlendirmek için seçilen ders kitaplarının "English for Libya" başlıklı bir içerik analizi yapılmıştır. Buna ek olarak, Byram'ın ICC modelinden türetilen sorular kullanılarak şu anda ortaokullarda öğretmenlik yapan altı EFL öğretmeniyle görüşmeler yapıldı. Bulgular, ders kitaplarının içerdiği görev ve etkinliklerde kültürel çeşitliliği yeterince sergilediğini ortaya koymuştur. Küçük örneklem büyüklüğü ve belirli ders kitaplarına odaklanma gibi çalışmanın sınırlamalarına rağmen, bu araştırma Libya'daki EFL eğitiminde ICC entegrasyonunun anlaşılmasına katkıda bulunuyor ve ders kitaplarının ICC ilkeleriyle uyumlu hale getirilmesi için sürekli değerlendirilmesinin ve geliştirilmesinin öneminin altını çiziyor. ve kültürel olarak farklı öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılar.