Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu / Vocational School of Social Sciences
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11727/1411
Browse
Item Algılanan Kurumsal İtibarin Çalışanların İş Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi(Bildiri Tarihi. 1, 1,, 2013) Tokmak, Ismail Straub, Selva Turgut, HakanBu çalışmanın amacı çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın, çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetlerine etkisini incelemektir. Bu amaçla İzmir?de elektrik-elektronik sektöründe faaliyet gösteren, sektöründe üretmiş olduğu yenilikçi ürünlerle ön planda olan bir işletmenin 178 çalışanının katılımı ile bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda; algılanan kurumsal itibar ile işten ayrılma niyeti arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki bulunduğu belirlenmiş, buna karşılık algılanan kurumsal itibar ile çalışanların iş performansı ile arasında her hangi bir ilişki tespit edilememiştir..Item BÜRO ÇALIŞANLARININ ZAMAN YÖNETİMİ ve STRESLERİNİN DEÐERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA(7.Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi., 2008) Aydoğan, Zeynep FerhanOrganizasyonların kıt kaynaklarından biri olan zamanın yönetimi hem çalışanın hem de örgütün başarısı açısından çok önemlidir. Zaman yönetimi ise çalışanların işe bağlı olarak geliştirdikleri stres üzerinde etkili olmaktadır. Zaman yönetimi ile stresin ters orantılı olduğu Kearns ve Gardiner (2007) tarafından belirtilmektedir. Bu araştırmanın amacı Başkent Üniversitesi?nin çeşitli birimlerinde çalışan büro elemanlarının zaman kullanımlarını değerlendirerek, bunun varsa stres üzerindeki etkilerini ölçmektir. Araştırma bulguları büro elemanlarının anlamlı olarak zamanlarını iyi yönettiklerini ve iş yerinde stresi azaltan faktörlerin daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Because of time is a scarce resources of the organization, time management is very important for its success as well as the employee?s. Time management have an impact on the work related stress of the employee. According to Kearns & Gardiner (2007), stress and time management are inversely proportional. The purpose of this study is to evaluate the effective time usage on the stress of the office workers works for the Baþkent University?s several departments. Research findings show that office workers significantly manage their times well and stress-reducing factors are more effective in the work place.Item Duygusal Zekanın Çalışanların Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına ve İş Tatminine Etkisi(Bildiri Kitabı. 1, 1, 237-243, 2013) Yildiz, Erkan; Tokmak, İsmail; Turgut, HakanBu çalışmanın amacı duygusal zekanın(DZ), örgütsel vatandaşlık davranışı (ÖVD) ve iş tatmini (İT) üzerindeki etkilerini belirlemek ve iş tatmininin aracılık etkisini incelemektir. Bu amaçla Ankara ili 1. Organize Sanayi Bölgesi (Sincan)?nde faaliyet gösteren işletmelerde çalışan toplam 243 işgörenin katılımı ile bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda duygusal zekanın örgütsel vatandaşlık davranışını ve iş tatminini pozitif yönde etkilediği, duygusal zeka ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında iş tatmininin aracılık etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir.Item Functionality of Self-Assessment in 360 Degree Feedback Method(Bildiri kitabı. 1, 1, 171-171, 2012) Kubat, Gözde; Öktem, Şükran; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmailThe importance of human factors is increasing in quality improvement. Companies are directed to Total Quality Management to establish a standard structure. In this research, human resources researched in various aspects. A questionnaire has been applied in various sectors in Ankara-Turkey as a dimension of individual performance measurement as the size of the self assessment. Information from multi?sector employees has been obtained with the Snowball Method. Self-assessment of the data obtained as a result of the analysis is aimed to reveal the size of the 360 (DFM) functionality.Item Is Etudu Uygulamalarının Konaklama Isletmelerinin Verimliligine Etkileri Konusunda Pamukkale'de Yapılan Bir Ornek Calısma(Sempozyum Kitapçığı 147-155, 1999) Akova, Orhan Öktem, ŞükranBu çalışmada iş etüdü kavramı açıklanarak, turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinde iş etüdünün önemine değinilmiştir. Özellikle kat hizmetleri departmanında uygulanabilirliği olması nedeniyle bir otelde örnek bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak ve kısaca, iş etüdü kavramı ve konaklama işletmeleri açısından önemine değinilmiştir. İkinci bölümde ise Pamukkale- Karahayıt'ta bulunan beş yıldızlı bir otelin kat hizmetleri bölümünde çalışan elemanlar gözlenerek elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında örnek çalışmadan elde edilen veriler bu konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar ışığında yorumlanmıştır.Item İş İşgören Uyumu Açısından Kişilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama(Kongre Kitapçığı. -, -, 41-49, 2003) Barutçu, Esin; Öktem, Şükranİşletmelerin etkin ve verimli çalışabilmesi için iş- iş gören uyumu önemlidir. Bu nedenle iş görenlerin işe alınmalarında, objektif kriterler ve bilimsel- yöntemlerin, kullanılması gereklidir. Bu bilimsel yöntemlerden biri de kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla sosyotropi-otonomi ölçeğinden-yararlanılarak Denizli Tekstil İşletmelerinde iş görenlerin kişilik özelliklerinin yaptıkları işle uyumlu olup ? olmadığı araştırılmıştır. The harmony of job and employee is important to operate business efficiently. Therefore, it must be use scientific methods and objective criterions when workers employ to firm. One of the scientific methods to be used is testing personality characteristic of employees. However, the harmony of job and employee in textile industry in Deniili art analyzed with sosyotropi-otonomi scale and conducted a survey whether personality characteristics of employees are harmonious of their jobs or not.Item Kamu Sektöründe 360 Derece Bireysel Performans Değerlendirmesinin Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 365-367, 2012) Turgut, Hakan; Güçel, Cem; Tokmak, İsmailKamuda 360 derece performans değerleme yönteminin uygulanabilirliğine yönelik bu çalışmada; geleneksel tek yönlü amir değerlendirmesi ile 360 derece bireysel performans değerlendirme yöntemi arasında ve değerlendirici boyutları (amir, denk, astlar, iç müşteriler, özdeğerlendirme) arasındaki farklılıklar bir kamu kurumunda yapılan uygulama ile incelenmiştir. Geleneksel yöntem ile 360 derece bireysel performans değerlendirmesi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiş, değerlendirme boyutlarından sadece iç müşteri boyutunun diğer boyutlara göre farklılaştığı belirlenmiştir. On the subject of measuring individual performances, which considered to be one of the fundamental functions of the human resources management process, 360 Degree Performance Appraisal (360 DPA) methods preferred for taking into account more than one aspect while providing opportunities in order to achieve more objective results. It?s been thought that the applicability of the above mentioned method is not investigated enough in the public sector where most of the employments take place in our country. The purpose of this study is to probe into the applicability of the 360 DPA method on low and mid-level managers in public (manager, subordinate, client, self-evaluation). Within this framework, differences between the raters have been examined and comparisons made between traditional performance appraisal and 360 DPA methods. There are meaningful differences only inner client between two different evaluation methods (Traditional manager evalution-360 DPA) within evaluation raters.Item Örgütsel Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü: Makina İmalat İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 422-425, 2012) Güçel, Cem; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmail; Öktem, ŞükranBu çalışmada çalışanların, örgütsel bağlılığının (ÖB) örgütsel vatandaşlık davranışına (ÖVD) etkisi ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin (ÖA) aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Ankara OSTİM Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren işletmeler üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre örgütsel bağlılık ile örgütsel adaletin örgütsel vatandaşlık davranışını doğrudan ve pozitif yönde etkilediği gibi örgütsel adaletin kısmi aracılık etkisinin de bulunduğu belirlenmiştir. This study aims to reveal not only the impact of organizational commitment (OC) and organizational justice (OJ) on organizational citizenship behaviour (OCB) but also the influence of OJ on the association between OB and OCB. The findings based on analyses, which are conducted to the data collected from the firms located in OSTÝM Organized Industrial Area in Ankara, demonstrate that OC and OJ have positive impact on OCB while OJ has a mediating effect on the association between OC and OCB.Item Örgütsel Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü: Makina İmalat İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı ,1 ,1 ,422-425, 2012) Güçel, Cem; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmail; Öktem, ŞükranBu çalışmada çalışanların, örgütsel bağlılığının (ÖB) örgütsel vatandaşlık davranışına (ÖVD) etkisi ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin (ÖA) aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Ankara OSTİM Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren işletmeler üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre örgütsel bağlılık ile örgütsel adaletin örgütsel vatandaşlık davranışını doğrudan ve pozitif yönde etkilediği gibi örgütsel adaletin kısmi aracılık etkisinin de bulunduğu belirlenmiştir. This study aims to reveal not only the impact of organizational commitment (OC) and organizational justice (OJ) on organizational citizenship behaviour (OCB) but also the influence of OJ on the association between OB and OCB. The findings based on analyses, which are conducted to the data collected from the firms located in OSTİM Organized Industrial Area in Ankara, demonstrate that OC and OJ have positive impact on OCB while OJ has a mediating effect on the association between OC and OCB.Item Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi(2012) Turgut, HakanOtel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür. Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) . Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir.Item Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi(Sempozyum kitabı. 1, 1, 555-558, 2012) Turgut, HakanOtel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür. Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) . Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir. Although outsourcing has been widely in use throughout the services of hotel enterprisers, in this study, effects of ?quality partnership?, established between customer company (the one that buys or leases services) and the supplier company (the one that provides outsourcing services), have been evaluated in order to measure the effect of quality partnership to the success of the usage of outsourcing within the scope of outsourcing on human recourses functions. This study has been constructed based on ?partnership of quality? which considered being an important factor of success on outsourcing usage. A form of questionnaire which formed by Lee and Kim [1] and applied in Turkey, has been used and effects of quality partnership on outsourcing usage is evaluated on the human recourses function of 4 and 5 stars hotels in Turkey. Quality partnership in hotel enterprisers is one of the key factors of human recourses functions on the usage of sourcing. Results of analysis point out a high level of significance in positive direction between quality partnership and sourcing (p<0,01). It?s been observed that the level of quality partnership increases in accordance with the increase of outsourcing. Increase in usage of successful sourcing is evaluated to have an increase in demands on middle level staff such as technicians.Item Otel İşletmelerinde İşgören Motivasyonuna İlişkin Örnek Bir Çalışma(Sempozyum Kitapçığı. 68-79, 2001) Öktem, ŞükranMotivasyon, işletmelerde verimlilik ve kalite açısından büyük önem taşımaktadır İşletmelerin çalıştırdıkları işgörenlerden birtakım beklentileri olduğu gibi işgörenlerin de gerek maddi, gerekse manevi açıdan işletme yönetirninden beklentileri bulunmaktadır. İşletmenin beklentilerinin gerçekleşmesi ekonomik bir karşılık ödemesi ile sağlanır. İşgörenlerin beklentisi ise, öncelikle maddi anlamda yeterince tatmin edilmeleri, psikolojik ve sosyolojik adaletin sağlanması ve iş güvencesidir. Turizm işletmeleri hizmet ağırlıklı üretim yaparlar. Bu nedenle de personel motivasyonu büyük bir önem taşır. Turizm işletmelerinin amaçlarından olan "işletmenin varlığını uzun süreli devam ettirme başarısı" işgörenlerin işletme amaçlarına uygun davranışlarına ve işgörenlerin motivasyonuna bağlıdır.Item Otel İşletmelerinde Mutfak Donanımının Çalışanlara Uygunluğunun Ergonomik Olarak Değerlendirilmesi(Konaklama İşletmeciliği. 1, 1, 527-536, 2002) Kalınkara, Velittin; Öktem, ŞükranMutfak donanımı verimliliği etkileyen unsurlardandır. Donanımın çalışanlara uygun olarak tasarlanması çalışma esnasında personelin yorulmasını ve zorlanmasını önleyerek konforunu ve iş verimliliğini arttırır. Kitchen equipment affect productivity. To design of the equipment in accordance with employees during operation to prevent personnel fatigue and strain enhances the comfort and productivity.Item Otel Yönetiminde Rekabet Avantajı Elde Etmede Bir Araç: Six Sigma(Kongre Kitapçığı. 404-409, 2003) Öktem, Şükran; Koçoğlu, DuyguRekabet, işletmelerin verimliliklerinde önemli olduğu için dinamik pazar ortamında rekabet araçları da önem kazanmaktadır. Düşük maliyetli rekabet avantajı elde etmede six sigma uygulamaları otel işletme yönetimlerine farklı bir bakış açısı kazandıracaktır. Otel işletmeleri hizmet üreten işletmeler oldukları için six sigma uygulamalarında müşteri ve personel memnuniyeti öncelikle dikkate alınması gereken bir konudur. Competition tools are gaining importance in dynamic market area cause competition is importanýt in companies productivity. To obtain low cost competition advantage, sýx sigma implementations will gain different point of view in hotel management. Because hotels are set-vice administrations, in six sigma implemenlations satisfaction of customer and staffs a topic that should be taken care.Item Psikolojik Dayanıklılığın İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisi: Kamu Kurumu Çalışanları Üzerine Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 258-260, 2013) Turgut, Hakan, Bitmiş, G., Sökmen, A.Bu çalışmada işgörenlerin psikolojik dayanıklılığının işten ayrılma niyetine olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Kamu çalışanlarından oluşan bir örneklemden (N=430) anket yöntemiyle veri toplanmış ve regresyon modeli ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, işgörenlerin psikolojik dayanıklılığının işten ayrılma niyetini ters yönde etkilediğini göstermiştir.Item Sağlık Turizmi Kapsamında Balneoloji Yöntemleri(Sempozyum Kitapçığı. 60-70, 2001) Öktem, ŞükranSağlık turizmi, dünyada ve ülkemizde giderek önem kazanan bir turizm çeşididir. Kent yaşamından sıkılma, çalışma koşullarının yarattığı sıkıntılar ve sağlık sorunları gibi çeşitli nedenlerle çoğu kişiler" tatillerini sağlık turizmine hizmet veren termal merkezlerde geçirmektedirler. Eskiden yalnızca belirli hastalıkların tedavisi için gidilen termal tesisler, günümüzde güzelleşmek, zindelik kazanmak, hızlı yaşamın geriliminden kurtulmak ve tatil yapmak amacıyla da gidilen lüks tesisler olarak ilgi görmektedir.Item Sektör ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma(2011) Öktem, Şükran; Şahin, Feride İ.Ülkemizde üniversite eğitimi ile mesleki eğitimin önemi kıyaslandığında, bu güne dek mesleki eğitimin daha geri planlarda kaldığı bilinen bir gerçektir. Bu gerçekten hareketle ve Avrupa Birliği?ne uyum süreci kapsamında, üniversitelerimizin mesleki eğitim konusunda gittikçe artan bir duyarlılık gösterdiği, mesleki eğitimi nitel ve nicel anlamda geliştirme yönünde çaba harcadığı gözlemlenmektedir. Bu çabalardan en dikkat çekici olanı ise; sektör-üniversite işbirliğidir. Sektör ile üniversitenin işbirliği değerlendirildiğinde, Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulu Programları ile ilgili olarak, üniversitemizin Kazan?daki iş dünyası, yerel yönetim, mülki idare ve Kazan halkı?nın ortaklaşa çalışmaları örnek olarak verilebilir. Bu çalışmada, Kazan Meslek Yüksekokulu?nda açılması planlanan yeni programların hazırlık sürecinin paylaşılması hedeflenmiştir. In our country, when the importance of college education is compared to vocational education, it iis a fact that vocational education has been posponed in recent years. Based on this fact and the scope of European Union harmonization process, universities are in an effort to improve qualitative and quantitative properties of vocational education. Among these attempts, the most remarkable one has been the industry-university cooperation. In terms of programs, cooperation between our university and business, local government and civil administration in Kazan is an example. In this study, we aimed to share the preparatory process targeting the new programs in Vocational Higher School of Kazan. Key Words: Industrial expectations, Vocational Higher School of Kazan, industry-university cooperation.Item Sosyotropik-Otonomik Kişilik Özelliklerinin Çalışanların Motivasyonuna Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Yapılan Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 278-280, 2012) Öktem, Şükran; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmailÇalışanların kişilik özelliklerinin motivasyonları üzerinde etkili olduğu değerlendirildiğinden, Ankara il merkezinde yer alan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personelin öncelikle sosyotropik otonomik (SOS-OT) kişilik özellikleri belirlenmiştir. Müteakiben çalışanların motivasyonları içsel ve dışsal motivasyon araçları kapsamında ölçülerek çalışanların SOSOT kişilik özelliklerinin içsel ve dışsal motivasyonlarına bir etkisinin bulunup bulunmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bulgular, otonomik kişilik özelliğinin alt boyutu olan kişisel başarının hem içsel hem de dışsal motivasyonu, sosyotropik kişiliğin alt boyutu olan onaylanmama kaygısının sadece dışsal motivasyonu doğrudan ve pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Because of the consideration that staff personality characteristics effect their motivation, staff of four and five star hotels, located within the city borders of Ankara, have been given priority while determining their sociotropical-autonomic personality traits. Subsequently, motivations of the said staff have been measured in accordance with both inner and external motivation tools in order to determine whether there is an effect of sociotropical-autonomic personality traits on inner and external motivation, or not. Findings demonstrate that personal success, which can be identified as the subordinate dimension of the autonomic personality traits, effects both inner and external motivation directly and in the positive direction.Item The Effect of Employees' Organizational Justice Perception of Organizationel Commintment: Case Study of A University(Degi., 2012) Turgut, Hakan; Tokmak, Ismail; Güçel, CemSocial concepts such as equity, fairness and organizational justice play an important role in employees? evaluation of their own workplace environment. The employees who have positive feelings about these concepts are committed more to their organization, which leads to job satisfaction and an increase in the level of organizational success. This study aims to indicate the effect of employees? organizational justice (OJ) perceptions on their organizational commitment (OC). A sample university with its administrative and academic staff is determined as the study field. In the study, it is indicated that, on the basis of OJ?s lower dimensions, it affects OC positively and significantly. Social concepts such as equity, fairness and organizational justice play an important role in employees? evaluation of their own workplace environment. The employees who have positive feelings about these concepts are committed more to their organization, which leads to job satisfaction and an increase in the level of organizational success. This study aims to indicate the effect of employees? organizational justice (OJ) perceptions on their organizational commitment (OC). A sample university with its administrative and academic staff is determined as the study field. In the study, it is indicated that, on the basis of OJ?s lower dimensions, it affects OC positively and significantly.Item THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL COMMUNICATION IN INTRAPRENEURSHIP AND BUSINESS PERFORMANCE(2012) Şükran Öktem, Hakan Turgut, İsmail Tokmak, Gözde Kubat