İdari Birimler / Administrative Affairs
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11727/1404
Browse
13 results
Search Results
Item Yürürlükte olan yönetmelik ve yönergeler(2011) Başkent, ÜniversitesiItem Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi(Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Gül Çağlar, Nermin; Yılmaz, BülentGül Çağlar, Nermin. Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi, Yüksek Lisans, Ankara, 2006. Halkla ilişkiler, bir kurumun hizmet verdiği kitlenin güven, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu sürdürmek için gerçekleştirdiği etkinliklerin tümüne denir. Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler çalışmalarının amacı kullanıcıların kütüphaneye karşı olumlu düşüncelere sahip olmalarını sağlamaktır. Bir üniversite kütüphanesinde halkla ilişkiler çalışmalarının durumunu belirlemek bu konudaki sorunlara yönelik çözümler üretilmesi ve halkla ilişkiler çalışmalarının geliştirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi kullanıcılarının halkla ilişkilere yönelik kütüphane hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’ni kullanan öğrenci ve akademik personel üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 200 kullanıcıya anket uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezi; “Mekansal yetersizlik, kullanıcıların bilgi gereksinimlerinin tam olarak karşılanamaması, kütüphane hakkında yapılan bilgilendirmelerin yetersiz oluşu ve halkla ilişkiler araçlarının iyi bir biçimde kullanılamaması nedeniyle BÜ Kütüphanesi’ndeki halkla ilişkiler çalışmaları yeterince etkili olamamaktadır” biçiminde oluşturulmuştur. Çalışmada, ayrıca, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin halkla ilişkiler etkinlikleri ile ilgili olarak kişisel gözlemlerde de bulunulmuştur. Araştırma sonucunda, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin gerçekleştirdiği halkla ilişkiler etkinliklerinin kısmen yeterli olduğu anlaşılmıştır. GÜL ÇAĞLAR, Nermin. Public Relations at University Libraries and Başkent University Library, MA, Ankara, 2006. Public relations, is the sum of all activities of an institution to gain in a permanent way of the trust, sympathy and support of target mass. The objective of the public relations department in the libraries is to make people having positive opinions on the library. Determining the situation of the public relations effort at the university library and creating the solutions for the problems and developing the public relations work are very important. This work aims to clarify the opinions of the Başkent University Library users towards public relations of the library. The work is conducted on academic staff and students of the Başkent University, who are the users of library. Therefore, 200 people were interviewed. The hypotheses of the work; “physical insufficiency, lack of information that is demanded by the users, insufficient information about the library, ineffective use of the public relations tools, consequently, public relations work in the BU Library are not effective”. In the work, there are also personal observations about the activities of the Başkent University Library on public relations. At the end of the work, it is seen that the public relations activities of the Başkent University Library are partially sufficient.Item Başkent Üniversitesi Stratejik Planı 2010 - 2015(Başkent Üniversitesi, 2010) Başkent ÜniversitesiItem Bir veritabanı çalışması: Başkent üniversitesi hukuk veritabanı(UNAK 2002 ÜNİVERSİTE VE ARAŞTIRMA KÜTÜPHANELERİ TOPLANTISI., 2002) Barış Örkmez, Vildan , Yüce, Nihal SelçukBilgi ve belge yönetiminde en önemli hedef bilgiye erişimdir. Erişimse, bilginin depolanmasıyla başlar. Bilginin sağlıklı depolanması için belli standartlar oluşturulmuştur (Sınıflama sistemleri, kataloglama kuralları, konu başlıkları listeleri vb.). Bu standartlar öncelikle basılı ortamlarda kullanılmış, gelişen teknolojiyle bilgisayar ortamına da uyarlanmıştır. Hatta bilgisayarlar için daha farklı standartlar da oluşturulmuştur (MARC gibi). Bilginin bilgisayar ortamına depolanması, bir veritabanının oluşturulmasını gerektirmektedir. Oluşturulan veritabanları bilgiye erişimi, kolaylaştırmakta, hızlandırmakta ve güncel olmasını sağlamaktadır.Item Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi(Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Gül Çağlar, Nermin; Yılmaz, BülentGül Çağlar, Nermin. Public Relations at University Libraries and Başkent University Library, MA, Ankara, 2006. Public relations, is the sum of all activities of an institution to gain in a permanent way of the trust, sympathy and support of target mass. The objective of the public relations department in the libraries is to make people having positive opinions on the library. Determining the situation of the public relations effort at the university library and creating the solutions for the problems and developing the public relations work are very important. This work aims to clarify the opinions of the Başkent University Library users towards public relations of the library. The work is conducted on academic staff and students of the Baskent University, who are the users of library. Therefore, 200 people were interviewed. The hypotheses of the work; “physical insufficiency, lack of information that is demanded by the users, insufficient information about the library, ineffective use of the public relations tools, consequently, public relations work in the BU Library are not effective”. In the work, there are also personal observations about the activities of the Başkent University Library on public relations. At the end of the work, it is seen that the public relations activities of the Başkent University Library are partially sufficient.Item Türk-İsrail İlişkilerindeki kriz (Aralık 2008—Haziran 2011): ortaklıktan düşmanlığa(Başkent Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Merkezi tarafından düzenlenen “Türk Dış Politikası Açısından Batı İle İlişkiler” konulu panel, Ankara, (4 Mayıs 2012)., 2012) Banu, EligürItem Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi(Bilgi Dünyası 2007, 8(1): 1-29, 2007) Gül Çağlar, Nermindesteğini elde etmek ve bunu sürdürmek için gerçekleştirdiği etkinliklerin tümüne denir. Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler çalışmalarının amacı, kullanıcıların kütüphaneye karşı olumlu düşüncelere sahip olmalarını sağlamaktır. Bir üniversite kütüphanesinde halkla ilişkiler çalışmalarının durumunu belirlemek, bu konudaki sorunlara yönelik çözümler üretilmesi ve halkla ilişkilerin geliştirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi kullanıcılarının halkla ilişkilere yönelik kütüphane hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’ni kullanan 200 öğrenci ve akademik personele uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin halkla ilişkiler etkinlikleri ile ilgili kişisel gözlemlerde de bulunulmuştur. Araştırma sonucunda, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin gerçekleştirdiği halkla ilişkiler etkinliklerinin kısmen yeterli olduğu anlaşılmıştır.Item Başkent Üniversitesi Kütüphanesi Tıp Fakültesi'ne yönelik hizmetler ve toplam kalite yönetimi uygulamaları(ÜNAK'03: Bilgiye Erişimde Değişen Yollar ve II. Tıbbi Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Sempozyumu. 220-225, 2003) Arda Semra, Salihoğlu RemziItem Başkent Üniversitesi Kütüphanesi inşaat resimleri(2014)Başkent Üniversitesi Kütüphane İnşaatı Resimleri