Meslek Yüksek Okulları / Vocational Schools
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11727/1410
Browse
Item Ankara Beypazarı Yalnızçam Köyü Ören Yeri Midir ?(Anadolu Medeniyetleri Müzesi 1995 Yıllığı ,215-231, 1996) Albustanlıoğlu, TulgaItem Is Etudu Uygulamalarının Konaklama Isletmelerinin Verimliligine Etkileri Konusunda Pamukkale'de Yapılan Bir Ornek Calısma(Sempozyum Kitapçığı 147-155, 1999) Akova, Orhan Öktem, ŞükranBu çalışmada iş etüdü kavramı açıklanarak, turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinde iş etüdünün önemine değinilmiştir. Özellikle kat hizmetleri departmanında uygulanabilirliği olması nedeniyle bir otelde örnek bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak ve kısaca, iş etüdü kavramı ve konaklama işletmeleri açısından önemine değinilmiştir. İkinci bölümde ise Pamukkale- Karahayıt'ta bulunan beş yıldızlı bir otelin kat hizmetleri bölümünde çalışan elemanlar gözlenerek elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında örnek çalışmadan elde edilen veriler bu konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar ışığında yorumlanmıştır.Item Pamukkale Yöresinde Bulunan Konaklama İşletmeleri ile Seyahat Acentelerinde Tüketicinin Korunması Kapsamında Bir Araştırma(Konaklama İşletmeciliği ,1 ,40-48, 2000) Öktem, ŞükranTürkiye'de Eylül 1995 itibariyle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. Bu kanunun yürürlüğe girmesinden sonra kanunun turizm sektöründeki etkilerinin de incelenmesine gerek duyulmuştur. Turizm sektöründeki ürünlerin bir çoğu elle tutulup gözle görülemediği için turistin ayıplı hizmet iddialarını kanıtlaması ya da hizmet üreten işletmenin ayıplı hizmet üretmediğini kanıtlaması çeşitli güçlükler doğurmaktadır. Gerek Avrupa Birliğinde gerekse Türkiye'de tüketicinin korunması konusunda bir takım önlemler alınmıştır. Bu çalışmada, Türk turizm işletmelerinin tüketicinin korunmasına bakış açılarının nasıl olduğu ve bu konuda gerekli önlemnlerin alınıp alınmadığının ortaya konulabilmesi için Pamukkale-Karahayıt bölgesinde, Turizm Bakanlığı işletme ve geçici işletme belgesine sahip 65 seyahat acentası ile, Turizm Bakanlığı işletme ve yatırım belgesine sahip 12 konaklama işletmesinde bir anket uygulaması yapılmıştır. Bu uygulamadan elde edilen en önemli sonuç, Türkiye'de konaklama işletmeleri ile seyahat acentaları arasındaki ilişkilerde Tüketicinin Korunması Hakkında kanun yürürlüğe girmeden önce de fazla sorun olmadığı şeklindedir.Item Dokimeion Mermer Ocağı(İDOL Arkeolojive Arkeologlar Dergisi ,9 ,14-19, 2001) Albustanlıoğlu, TulgaItem Otel İşletmelerinde İşgören Motivasyonuna İlişkin Örnek Bir Çalışma(Sempozyum Kitapçığı. 68-79, 2001) Öktem, ŞükranMotivasyon, işletmelerde verimlilik ve kalite açısından büyük önem taşımaktadır İşletmelerin çalıştırdıkları işgörenlerden birtakım beklentileri olduğu gibi işgörenlerin de gerek maddi, gerekse manevi açıdan işletme yönetirninden beklentileri bulunmaktadır. İşletmenin beklentilerinin gerçekleşmesi ekonomik bir karşılık ödemesi ile sağlanır. İşgörenlerin beklentisi ise, öncelikle maddi anlamda yeterince tatmin edilmeleri, psikolojik ve sosyolojik adaletin sağlanması ve iş güvencesidir. Turizm işletmeleri hizmet ağırlıklı üretim yaparlar. Bu nedenle de personel motivasyonu büyük bir önem taşır. Turizm işletmelerinin amaçlarından olan "işletmenin varlığını uzun süreli devam ettirme başarısı" işgörenlerin işletme amaçlarına uygun davranışlarına ve işgörenlerin motivasyonuna bağlıdır.Item Sağlık Turizmi Kapsamında Balneoloji Yöntemleri(Sempozyum Kitapçığı. 60-70, 2001) Öktem, ŞükranSağlık turizmi, dünyada ve ülkemizde giderek önem kazanan bir turizm çeşididir. Kent yaşamından sıkılma, çalışma koşullarının yarattığı sıkıntılar ve sağlık sorunları gibi çeşitli nedenlerle çoğu kişiler" tatillerini sağlık turizmine hizmet veren termal merkezlerde geçirmektedirler. Eskiden yalnızca belirli hastalıkların tedavisi için gidilen termal tesisler, günümüzde güzelleşmek, zindelik kazanmak, hızlı yaşamın geriliminden kurtulmak ve tatil yapmak amacıyla da gidilen lüks tesisler olarak ilgi görmektedir.Item Dokimeion Ocaklarıın İşletme ve İhrcaat Organizasyonu(Anadolu Med.Müzesi 2001 Yıllığı ,276-297, 2002) Albustanlıoğlu, TulgaItem Otel İşletmelerinde Mutfak Donanımının Çalışanlara Uygunluğunun Ergonomik Olarak Değerlendirilmesi(Konaklama İşletmeciliği. 1, 1, 527-536, 2002) Kalınkara, Velittin; Öktem, ŞükranMutfak donanımı verimliliği etkileyen unsurlardandır. Donanımın çalışanlara uygun olarak tasarlanması çalışma esnasında personelin yorulmasını ve zorlanmasını önleyerek konforunu ve iş verimliliğini arttırır. Kitchen equipment affect productivity. To design of the equipment in accordance with employees during operation to prevent personnel fatigue and strain enhances the comfort and productivity.Item Büro Yönetimi Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi(2003) Aydoğan, Zeynep FerhanGünümüzdeki teknolojik ilerlemeler ve hizmet ekonomisinin giderek önem kazanması bilgi çalışanları olarak nitelendirilen büro elemanlarına olan gereksinimi artırmıştır. Nitelik ve iş alanları ne olursa olsun büro hizmetleri tüm organizasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. Organizasyonların verimliliği, üretkenliği ve devamlılığı büro hizmetlerinin etkin bir biçimde yürütülmesiyle mümkündür. Bu anlamda büro elemanlarının yönetsel ve örgütsel alanda eğitimli olmaları gerekmektedir. Gelişen teknolojiye, iletişim ve yönetim metotlarındaki gelişime ayak uyduran, iyi iletişim becerileriyle donatılmış, uyumlu takım çalışması yapabilen, problem çözme ve karar alma yeteneği olan ve sorumluluk taşıyabilen büro elemanlarının yetiştirilmesinde üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren meslek yüksekokullarının önemi yadsınamaz. Bu niteliklerin tümünün okuldaki teorik derslerde kazandırılması ise hemen hemen imkansızdır. Staj eğitiminin önemi burada ortaya çıkmaktadır. Ders programlarının önemli bir parçası olan staj faaliyetlerinin öğrencinin gerçek iş yaşamını tanıması, okulda öğrendiği teorik bilgileri gerçek yaşamda uygulaması, gerekli beceri ve deneyimleri kazanması, sonuç olarak geleceğe daha güvenli bakması açısından önemi büyüktür. Araştırmada, yukarıdaki bilgiler ışığında, meslek yüksekokullarının büro yönetimi ve sekreterlik programlarında kayıtlı olup yaz stajlarını tamamlamış öğrencilere anket uygulaması yapılarak staj faaliyetlerinin öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak iletişim kurulan okullara anketler gönderilmiş, 514 anket değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Elde edilen bulgular öğrencilerin %60 oranında okulda aldıkları teorik eğitimi gerçek iş yaşamında yeterli bulduklarını göstermektedir. Öğrencilerin %87,5?i stajdaki uygulamalar sırasında bu bilgilerini geliştirme fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir. Stajın beceri kazandırmaya yönelik önemi ile ilgili sorulara verdikleri yanıtlarda öğrencilerin %62?sinin kişiler arası ilişkiler, iletişim, takım çalışması gibi bazı becerilerin okulda yeterince kazandırılamadığını, %65?sinin de bu becerileri staj eğitiminde geliştirdiklerini ifade ettikleri görülmüştür. Staj deneyiminden sonra öğrencilerin geleceğe bakış ve beklentilerini ölçmeyi hedefleyen sorulara verilen yanıtlar stajın bu bağlamdaki önemini vurgular niteliktedir. Öğrencilerin tamamına yakın kısmı okuldan işe yumuşak geçişte, gerçek iş yaşamını tanıma ve kendine güven duygusu geliştirmede stajın önemli olduğunu, mezuniyet sonrası iş yaşamındaki başarıya olumlu katkıda bulunacağını belirtmişlerdir. %70 oranındaki öğrenci dilimi ise başarılı bir staj döneminin ve bu dönemde kurulacak iş ilişkilerinin kendilerine iş olanağı sağlamak yönünde yardımcı olacağını düşünmektedirler. Advances in technology and increase in the share of services in total economic activity has resulted in a rise in the demand for office workers. Regardless of their line of work or size, office operations have become increasingly important for all organizations. Continuity of organizations, as well as their efficiency and productivity hinges upon a well functioning office staff. In this respect, it is evident that office workers should have training in managerial and organizational skills. Hence vocational training schools provide the required educational programs to train individuals who can adopt changing technology, advances in communications and managerial methods, and at the same time possess communications skills, problem solving and decision making abilities. These skills cannot be provided in the theoretical course work in bureau management programs alone. The theoretical curricula should be augmented with an appropriate internship that would enable the students to be familiar with the real work environment, apply what they learned in the related course work in a real setting and acquire the relevant experience to prepare them to become better office workers. The objective of this study is to evaluate the perceived role of practical training among students of bureau management programs who have completed their summer internships. To this end, a questionnaire is administered to a sample of bureau management students in different Universities, and 514 valid responses were received and evaluated. The results show that 60% of respondents consider that theoretical course work was adequate for the tasks they have performed in the real work environment; 87.5% indicate that they were able to improve their skills during the internship. In response to the questions on skills acquisition during internships, 62% stated that they did not have sufficient training in skills such as interpersonal relations, communications and team work in their course work, 65% declared they have acquired these skills during their summer internship. Response to questions on students? future perspectives demonstrate the role of internship in shaping their expectations. Almost all respondents indicate the positive contribution of internship in the adaptation process from school to work, improvement of self confidence, and their chances of success in professional life after school. 70% of those who responded expressed that a successful internship experience would improve their chances in finding better jobs through personal relations established during the internship period.Item Otel Yönetiminde Rekabet Avantajı Elde Etmede Bir Araç: Six Sigma(Kongre Kitapçığı. 404-409, 2003) Öktem, Şükran; Koçoğlu, DuyguRekabet, işletmelerin verimliliklerinde önemli olduğu için dinamik pazar ortamında rekabet araçları da önem kazanmaktadır. Düşük maliyetli rekabet avantajı elde etmede six sigma uygulamaları otel işletme yönetimlerine farklı bir bakış açısı kazandıracaktır. Otel işletmeleri hizmet üreten işletmeler oldukları için six sigma uygulamalarında müşteri ve personel memnuniyeti öncelikle dikkate alınması gereken bir konudur. Competition tools are gaining importance in dynamic market area cause competition is importanýt in companies productivity. To obtain low cost competition advantage, sýx sigma implementations will gain different point of view in hotel management. Because hotels are set-vice administrations, in six sigma implemenlations satisfaction of customer and staffs a topic that should be taken care.Item İş İşgören Uyumu Açısından Kişilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama(Kongre Kitapçığı. -, -, 41-49, 2003) Barutçu, Esin; Öktem, Şükranİşletmelerin etkin ve verimli çalışabilmesi için iş- iş gören uyumu önemlidir. Bu nedenle iş görenlerin işe alınmalarında, objektif kriterler ve bilimsel- yöntemlerin, kullanılması gereklidir. Bu bilimsel yöntemlerden biri de kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla sosyotropi-otonomi ölçeğinden-yararlanılarak Denizli Tekstil İşletmelerinde iş görenlerin kişilik özelliklerinin yaptıkları işle uyumlu olup ? olmadığı araştırılmıştır. The harmony of job and employee is important to operate business efficiently. Therefore, it must be use scientific methods and objective criterions when workers employ to firm. One of the scientific methods to be used is testing personality characteristic of employees. However, the harmony of job and employee in textile industry in Deniili art analyzed with sosyotropi-otonomi scale and conducted a survey whether personality characteristics of employees are harmonious of their jobs or not.Item Örgüt Kültürü ve İklimi(Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 203-215, 2004) Aydoğan, Zeynep FerhanÖrgütlerin etkili yönetimi ve uzun dönemli başarıları ile ilgili literatür incelendiğinde örgüt kültürü ve iklimi kavramlarının öne çıktığı, ancak çoğu zaman kavramlar arasındaki ayırımın net olarak yapılmadığı, birbiri ile içiçe ve bir bütün halinde kullanıldıkları gözlemlenmektedir. Bu makalenin amacı örgüt kültürü ve iklimi kavramlarının tarihsel gelişimlerine de değinerek açık olarak tanımlanması ve birbirleriyle olan ilişkilerinin açıklanmasıdır. In investigation of the literature on organizational effectiveness and long term success, organizational culture and climate emerge as the two leading concepts. However, most of the time the distinction between the two is not clear and they are used interchangebly as if to denote the same notion. The purpose of this paper is to clearly distinguish between organizational culture and climate in the historical perspective and explain the interrelationship between them.Item Roma İmparatorluk Mermer Ocaklarında Locus'un İşlevi(2007) Albustanlıoğlu, TulgaItem Turizm Sektöründe Standart Reçetelerin Önemi Kapsamında Bir Çalışma: Mersin Yöresel Yemekleri(http://www.mersin.edu.tr/icerik.php?hid=3147. 2660-2686, 2008) Öktem, ŞükranTurizm sektöründe yer alan Yiyecek İçecek İşletmeleri, sundukları menüde gerek müşterilerin alışkanlıklarına, gerekse yöresel yiyecek ve içeceklere önem vermelidir. Verimli olmak isteyen işletmeler fark yaratabildikleri zaman verimliliği kârlılığa dönüştürebilirler. Ancak bu konuda zaman zaman sorunlar olabileceği göz ardı edilmemelidir. Yöresel yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve sunumu, ev ortamı dışında ticari bir işletmede olduğu zaman bazı sorunlara yol açabilir. Bu sorunların başında da, işletmenin yiyecek içecek departmanında çalışan personelin değişmesi durumunda standart kalitenin sunulamaması gelmektedir. Bu nedenle menü kalitesi personele bağlı olmaktan çıkarılmalı, her koşulda aynı özellikleri taşıyan bir menü sunulabilmelidir. İşletmeler bu türlü bir sorunu aşabilmek için menüde yer alan yemekler için ?Standart Reçete?ler geliştirmektedirler. Standart Reçetelerin standart kaliteyi sunabilme özelliğinin yanı sıra işletmelerin yiyecek maliyetlerini kontrol altında tutulabilmesini sağlama açısından da yararı vardır. Günümüzde, turistler yaşadıkları yerlerden uzaklara turizm amacıyla seyahat ettiklerinde gittikleri ülkeye özgü yemekleri de denemek isterler. Bu çalışmanın amacı; Mersin yöresine özgü yemeklerin standart reçetelerinin hazırlanması ve gerek konaklama işletmelerinin yiyecek içecek departmanları için, gerekse lokantaların bu çalışmadan yararlanarak, yöresel yemekleri arzu eden müşterilerine standart hizmet sunabilmeyi sağlamaktır. Bu amaçla, öncelikle kaynak kişilerle görüşülerek, ayrıca literatürden yararlanarak bir yöresel yemek listesi, daha sonra da listede bulunan yöresel yemeklerin ?Standart Reçete Tabloları? oluşturulmuştur. Listenin hazırlanmasında, çok bilinen yemeklerin yanı sıra unutulmaya yüz tutan, gerek evlerde gerekse yiyecek içecek işletmelerinde çok az pişirilen yemeklerin bulunmasına dikkat edilmiştir. Food and Beverage Establishments in Tourism Sector should take notice of not only traditional foods and beverages but also habits of their customers on their menu. When establisments desiring to be productive create difference, they convert productivity into profitability. However it should not be ignored that there can be problems. Preparing, cooking, presenting traditional foods in an environment other than home can cause certain problems. Not serving the standart quality in case of the change within the employeeþ of food and beverage department is at the top of those problems. For that reason, the quality of the menu should not depend on personnel change and a menu which has the same quality in every condition should be served. Establishments develop standart recipes regarding foods in menu to cope with problems. Standart recipes are useful to control costs in addition to serve the quality. Nowadays, tourists travelling abroad for tourism want to try traditional foods. This study aims at getting standart recipes of Mersin traditional foods, and via this study helping both food and beverage department of lodging establishment and restaurants serve standart quality to their customers who want to eat local foods. For this purpose first interwieved with local people and got benefit from searching literature then ?Standart Recipes Charts? was developed. While composing the list, besides widely known foods, foods almost forgotten has been taken into consideration.Item Zea Mays'dan Endofitik ve Ksilanolitik Bacillus Pumilus Suşlarının İzolasyonu(Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Bilimleri Dergisi ,14 ,4 ,374-380, 2008) Yaşınok, Ayşegül Ersayın; Şahin, Feride İffet; Haberal, MehmetBu çalışmada, yüzey sterilizasyonu yapılmış Zea mays gövde ve yapraklarından, sırası ile M1 ve M2 olarak isimlendirilen iki tane endofitik ksilanolitik bakteri izole edilmiştir. Izolatlar Bacillus pumilus olarak tanımlanmıştır. Mikroorganizmalar agar üzerinde farklı morfoloji sergilemiştir. Izolatlar arasında, ksilanaz üretim seviyesi ve profilinde de farklılıklar bulunmaktadır. İçinde %3 mısır koçanını tek karbon kaynağı olarak bulunduran sıvı besi yerinde, Bacillus pumilus M1 ve Bacillus pumilus M2 sırası ile maksimum ksilanaz aktivitesi olan 188.0 ± 20.0 ve 5.6 ± 1.1 U/ml değerlerine ulaşabilmiştir. İzolatlar, kaba fermentasyon özütünde çok düşük miktarda selülaz üretmiştir. B. pumilus M1 ksilanazı kısmi karakterize edilmiştir. Enzim pH 8.0 ve 65°C'de maksimum aktivite götermiş, kağıt beyazlatma endüstrisine uygun görülmüş ve ileri derecede karakterizasyona ihtiyaç duymuştur. Sonuç olarak, bu çalışma Zea mays'ın iç kısmının, ksilanaz üreticilerinin izolasyonu için yeni ve iyi bir kaynak olduğunu göstermiştir. Detaylı tanımlama ardından bu enzimler, kağıt, tekstil, gıda ve yem endüstrisinde çeşitli uygulamalarda değerlendirilebilmesi mümkündür. In this study, two endophytic xylanolytic bacteria, named M1 and M2, were isolated from surface sterilized Zea mays stem and leaf, respectively. Isolates were identified as Bacillus pumilus. Microorganisims showed different morphology on agar plates. Xylanase production level and profile varied between isolates, as well. Maximum xylanase production level of 188.0 ± 20.0 and 5.6 ± 1.1 U/ml were achieved by Bacillus pumilus M1 and Bacillus pumilus M2 in a liquid medium containing 3% corn cobs as a sole carbon source and inducer, respectively. Isolates produced very low level of cellulase in crude enzyme extract. B. pumilus M1 xylanase was partially characterized. Enzyme had a maximum activity at pH 8.0 and 65°C, seemed proper for pulp and paper industry, and required further characterization. In conclusion, this study indicated that inside part of Zea mays is a novel and good source for isolating xylanase producers. After detailed characterization, such enzymes could be used in various applications in paper and pulp, textile, food and feed industries.Item BÜRO ÇALIŞANLARININ ZAMAN YÖNETİMİ ve STRESLERİNİN DEÐERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA(7.Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi., 2008) Aydoğan, Zeynep FerhanOrganizasyonların kıt kaynaklarından biri olan zamanın yönetimi hem çalışanın hem de örgütün başarısı açısından çok önemlidir. Zaman yönetimi ise çalışanların işe bağlı olarak geliştirdikleri stres üzerinde etkili olmaktadır. Zaman yönetimi ile stresin ters orantılı olduğu Kearns ve Gardiner (2007) tarafından belirtilmektedir. Bu araştırmanın amacı Başkent Üniversitesi?nin çeşitli birimlerinde çalışan büro elemanlarının zaman kullanımlarını değerlendirerek, bunun varsa stres üzerindeki etkilerini ölçmektir. Araştırma bulguları büro elemanlarının anlamlı olarak zamanlarını iyi yönettiklerini ve iş yerinde stresi azaltan faktörlerin daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Because of time is a scarce resources of the organization, time management is very important for its success as well as the employee?s. Time management have an impact on the work related stress of the employee. According to Kearns & Gardiner (2007), stress and time management are inversely proportional. The purpose of this study is to evaluate the effective time usage on the stress of the office workers works for the Baþkent University?s several departments. Research findings show that office workers significantly manage their times well and stress-reducing factors are more effective in the work place.Item Sektör ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma(2011) Öktem, Şükran; Şahin, Feride İ.Ülkemizde üniversite eğitimi ile mesleki eğitimin önemi kıyaslandığında, bu güne dek mesleki eğitimin daha geri planlarda kaldığı bilinen bir gerçektir. Bu gerçekten hareketle ve Avrupa Birliği?ne uyum süreci kapsamında, üniversitelerimizin mesleki eğitim konusunda gittikçe artan bir duyarlılık gösterdiği, mesleki eğitimi nitel ve nicel anlamda geliştirme yönünde çaba harcadığı gözlemlenmektedir. Bu çabalardan en dikkat çekici olanı ise; sektör-üniversite işbirliğidir. Sektör ile üniversitenin işbirliği değerlendirildiğinde, Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulu Programları ile ilgili olarak, üniversitemizin Kazan?daki iş dünyası, yerel yönetim, mülki idare ve Kazan halkı?nın ortaklaşa çalışmaları örnek olarak verilebilir. Bu çalışmada, Kazan Meslek Yüksekokulu?nda açılması planlanan yeni programların hazırlık sürecinin paylaşılması hedeflenmiştir. In our country, when the importance of college education is compared to vocational education, it iis a fact that vocational education has been posponed in recent years. Based on this fact and the scope of European Union harmonization process, universities are in an effort to improve qualitative and quantitative properties of vocational education. Among these attempts, the most remarkable one has been the industry-university cooperation. In terms of programs, cooperation between our university and business, local government and civil administration in Kazan is an example. In this study, we aimed to share the preparatory process targeting the new programs in Vocational Higher School of Kazan. Key Words: Industrial expectations, Vocational Higher School of Kazan, industry-university cooperation.Item Antik Anadolunun İlkleri(ODTÜ Mezunlar Derneği Bülteni ,213 ,38-39, 2011) Albustanlıoğlu, TulgaItem Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif : 360 Derece Performans Değerleme Yöntemi(Ýnternet. 42, 56-68, 2011) Turgut, Hakan;Item Türkiye'nin Kültürel Mirası(ODTÜ Mezunlar Derneği Bülteni ,213 ,36-37, 2011) Albustanlıoğlu, Tulga