Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu / Vocational School of Social Sciences
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11727/1411
Browse
Item 360 Derece Geri Besleme Yönteminin Uygulanabilirliği :Bir Tugay Örneği(isarder. 1, 4, 118-131, 2012) Turgut Hakan, Öztoprak MenekşeGünümüzde insan kaynakları yönetimi sürecinin temel fonksiyonlarından birisi olan bireysel performansların ölçülmesi konusunda 360 derece geri besleme yöntemi; birden çok boyutu dikkate alarak daha objektif sonuçlara ulaşılabilme imkânı vermesi sebebiyle ön plana çıkmaktadır. Türkiye?deki istihdamın büyük bir kısmını karşılayan kamu sektöründe bahse konu yöntemin uygulanabilirliğinin yeterince araştırılmadığı görülmüştür. Bu çalışmada, kamu kurumlarına örnek teşkil edebilecek bir tugayda görev yapan alt ve orta kademe yöneticilerinin performans ölçümüne esas olmak üzere değerlendirme boyutları (amir, denk, astlar, müşteriler, öz değerlendirme) arasında farklılıklar araştırılmış ve geleneksel amir değerlendirmesi ile 360 derece bireysel performans değerlendirme yöntemi arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Değerlendirme boyutları bazında yapılan karşılaştırmalarda sadece iç müşteri boyutunda iki farklı yöntem (Geleneksel amir değerlendirmesi - 360 geri besleme yöntemi) arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Geleneksel amir değerlendirmesi ile 360 derece geri besleme yöntemi arasında kriterler bazında bazı farklıklara rastlanılmasına rağmen; her iki yöntemin bütün kriterlerinin dahil edildiği genel ortalamalarıyla yapılan karşılaştırmalarda anlamlı bir farklılığa ulaşılamamıştır. Abstract On the subject of measuring individual performances, which considered to be one of the fundamental functions of the human resources management process, 360 Degree Feedback (360 DF) methods preferred for taking into account more than one aspect while providing opportunities in order to achieve more objective results. It?s been thought that the applicability of the above mentioned method is not investigated enough in the public sector where most of the employments take place in Turkey. The purpose of this study is to probe into the applicability of the 360 DF method on low and mid-level managers in a brigade. Within this framework, differences between the raters(manager, subordinate, peer, client, self-evaluation) have been examined and comparisons made between traditional performance appraisal and 360 DF methods. There are meaningful differences only inner client between two different evaluation methods (Traditional manager evalution-360 DF) within evaluation raters. But there aren?t any meaningful differences between traditional performance appraisal and 360 DF methods as whole method.Item Algılanan Kurumsal İtibarin Çalışanların İş Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi(Bildiri Tarihi. 1, 1,, 2013) Tokmak, Ismail Straub, Selva Turgut, HakanBu çalışmanın amacı çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın, çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetlerine etkisini incelemektir. Bu amaçla İzmir?de elektrik-elektronik sektöründe faaliyet gösteren, sektöründe üretmiş olduğu yenilikçi ürünlerle ön planda olan bir işletmenin 178 çalışanının katılımı ile bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda; algılanan kurumsal itibar ile işten ayrılma niyeti arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki bulunduğu belirlenmiş, buna karşılık algılanan kurumsal itibar ile çalışanların iş performansı ile arasında her hangi bir ilişki tespit edilememiştir..Item Anadolu Uygarlıkları(2012) Albustanlıoğlu, TulgaItem Ankara Beypazarı Yalnızçam Köyü Ören Yeri Midir ?(Anadolu Medeniyetleri Müzesi 1995 Yıllığı ,215-231, 1996) Albustanlıoğlu, TulgaItem Antik Anadolunun İlkleri(ODTÜ Mezunlar Derneği Bülteni ,213 ,38-39, 2011) Albustanlıoğlu, TulgaItem BÜRO ÇALIŞANLARININ ZAMAN YÖNETİMİ ve STRESLERİNİN DEÐERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA(7.Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi., 2008) Aydoğan, Zeynep FerhanOrganizasyonların kıt kaynaklarından biri olan zamanın yönetimi hem çalışanın hem de örgütün başarısı açısından çok önemlidir. Zaman yönetimi ise çalışanların işe bağlı olarak geliştirdikleri stres üzerinde etkili olmaktadır. Zaman yönetimi ile stresin ters orantılı olduğu Kearns ve Gardiner (2007) tarafından belirtilmektedir. Bu araştırmanın amacı Başkent Üniversitesi?nin çeşitli birimlerinde çalışan büro elemanlarının zaman kullanımlarını değerlendirerek, bunun varsa stres üzerindeki etkilerini ölçmektir. Araştırma bulguları büro elemanlarının anlamlı olarak zamanlarını iyi yönettiklerini ve iş yerinde stresi azaltan faktörlerin daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Because of time is a scarce resources of the organization, time management is very important for its success as well as the employee?s. Time management have an impact on the work related stress of the employee. According to Kearns & Gardiner (2007), stress and time management are inversely proportional. The purpose of this study is to evaluate the effective time usage on the stress of the office workers works for the Baþkent University?s several departments. Research findings show that office workers significantly manage their times well and stress-reducing factors are more effective in the work place.Item Büro Yönetimi Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi(2003) Aydoğan, Zeynep FerhanGünümüzdeki teknolojik ilerlemeler ve hizmet ekonomisinin giderek önem kazanması bilgi çalışanları olarak nitelendirilen büro elemanlarına olan gereksinimi artırmıştır. Nitelik ve iş alanları ne olursa olsun büro hizmetleri tüm organizasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. Organizasyonların verimliliği, üretkenliği ve devamlılığı büro hizmetlerinin etkin bir biçimde yürütülmesiyle mümkündür. Bu anlamda büro elemanlarının yönetsel ve örgütsel alanda eğitimli olmaları gerekmektedir. Gelişen teknolojiye, iletişim ve yönetim metotlarındaki gelişime ayak uyduran, iyi iletişim becerileriyle donatılmış, uyumlu takım çalışması yapabilen, problem çözme ve karar alma yeteneği olan ve sorumluluk taşıyabilen büro elemanlarının yetiştirilmesinde üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren meslek yüksekokullarının önemi yadsınamaz. Bu niteliklerin tümünün okuldaki teorik derslerde kazandırılması ise hemen hemen imkansızdır. Staj eğitiminin önemi burada ortaya çıkmaktadır. Ders programlarının önemli bir parçası olan staj faaliyetlerinin öğrencinin gerçek iş yaşamını tanıması, okulda öğrendiği teorik bilgileri gerçek yaşamda uygulaması, gerekli beceri ve deneyimleri kazanması, sonuç olarak geleceğe daha güvenli bakması açısından önemi büyüktür. Araştırmada, yukarıdaki bilgiler ışığında, meslek yüksekokullarının büro yönetimi ve sekreterlik programlarında kayıtlı olup yaz stajlarını tamamlamış öğrencilere anket uygulaması yapılarak staj faaliyetlerinin öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak iletişim kurulan okullara anketler gönderilmiş, 514 anket değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Elde edilen bulgular öğrencilerin %60 oranında okulda aldıkları teorik eğitimi gerçek iş yaşamında yeterli bulduklarını göstermektedir. Öğrencilerin %87,5?i stajdaki uygulamalar sırasında bu bilgilerini geliştirme fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir. Stajın beceri kazandırmaya yönelik önemi ile ilgili sorulara verdikleri yanıtlarda öğrencilerin %62?sinin kişiler arası ilişkiler, iletişim, takım çalışması gibi bazı becerilerin okulda yeterince kazandırılamadığını, %65?sinin de bu becerileri staj eğitiminde geliştirdiklerini ifade ettikleri görülmüştür. Staj deneyiminden sonra öğrencilerin geleceğe bakış ve beklentilerini ölçmeyi hedefleyen sorulara verilen yanıtlar stajın bu bağlamdaki önemini vurgular niteliktedir. Öğrencilerin tamamına yakın kısmı okuldan işe yumuşak geçişte, gerçek iş yaşamını tanıma ve kendine güven duygusu geliştirmede stajın önemli olduğunu, mezuniyet sonrası iş yaşamındaki başarıya olumlu katkıda bulunacağını belirtmişlerdir. %70 oranındaki öğrenci dilimi ise başarılı bir staj döneminin ve bu dönemde kurulacak iş ilişkilerinin kendilerine iş olanağı sağlamak yönünde yardımcı olacağını düşünmektedirler. Advances in technology and increase in the share of services in total economic activity has resulted in a rise in the demand for office workers. Regardless of their line of work or size, office operations have become increasingly important for all organizations. Continuity of organizations, as well as their efficiency and productivity hinges upon a well functioning office staff. In this respect, it is evident that office workers should have training in managerial and organizational skills. Hence vocational training schools provide the required educational programs to train individuals who can adopt changing technology, advances in communications and managerial methods, and at the same time possess communications skills, problem solving and decision making abilities. These skills cannot be provided in the theoretical course work in bureau management programs alone. The theoretical curricula should be augmented with an appropriate internship that would enable the students to be familiar with the real work environment, apply what they learned in the related course work in a real setting and acquire the relevant experience to prepare them to become better office workers. The objective of this study is to evaluate the perceived role of practical training among students of bureau management programs who have completed their summer internships. To this end, a questionnaire is administered to a sample of bureau management students in different Universities, and 514 valid responses were received and evaluated. The results show that 60% of respondents consider that theoretical course work was adequate for the tasks they have performed in the real work environment; 87.5% indicate that they were able to improve their skills during the internship. In response to the questions on skills acquisition during internships, 62% stated that they did not have sufficient training in skills such as interpersonal relations, communications and team work in their course work, 65% declared they have acquired these skills during their summer internship. Response to questions on students? future perspectives demonstrate the role of internship in shaping their expectations. Almost all respondents indicate the positive contribution of internship in the adaptation process from school to work, improvement of self confidence, and their chances of success in professional life after school. 70% of those who responded expressed that a successful internship experience would improve their chances in finding better jobs through personal relations established during the internship period.Item Dokimeion Mermer Ocağı(İDOL Arkeolojive Arkeologlar Dergisi ,9 ,14-19, 2001) Albustanlıoğlu, TulgaItem Dokimeion Ocaklarıın İşletme ve İhrcaat Organizasyonu(Anadolu Med.Müzesi 2001 Yıllığı ,276-297, 2002) Albustanlıoğlu, TulgaItem Duygusal Zekanın Çalışanların Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına ve İş Tatminine Etkisi(Bildiri Kitabı. 1, 1, 237-243, 2013) Yildiz, Erkan; Tokmak, İsmail; Turgut, HakanBu çalışmanın amacı duygusal zekanın(DZ), örgütsel vatandaşlık davranışı (ÖVD) ve iş tatmini (İT) üzerindeki etkilerini belirlemek ve iş tatmininin aracılık etkisini incelemektir. Bu amaçla Ankara ili 1. Organize Sanayi Bölgesi (Sincan)?nde faaliyet gösteren işletmelerde çalışan toplam 243 işgörenin katılımı ile bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda duygusal zekanın örgütsel vatandaşlık davranışını ve iş tatminini pozitif yönde etkilediği, duygusal zeka ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında iş tatmininin aracılık etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir.Item Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif : 360 Derece Performans Değerleme Yöntemi(Ýnternet. 42, 56-68, 2011) Turgut, Hakan;Item Is Etudu Uygulamalarının Konaklama Isletmelerinin Verimliligine Etkileri Konusunda Pamukkale'de Yapılan Bir Ornek Calısma(Sempozyum Kitapçığı 147-155, 1999) Akova, Orhan Öktem, ŞükranBu çalışmada iş etüdü kavramı açıklanarak, turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinde iş etüdünün önemine değinilmiştir. Özellikle kat hizmetleri departmanında uygulanabilirliği olması nedeniyle bir otelde örnek bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak ve kısaca, iş etüdü kavramı ve konaklama işletmeleri açısından önemine değinilmiştir. İkinci bölümde ise Pamukkale- Karahayıt'ta bulunan beş yıldızlı bir otelin kat hizmetleri bölümünde çalışan elemanlar gözlenerek elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında örnek çalışmadan elde edilen veriler bu konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar ışığında yorumlanmıştır.Item İş İşgören Uyumu Açısından Kişilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama(Kongre Kitapçığı. -, -, 41-49, 2003) Barutçu, Esin; Öktem, Şükranİşletmelerin etkin ve verimli çalışabilmesi için iş- iş gören uyumu önemlidir. Bu nedenle iş görenlerin işe alınmalarında, objektif kriterler ve bilimsel- yöntemlerin, kullanılması gereklidir. Bu bilimsel yöntemlerden biri de kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla sosyotropi-otonomi ölçeğinden-yararlanılarak Denizli Tekstil İşletmelerinde iş görenlerin kişilik özelliklerinin yaptıkları işle uyumlu olup ? olmadığı araştırılmıştır. The harmony of job and employee is important to operate business efficiently. Therefore, it must be use scientific methods and objective criterions when workers employ to firm. One of the scientific methods to be used is testing personality characteristic of employees. However, the harmony of job and employee in textile industry in Deniili art analyzed with sosyotropi-otonomi scale and conducted a survey whether personality characteristics of employees are harmonious of their jobs or not.Item Kamu Sektöründe 360 Derece Bireysel Performans Değerlendirmesinin Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 365-367, 2012) Turgut, Hakan; Güçel, Cem; Tokmak, İsmailKamuda 360 derece performans değerleme yönteminin uygulanabilirliğine yönelik bu çalışmada; geleneksel tek yönlü amir değerlendirmesi ile 360 derece bireysel performans değerlendirme yöntemi arasında ve değerlendirici boyutları (amir, denk, astlar, iç müşteriler, özdeğerlendirme) arasındaki farklılıklar bir kamu kurumunda yapılan uygulama ile incelenmiştir. Geleneksel yöntem ile 360 derece bireysel performans değerlendirmesi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiş, değerlendirme boyutlarından sadece iç müşteri boyutunun diğer boyutlara göre farklılaştığı belirlenmiştir. On the subject of measuring individual performances, which considered to be one of the fundamental functions of the human resources management process, 360 Degree Performance Appraisal (360 DPA) methods preferred for taking into account more than one aspect while providing opportunities in order to achieve more objective results. It?s been thought that the applicability of the above mentioned method is not investigated enough in the public sector where most of the employments take place in our country. The purpose of this study is to probe into the applicability of the 360 DPA method on low and mid-level managers in public (manager, subordinate, client, self-evaluation). Within this framework, differences between the raters have been examined and comparisons made between traditional performance appraisal and 360 DPA methods. There are meaningful differences only inner client between two different evaluation methods (Traditional manager evalution-360 DPA) within evaluation raters.Item Örgüt Kültürü ve İklimi(Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 203-215, 2004) Aydoğan, Zeynep FerhanÖrgütlerin etkili yönetimi ve uzun dönemli başarıları ile ilgili literatür incelendiğinde örgüt kültürü ve iklimi kavramlarının öne çıktığı, ancak çoğu zaman kavramlar arasındaki ayırımın net olarak yapılmadığı, birbiri ile içiçe ve bir bütün halinde kullanıldıkları gözlemlenmektedir. Bu makalenin amacı örgüt kültürü ve iklimi kavramlarının tarihsel gelişimlerine de değinerek açık olarak tanımlanması ve birbirleriyle olan ilişkilerinin açıklanmasıdır. In investigation of the literature on organizational effectiveness and long term success, organizational culture and climate emerge as the two leading concepts. However, most of the time the distinction between the two is not clear and they are used interchangebly as if to denote the same notion. The purpose of this paper is to clearly distinguish between organizational culture and climate in the historical perspective and explain the interrelationship between them.Item Örgütsel Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü: Makina İmalat İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı. 1, 1, 422-425, 2012) Güçel, Cem; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmail; Öktem, ŞükranBu çalışmada çalışanların, örgütsel bağlılığının (ÖB) örgütsel vatandaşlık davranışına (ÖVD) etkisi ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin (ÖA) aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Ankara OSTİM Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren işletmeler üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre örgütsel bağlılık ile örgütsel adaletin örgütsel vatandaşlık davranışını doğrudan ve pozitif yönde etkilediği gibi örgütsel adaletin kısmi aracılık etkisinin de bulunduğu belirlenmiştir. This study aims to reveal not only the impact of organizational commitment (OC) and organizational justice (OJ) on organizational citizenship behaviour (OCB) but also the influence of OJ on the association between OB and OCB. The findings based on analyses, which are conducted to the data collected from the firms located in OSTÝM Organized Industrial Area in Ankara, demonstrate that OC and OJ have positive impact on OCB while OJ has a mediating effect on the association between OC and OCB.Item Örgütsel Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü: Makina İmalat İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma(Bildiri Kitabı ,1 ,1 ,422-425, 2012) Güçel, Cem; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmail; Öktem, ŞükranBu çalışmada çalışanların, örgütsel bağlılığının (ÖB) örgütsel vatandaşlık davranışına (ÖVD) etkisi ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin (ÖA) aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Ankara OSTİM Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren işletmeler üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre örgütsel bağlılık ile örgütsel adaletin örgütsel vatandaşlık davranışını doğrudan ve pozitif yönde etkilediği gibi örgütsel adaletin kısmi aracılık etkisinin de bulunduğu belirlenmiştir. This study aims to reveal not only the impact of organizational commitment (OC) and organizational justice (OJ) on organizational citizenship behaviour (OCB) but also the influence of OJ on the association between OB and OCB. The findings based on analyses, which are conducted to the data collected from the firms located in OSTİM Organized Industrial Area in Ankara, demonstrate that OC and OJ have positive impact on OCB while OJ has a mediating effect on the association between OC and OCB.Item Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi(2012) Turgut, HakanOtel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür. Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) . Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir.Item Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi(Sempozyum kitabı. 1, 1, 555-558, 2012) Turgut, HakanOtel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür. Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) . Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir. Although outsourcing has been widely in use throughout the services of hotel enterprisers, in this study, effects of ?quality partnership?, established between customer company (the one that buys or leases services) and the supplier company (the one that provides outsourcing services), have been evaluated in order to measure the effect of quality partnership to the success of the usage of outsourcing within the scope of outsourcing on human recourses functions. This study has been constructed based on ?partnership of quality? which considered being an important factor of success on outsourcing usage. A form of questionnaire which formed by Lee and Kim [1] and applied in Turkey, has been used and effects of quality partnership on outsourcing usage is evaluated on the human recourses function of 4 and 5 stars hotels in Turkey. Quality partnership in hotel enterprisers is one of the key factors of human recourses functions on the usage of sourcing. Results of analysis point out a high level of significance in positive direction between quality partnership and sourcing (p<0,01). It?s been observed that the level of quality partnership increases in accordance with the increase of outsourcing. Increase in usage of successful sourcing is evaluated to have an increase in demands on middle level staff such as technicians.Item Otel İşletmelerinde İşgören Motivasyonuna İlişkin Örnek Bir Çalışma(Sempozyum Kitapçığı. 68-79, 2001) Öktem, ŞükranMotivasyon, işletmelerde verimlilik ve kalite açısından büyük önem taşımaktadır İşletmelerin çalıştırdıkları işgörenlerden birtakım beklentileri olduğu gibi işgörenlerin de gerek maddi, gerekse manevi açıdan işletme yönetirninden beklentileri bulunmaktadır. İşletmenin beklentilerinin gerçekleşmesi ekonomik bir karşılık ödemesi ile sağlanır. İşgörenlerin beklentisi ise, öncelikle maddi anlamda yeterince tatmin edilmeleri, psikolojik ve sosyolojik adaletin sağlanması ve iş güvencesidir. Turizm işletmeleri hizmet ağırlıklı üretim yaparlar. Bu nedenle de personel motivasyonu büyük bir önem taşır. Turizm işletmelerinin amaçlarından olan "işletmenin varlığını uzun süreli devam ettirme başarısı" işgörenlerin işletme amaçlarına uygun davranışlarına ve işgörenlerin motivasyonuna bağlıdır.