Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11727/2910
Browse
3 results
Search Results
Item Perceptions of students about language learning advising program: A case study(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) İçten Paydak, Duygu; Üstün Kaya, SenemThe present study seeks to reveal the perceptions of students in an English preparatory school regarding the effectiveness of the Learning Advisory Program (LAP) at a state university. Specifically, the study aims to investigate the efficacy of the LAP in terms of motivation, language learning strategies, goal-setting practices, and academic success. This is a case study carried out with mixed-method research. In the current study, both quantitative and qualitative data were collected from intermediate-level students who took advising sessions for 12 weeks offered by LAP Clubs in the LAP at a state university. The participants in the quantitative phase of the study were 50 students who voluntarily participated in the advising sessions twice a week for 12 weeks. In the qualitative phase of the study, eleven of the participants were interviewed by the researcher. The data collection tools were the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), one-to-one interviews, and the achievement scores of the participants. The quantitative data were analyzed by using descriptive statistics. The questionnaire was conducted twice; before and after taking the advising sessions. The quantitative data results revealed that the LAP has increased the students’ motivation level, improved their goal-setting practices, and enhanced their language learning strategies to some extent. Similarly, the results of the content analyses of the qualitative data revealed that the students’ perceptions related to LAP were positive as they found it helpful for developing their motivation, setting goals, and determining learning strategies. On the other hand, according to the academic scores of participants at the end of sessions, it cannot be claimed there is a direct impact of advising sessions on the learners’ academic success and these findings cannot be generalized. The study ends with recommendations for further research and practice.Bu araştırma, bir devlet üniversitesindeki Öğrenme Danışmanlığı Programının (ÖDP) etkililiğine ilişkin İngilizce hazırlık okulundaki öğrencilerin algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özellikle bu çalışma, ÖDP'nin motivasyon, dil öğrenme stratejileri, hedef belirleme uygulamaları ve akademik başarı açısından etkinliğini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma karma yöntem araştırmasıyla ilişkili bir vaka çalışmasıdır. Çalışmada bir devlet üniversitesindeki ÖDP kulüpleri tarafından 12 hafta boyunca danışmanlık alan dil öğreniminde orta düzeydeki öğrencilerden hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Araştırmanın nicel aşamasındaki 50 katılımcı, 12 hafta boyunca gönüllü olarak haftada iki kez danışmanlık almıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise 11 katılımcı ile araştırmacı tarafından birebir görüşme yapılmıştır. Veri toplama araçları, Motive Edilmiş Öğrenme Stratejileri Anketi (MEÖSA), mülakatlar ve başarı puanlarıdır. Çalışmadaki nicel veriler, tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. MEÖSA danışmanlık seansları almadan önce ve danışmanlık seansları aldıktan sonra iki kez yapılmıştır. Nicel veri sonuçları, ÖDP seanslarının öğrencilerin motivasyon düzeylerini arttırdığını, hedef belirleme uygulamalarını iyileştirdiğini ve bir dereceye kadar dil öğrenme stratejilerini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Benzer şekilde, nitel verilerin içerik analizlerinin sonuçları, öğrencilerin ÖDP seanslarının motivasyonu arttırma, hedef belirleme ve öğrenme stratejilerini belirleme açısından yararlı bulduklarını ve algılarını olumlu olarak etkilediğini ortaya koymuştur. Diğer yandan, danışmanlık oturumlarının sonunda katılımcıların akademik puanları incelendiğinde, danışmanlık seanslarının katılımcıların akademik başarısı üzerinde doğrudan bir etkisinin olduğu sonucu genellenebilir bir sonuç değildir. Çalışma, daha kapsamlı araştırma ve uygulamalara yönelik önerilerle sona ermektedir.Item Investigation of the factors that demotivate the eap learnes at a foundation university(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Çiftçi, Başar; Ustun Kaya, SenemThis study investigates the demotivation levels of junior and senior students enrolled in a general English course at a foundation university in Türkiye, who have not undergone a preparatory class. Additionally, it examines whether demotivation levels vary based on demographic variables, including age, gender, high school type, and university study year. Adopting a mixed methods approach, the research utilizes both surveys and semi-structured interviews to collect data from a sample of 104 students and conducts interviews with 15 participants. The data were analyzed using SPSS 29 and content analysis. The findings highlight the complexity of demotivation resulting from a combination of internal, external, and contextual factors. The quantitative analysis reveals a significant difference in demotivation levels between female and male students, with female students reporting higher levels of demotivation. However, no statistically significant differences are found based on the students' year of study or high school type. The qualitative findings generated five main factors influencing students' demotivation: curriculum and instruction, learner attitudes and characteristics, teacher attitudes, learning environment and facilities, and institutional policies and course policies. Overall, this study contributes to the understanding of demotivation in English language courses and offers practical implications for educators and policymakers to address and alleviate the challenges faced by students in their language learning journey.Bu çalışma, bir vakıf üniversitesinde akademik amaçlı İngilizce (EAP) başlığı altında genel İngilizce dersine devam eden, hazırlık eğitimi almamış, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerin demotivasyon düzeylerini araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, yaş, cinsiyet, lise türü ve üniversite öğrenim yılı gibi demografik değişkenlere bağlı olarak motive olma düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmektedir. Çalışma, 104 öğrenciden oluşan bir örneklemle veri toplamak için hem bir anketi hem de yarı yapılandırılmış mülakatları kullanarak karma yöntem yaklaşımını benimsemektedir. Veriler SPSS 29 ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular, içsel, dışsal ve bağlamsal faktörlerin bir kombinasyonundan kaynaklanan motive olmanın karmaşıklığını vurgulamaktadır. Nicel analiz, kız ve erkek öğrenciler arasında motive olma düzeylerinde önemli bir fark olduğunu ortaya koymaktadır ve kız öğrencilerin daha yüksek seviyelerde motive olma bildirdiği görülmüştür. Ancak, öğrencilerin öğrenim yılı veya lise türüne göre istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmamıştır. Nitel bulgular, öğrencilerin motive olmasını etkileyen beş ana faktörü belirlemiştir: müfredat ve eğitim, öğrenen tutumları ve özellikleri, öğretmen tutumları, öğrenme ortamı ve olanakları, ve kurumsal politikalar ve ders politikaları. Genel olarak, bu çalışma İngilizce dil kurslarında motive olmanın anlaşılmasına katkı sağlamakta ve öğrencilerin dil öğrenme sürecinde karşılaştığı zorluklarla başa çıkmak ve hafifletmek için eğitimciler ve politika yapıcılar için pratik sonuçlar sunmaktadır.Item Effects of digital storytelling on listening skills of foreign language learners of english and their attitudes towards digital storytelling(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Akdamar, Nebahat Seren; Sütçü, Selim SonerDeveloping language skills is the most important and most challenging phase in the language learning process. To improve the language skills, new techniques are being presented every day due to the belief of insufficient learning processes. Digital storytelling is a new technique in language teaching that helps to improve four skills of learners as well as motivation towards language learning and encouragement of the oneself. The purpose of this research was to investigate the effects of digital storytelling on listening skills of language learners and learners’ attitudes towards use of digital storytelling with the participation of 64 secondary school students whose degrees are 6th and 7th grade. The study was conducted in Adana, Seyhan during the fall semester of the academic year 2020-2021. Listening Comprehension Achievement Test and Learners’ Attitude Scale were the data collection tools of the research. The data were analysed with the SPSS programme. The results of the study revealed that participants had statistically significant differences in their listening skills improvement and test group had higher competency in listening activities when compared to the control group. The findings of the study also provide additional information about learners’ attitudes towards digital storytelling listening activities, including their motivation level and thoughts. According to the results, experimental group’s attitudes towards digital storytelling were positive. In learners’ attitude scale, learners who are exposed to digital storytelling marked more positive statements about use of digital storytelling in language classes than learners who did not receive any digital treat. Additionally, experimental group’s motivation was significantly higher than the control group. Dil becerilerini geliştirmek, dil öğrenme sürecindeki en önemli ve en zorlu aşamadır. Dil becerilerini geliştirmek için, öğrenme süreçlerinin yetersiz olduğu inancıyla her gün yeni teknikler sunulmaktadır. Dijital hikaye anlatımı, dil öğretiminde oldukça yeni bir tekniktir ve öğrenenlerin dört dil becerisinin yanı sıra dil öğrenmeye yönelik motivasyonun artmasına ve kişinin kendini teşvik etmesine yardımcı olur. Bu araştırmanın amacı, 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören 64 ortaokul öğrencisinin katılımıyla dijital hikaye anlatımının dil öğrenenlerin dinleme becerilerine ve dijital hikaye anlatımı kullanımına yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Adana ili Seyhan ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Veriler Dinlediğini Anlama Başarı Testi ve Öğrenci Tutum Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, katılımcıların dinleme becerilerini geliştirmede istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu ve test grubunun kontrol grubuna kıyasla dinleme etkinliklerinde daha yüksek yeterliliğe sahip olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın bulguları ayrıca, öğrencilerin motivasyon düzeyleri ve düşünceleri de dahil olmak üzere dijital hikaye anlatımı ile dinleme etkinliklerine yönelik tutumları hakkında ek bilgi sağlamaktadır. Sonuçlara göre deney grubunun dijital hikaye anlatımına yönelik tutumları olumludur. Öğrencilerin tutum ölçeğinde, dijital hikaye anlatımına maruz kalan öğrenciler, dijital hikaye anlatımının dil sınıflarında kullanımına ilişkin herhangi bir dijital destek almayan öğrencilere göre daha olumlu ifadeler vermişlerdir.