İletişim Fakültesi / Faculty of Communication

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11727/1400

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri
    (2009) Aygün Cengiz, Serpil
    Bu çalışmada National Geographic dergisinin 2001-2002 yıllarında Türkiye?de ve yurtdışında da İngilizce olarak yayımlanan sayılarında yer alan otomobil reklamları toplumsal cinsiyet bağlamında çözümlenmiş ve reklamlarda insanbiçimselleştirilerek ideal modern özne olarak temsil edilen otomobilin kusursuz erkek sporcu, işadamı, Musa peygamber gibi sunularak kadınla arasında nasıl bir hiyerarşik sıralama yapıldığı gösterilmekte ve bu ?ideal insan?ın otomobil üzerinden gerek performans gerekse görünüm olarak kusursuz erkek olarak sunuluşu eleştirilmektedir.
  • Thumbnail Image
    Item
    Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
    (2009) Aygün Cengiz, Serpil
    Bu çalışmada 7-13 Temmuz 2008 tarihleri arasında yayımlanmış 10 günlük gazete ile 2008 yılı Temmuz ayının ilk iki haftasında yayımlanmış 13 dergide yer alan reklamlardaki yüz ifadelerini çözümlenerek modern insanın araçsal aklının kontrol altına aldığı ve aşırılıkları olmayan kamusal yüzünün temsiline eleştirel bir bakışla bakılmaktadır.