Browsing by Author "Şahin, Sevgi"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Depicting efl instructors’ language assessment literacy in assessing productive language skills and their perceptions and practices on formative assessment of productive language skills(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Arslan, Selda; Şahin, SevgiThe purpose of this study was to depict EFL instructors’ language assessment literacy in assessing productive language skills and their perceptions on formative assessment of productive language skills in preparatory schools in Turkey. In this mixed-method research, the data were collected through semi-structured interview and language assessment knowledge questionnaire (LAKQ). For the quantitative part of the study, a questionnaire was adapted from Ölmezer-Öztürk (2018)’s “Language Assessment and Knowledge Scale” and 60 EFL instructors working in preparatory schools in different universities in Ankara completed the questionnaire. For the qualitative part of the study, a semi-structured interview was utilized to investigate the EFL instructors’ perceptions on assessing productive language skills through formative assessment and 11 volunteer EFL instructors participated in the interview. The data obtained from the questionnaire were analysed using SPSS through descriptive statistics and the qualitative data were analysed using Creswell’s (2014) systematic content analysis framework. The results revealed an average-above level of language assessment literacy (LAL) of the EFL instructors in assessing productive language skills. However, with respect to certain skills in LAL, this level was found below average in “Assessment Tools” parts of both Items for Assessing Writing and Speaking parts. The result also revealed that the instructors implemented formative assessment, mostly observation and in-class activities, in their classrooms to assess their learners’ productive language skills. Moreover, the problems they encounter in the classrooms were mostly learner-based however, the solutions they offered were mostly instructor-based. The study also provided some pedagogical implications and suggestions for further studies. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin hazırlık bölümlerinde görev yapan İngilizce öğretim elemanlarının, üretici dil becerilerinin değerlendirilmesinde ölçme ve değerlendirme okur-yazarlık seviyesi ve üretici dil becerilerini biçimlendirici değerlendirme yoluyla değerlendirmeye dair bakış açılarını ve uygulamalarını incelemektir. Karma yöntem kullanılan bu çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme ve “Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı” anketi ile toplanmıştır. Çalışmanın nicel kısmı için anket, Ölmezer-Öztürk’ün (2018) “Dil Değerlendirme ve Bilgi Ölçeğinden” adapte edilmiştir ve farklı üniversitelerin hazırlık birimlerinde çalışan 60 İngilizce öğretmeni bu anketi tamamlamıştır. Bu çalışmanın nitel kısmı içinse İngilizce öğretmenlerinin üretici dil becerilerini biçimlendirici değerlendirme yöntemiyle değerlendirmeye olan bakış açısını araştırmak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme soruları uygulanmıştır ve 11 gönüllü İngilizce öğretmeni görüşmelere katılmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel istatistik ile analiz edilmiştir. Nitel veriler Creswell (2014)’ in sistematik içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Anketten elde edilen sonuçlar yüzdelikler açısından incelendiğinde, İngilizce öğretim elemanlarının üretici dil becerilerini değerlendirmede genel olarak orta seviyenin üzerinde bir ölçme ve değerlendirme okur-yazarlık bilgisi olduğunu göstermiştir. Fakat bu seviye hem “Konuşma becerisi değerlendirme maddeleri” hem de “Yazma becerisi değerlendirme maddeleri”nde yer alan “Değerlendirme araçları” kategorilerinde ortalama seviyenin altında çıkmıştır. Sonuçlar aynı zamanda, öğretim elemanlarının biçimlendirici değerlendirmeyi, çoğunlukla da gözlem aracını ve sınıf içi aktivitelerini, öğrencilerin üretici dil becerilerini değerlendirmek için sınıflarında uyguladıklarını ortaya çıkarmıştır. Bunun dışında, öğretmenlerin sınıfta üretici dil becerilerini değerlendirirken karşılaştıkları problemleri öğrenci tabanlı gösterirken, bu sorunlara çözümleri ise öğretmen tabanlı sunmuşlardır. Bu çalışmanın sonunda, pedagojik uygulamalar ve ileride yapılacak olan çalışmalar için öneriler sunulmuştur.Item Efl instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Karakoyun, Gülcay; Şahin, SevgiThis study aimed to understand EFL instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning in a preparatory school in Turkey. Moreover, the study also aimed to find out the problems they encountered for student engagement and the solutions recommended to the mentioned problems. In this narrative case study, 10 EFL instructors were interviewed to collect the data. The data obtained from the interviews were analyzed using Creswell’s (2013) systematic content analysis framework. The findings revealed that the EFL instructors’ definition of student engagement referred to students’ observable behaviors: behavioral engagement, which implies that the instructors have a narrow understanding of the multidimensional construct. It was found that emotional and cognitive engagement indicators might escape the instructors’ attention, which mistakenly results in misinterpreting the level of student engagement for some individual learners. This might be a call for expanding instructors’ conceptualization of the student engagement to have a good grasp of the dimensions of engagement for better teaching supported by in-service trainings. Despite their narrow understanding of the construct, EFL instructors implemented a wide range of strategies in face-to-face and online teaching to engage students behaviorally, cognitively and emotionally. Moreover, the findings also revealed that the problems they encountered for student engagement were learner-based and institutional-based; however, the solutions they recommended were institutional-based. Taking the results of the study into consideration, several implications and suggestions were made for foreign language instructors, curriculum designers, teacher trainers and language program administrators as well as further studies. Bu çalışma Türkiye’de özel bir üniversitede hazırlık okulunda İngilizce öğretim görevlilerinin harmanlanmış öğretimde öğrenci sınıf içi katılımına ilişkin algılarını ve öğrenci katılımını arttırmak için hangi stratejileri kullandıklarını anlamayı ve aynı zamanda öğrenci katılımı konusunda karşılaştıkları sorunları ve söz konusu sorunlara önerilen çözümleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu anlatısal vaka çalışmasında, veriler 10 İngilizce öğretim görevlisiyle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır Toplanılan nitel veriler Creswell’in (2013) sistematik içerik analiz çerçevesi kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler İngilizce öğretim görevlilerinin öğrenci katılımı tanımını öğrencilerin “gözlenebilir davranışlarına” dayandırdıklarını ortaya koymuştur ki bu da öğretim görevlilerinin çok boyutlu yapısı olan öğrenci katılımına dair sınırlandırılmış bir yaklaşıma sahip olduklarını gösterdiği söylenebilir. Sınıf içi öğrenci katılımının bilişsel ve duygusal boyutlarının gözden kaçtığı ve bunun da öğrencilerin katılımlarının seviyesi konusunda öğretim görevlilerinin yanlış ya da eksik çıkarımlar yapmasına sebebiyet verebileceğini de göstermektedir. Öğrenci sınıf içi katılımının diğer alt boyutlarına dair farkındalıkları az olmasına rağmen, İngilizce öğretim görevlilerinin öğrencilerin yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında davranışsal, duygusal ve bilişsel olarak katılımlarını arttırmak için çok çeşitli stratejiler uyguladıkları bulunmuştur. Çalışma bulgularına göre, öğretim görevlilerinin öğrenci katılımını arttırmada karşılaştıkları sorunlar öğrenci ve kurumsal temellidir; ancak önerdikleri çözümler sadece kurumsal temellidir. Ek olarak bu çalışmanın sonucunda araştırmanın sonuçları dikkate alınarak daha sonraki çalışmalar ile yabancı dil öğretim görevlileri, müfredat planlayıcıları, öğretmen eğitmenleri ve yabancı dil okul yöneticileri için önerilerde bulunulmuştur.Item Evaluation of a local efl coursebook in terms of intercultural communicative competence components(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Saral Çalışkan, Kübra; Şahin, SevgiThe purpose of the current study is to evaluate a local EFL coursebook “Relearn” used for 9th graders in public high schools in Turkey in terms of the intercultural communicative competence components. The book was constructed within the standards of the Common European Framework of Reference for Languages and was developed in conformity with the national ELT curriculum by Turkish Ministry of National Education. The coursebook was content analyzed via a checklist created on the basis of Byram's Intercultural Communicative Competence Model (1997). The findings revealed that the majority of the coursebook's content was culture-free, and there were limited number of intercultural activities. The activities mostly belong to “knowledge” dimension of Byram's framework. This study is believed to shed light on the significance of developing intercultural communicative competence and provide useful insights for EFL teachers, EFL teacher educators, coursebook writers and curriculum developers. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de devlet liselerinde 9. sınıflar için kullanılan yerel bir İngilizce ders kitabı olan "Relearn" ders kitabını kültürlerarası iletişimsel yeterlik bileşenleri açısından değerlendirmektir. Kitap, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi standartlarına uygun olarak hazırlanmış ve Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ulusal İngilizce Öğretimi müfredatına uygun olarak geliştirilmiştir. Ders kitabı, Byram'ın Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilik Modeli (1997) temelinde oluşturulan bir kontrol listesi aracılığıyla içerik analizi yapılmıştır. Bulgular, ders kitabı içeriğinin çoğunluğunun kültürden bağımsız olduğunu ve sınırlı sayıda kültürlerarası alıştırma olduğunu ortaya koydu. Etkinlikler çoğunlukla Byram'ın çerçevesinin “bilgi” boyutuna aittir. Bu çalışmanın kültürlerarası iletişimsel yetkinliği geliştirmenin önemine ışık tuttuğuna ve İngilizce öğretmenleri, İngilizce öğretmen eğitimcileri, ders kitabı yazarları ve müfredat geliştiriciler için faydalı bilgiler sağladığına inanılmaktadır.Item An evaluation of the pragmatic competence of pre-Service English language teachers: Politeness strategies used in making requests in the academic context(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Düşünceli Keleş, Elif; Şahin, SevgiThe current study aimed to examine, from an interlanguage pragmatics perspective, how Turkish pre-service EFL teachers fulfill the speech act of request in terms of politeness strategies, levels of directness, internal and external modifiers, perspectives, and address terms in the academic context. To collect data, a discourse completion test (DCT), including ten scenarios, was developed, and 89 pre-service EFL teachers studying in a private university in Turkey were asked to write what they would say in response to the situations described in the DCT. The data-the request tokens- were first analyzed qualitatively using an adapted model of the CCSARP framework developed by Blum-Kulka et al. (1989). Then, the results of the request strategies were quantized, and the data were analyzed through descriptive statistics and chi-square. The study's findings demonstrated that the tendency to use conventionally indirect request strategies was high in situations where the degrees of impositions were both high and low in academic contexts. This indicated that the choice of request strategies was parallel for both degrees of imposition. Additionally, it was found that the use of external modifiers was high, mostly occurring as 'grounders' to mitigate the requests. As for internal modifiers, pre-service EFL teachers preferred 'please' as politeness markers to soften the force of the requests on the hearers. Moreover, the tendency to address instructors remained low, highlighting the need for being more formal and polite when making requests in the academic context. Hence, it was observed that the participants mostly made speaker and hearer-oriented requests in the academic context; however, speaker-oriented requests were made more. This suggested that the participants mostly tended to impose benefits on the hearers, where social power and distance are high among the interlocutors. The study's findings indicated that pre-service EFL teachers perform the speech act of request politely to some extent; nevertheless, they need to gain pragmatic competence to make authentic ways of making requests by integrating appropriate mitigating strategies in the academic context. In conclusion, integrating the pragmatic aspects of language into English Language Teaching programs is significant to improve the pragmatic awareness and competence of prospective language teachers regarding the fulfillment of requests in academic contexts in particular and other speech acts in various contexts of conversations in general.Bu çalışma, diller arası bir edimbilim perspektifinden, Türk İngilizce öğretmen adaylarının, akademik bağlamda nezaket stratejileri, doğrudanlık düzeyleri, sözeylem modifiye stratejileri, bakış açıları ve hitap terimleri açısından rica sözeyleminde bulunan konuşma edimini nasıl yerine getirdiklerini incelemeyi amaçlamıştır. Veri toplamak için 10 senaryo içeren bir Söylem Tamamlama Testi (DCT) geliştirilmiştir ve Türkiye'de özel bir üniversitede öğrenim gören 89 İngilizce öğretmen adayından DCT'deki durumlar karşısında ne söyleyeceklerini yazmaları istenmiştir. İlk olarak Blum-Kulka ve diğerleri (1989) tarafından geliştirilen CCSARP çerçevesinin uyarlanmış bir model kullanılarak nitel analiz yapılmıştır. Daha sonra, rica sözeylemi stratejilerinin sonuçları sayısallaştırılmıştır ve nicelenen veriler, tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, zahmet derecelerinin hem yüksek hem de düşük olduğu durumlarda alışılagelmiş dolaylı rica stratejileri kullanma eğiliminin yüksek olduğunu göstermiştir. Bu durum, istek stratejileri seçiminin her iki zahmet derecesi için paralel olduğunu göstermiştir. Ek olarak, sözeylem modifiye stratejileri kullanımının yüksek olduğu, çoğunlukla istekleri azaltmak için zemin hazırlama stratejisi kullanıldığı görülmüştür. İngilizce öğretmen adayları, isteklerin dinleyiciler üzerindeki etkisini yumuşatmak için nezaket belirteçleri olarak 'lütfen'i tercih etmişlerdir. Ayrıca, eğitmenlere hitap etme eğiliminin düşük kaldığı görülmüştür ve bu da akademik bağlamda taleplerde bulunurken daha resmi ve kibar olma ihtiyacını vurgulamıştır. Sonuç olarak, İngilizce öğretmeni adaylarının akademik bağlamda çoğunlukla konuşmacı ve dinleyici odaklı taleplerde bulundukları, ancak konuşmacı odaklı talepleri daha fazla kullanmışlardır. Bu, katılımcıların çoğunlukla konuşurlar arasında sosyal gücün ve mesafenin yüksek olduğu akademik bağlamda dinleyicilere fayda sağlama eğiliminde olduklarını göstermiştir. Çalışmanın bulguları, İngilizce öğretmen adaylarının rica sözeylemini bir dereceye kadar kibarca yerine getirdiklerini, ancak sözeylem modifiye stratejilerini gerçekleştirme konusunda pragmatik yeterlilik ve rica sözeylemlerini yumuşatmak için kullanılan hafifletme strateji kullanımının sınırlı olduğu vurgulamıştır. Sonuç olarak, geleceğin dil öğretmenlerinin pragmatik farkındalığını ve yeterliliğini artırmak için dilin pragmatik yönlerini İngilizce Öğretimi programlarına entegre etmenin önemi vurgulanmıştır.Item Investigating pre-service efl teachers’ perceptions and conceptualizations of pragmatic competence and integration of pragmatics in efl teaching process(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Elmeddahim, Fatima; Şahin, SevgiA review of related literature revealed that less attention was given to the importance of pragmatic competence in EFL contexts. Therefore, the present study seeks to contribute to the existing literature on pragmatic competence by investigating Turkish pre-service EFL teachers’ conceptualizations and perceptions of pragmatic competence. It also aims to explore their perceptions regarding integrating pragmatic knowledge into language teaching in order to develop students’ pragmatic competence. The present study was designed as a convergent parallel design as one of the mixed method research designs. The quantitative data of the study were collected via a five points Likert scale, and qualitative data through an open-ended questionnaire to better understand pre-service EFL teachers’ perceptions and conceptualizations on pragmatic competence, and their opinions and attitudes towards integrating pragmatic features in language teaching process. The quantitative data were analyzed using SPSS while the qualitative data were analyzed following Creswell’s (2009) content-analysis framework. Major findings of the study revealed that pre-service EFL teachers had a low level of pragmatic competence. The findings further revealed that pre-service EFL teachers, however, exhibited a positive attitude towards integrating pragmatic knowledge in language teaching and learning as a crucial factor that ensures pragmatic competence development, therefore, appropriate language use. The results of the study suggested that pre-service EFL teachers’ perceptions of pragmatic competence needed to be promoted. Moreover, English Language Teacher Education Programs can be encouraged to incorporate more courses related to the preservice EFL teachers’ development of pragmatic competence. İlgili literatürün gözden geçirilmesi, EFL bağlamında edimbilimsel yeterliğin önemine daha az dikkat edildiğini ortaya koyması nedeniyle bu çalışma, Türk İngilizce öğretmen adaylarının edimbilimsel yeterlik kavramını ve algılarını araştırarak, edimbilimsel yeterlik üzerine mevcut literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu çalışma öğrencilerin edimbilimsel yeterliğini geliştirmek için edimbilimsel bilgiyi dil öğretimine entegre etme konusundaki algılarını keşfetmeyi de amaçlar. Çalışma, karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın nicel verileri beşli bir Likert ölçek aracılığıyla, nitel veriler ise İngilizce öğretmen adaylarının edimbilimsel yeterlik konusundaki algılarını ve kavramsallaştırmalarını ve edimbilimsel özellikleri dil öğretim sürecine entegre etmeye yönelik görüş ve tutumlarını araştırmak için açık uçlu bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Nicel veriler SPSS kullanılarak, nitel veriler ise Creswell'in (2009) içerik analizi çerçevesine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın ana bulguları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğretmen adaylarının oldukça sınırlı düzeyde edimbilimsel yeterlik sergiledikleri için dilin edimbilimsel kullanım boyutunda yeterliklerinin düşük olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular ayrıca İngilizce öğretmen adaylarının edimbilimsel bilgiyi dil öğretimi ve öğrenimine entegre etmeye yönelik olumlu bir tutum sergilediklerini ortaya koymuştur, bu da edimbilimsel yeterlik gelişimini, dolayısıyla uygun dil kullanımını sağlayan çok önemli bir faktördür. Çalışmanın sonuçları, İngilizce öğretmeni adaylarının edimbilimsel yeterlik algılarının desteklenmesi gerektiğini de öne sürmüştür. Ayrıca, İngilizce Öğretmen Yetiştirme Programları, İngilizce öğretmen adaylarının bu anlamda yeterliklerini geliştirmeleriyle ilgili ders sayısını arttırılması gerekliliği öne sürülebilir.Item Self-assessment of writing skills: a comparative study on teacher assessment and self-assessment of prospective efl teachers’ writing skills and their perceptions of self-assessment(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Dinçel, Asiye; Şahin, SevgiThis study aims to investigate the prospective EFL teachers‘ perceptions on self-assessment; accordingly, their conceptualization of self-assessment, attitudes towards and perceived benefits of practicing self-assessment of their writing skills. In addition, the study also aims to find out the level of consistency of the prospective EFL teachers‘ self-assessment of their writing skills with the teacher assessment in general and regarding different components of writing skills. The study was designed as convergent parallel mixed method research including a group of freshman students enrolled in a Writing Skills 2 course in an ELT program. The participants were administered a self-assessment questionnaire both before and after including self-assessment practices to their essay writing tasks to elicit their views and experiences considering the use of self-assessment, and a self-assessment rubric to determine whether there is a significant difference between prospective EFL teachers‘ self-assessment and the teacher assessment scores. While the qualitative data obtained from the self-assessment questionnaire were analyzed via multiple-phased systematic content analysis, the quantitative including prospective EFL teachers‘ self-and the teacher- assessments were analyzed using SPSS. The results show that freshman prospective EFL teachers who participated in the study had limited level “self-assessment literacy” and lacked the awareness of and experience in using self-assessment to improve their English writing skills. The data analyses also reveal that the freshmen prospective EFL teachers’ conceptualization of self-assessment as a skill that can be developed through guided applications on a regular basis and have positive attitudes towards practicing self-assessment in their writing classes and using self-assessment in their future assessment practices. Besides, practicing self-assessment is shown not only to improve prospective EFL teachers’ writing skills but also their language assessment literacy skills. For this reason, prospective EFL teachers suggested teacher educators to incorporate self-assessment practices into their curriculum to promote their students’ understanding of the concept of formative assessment and writing assessment. Moreover, while the results show that there is no statistically significant difference between prospective EFL teachers’ self-assessment scores and the instructor’s scores in assessing their writing skills considering final scores, there is a significant difference between the self- and instructor assessment scores regarding different components of writing skills. Bu çalışma, İngilizce Öğretmen adaylarının öz-değerlendirmeyi kavramsallaştırma biçimlerini, yazma becerilerinin öz değerlendirmesine yönelik tutumlarını ve yarar algılarını inceleyerek öz-değerlendirme algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının yazma becerilerindeki öz-değerlendirmelerinin öğretmen değerlendirmesiyle tutarlılık düzeyini hem genel hem de yazma becerisinin farklı bileşenleri açısından değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yakınsak paralel karma yöntem olarak tasarlanan çalışma, Ankara’da özel bir üniversitede İngilizce Öğretmenliği programında Yazma Becerileri 2 dersine kayıtlı olan birinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Katılımcıların öz-değerlendirme uygulamalarına yönelik görüş ve deneyimlerini ortaya çıkarmak için öz-değerlendirme uygulamalarından önce ve sonra bir öz-değerlendirme anketi uygulanmıştır. Yazma becerilerindeki öz-değerlendirmeleri ile öğretmen değerlendirmesi arasında anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak için ise katılımcılara bir öz-değerlendirme rubriği sunulmuştur. Öz değerlendirme anketinden elde edilen nitel veriler çok aşamalı sistematik içerik analizi ile analiz edilirken, İngilizce öğretmen adaylarının öz-değerlendirmeleri ve öğretmen değerlendirmelerini içeren nicel veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, birinci sınıf İngilizce öğretmen adaylarının sınırlı düzeyde “öz değerlendirme okuryazarlığına” sahip olduklarını ve İngilizce yazma becerilerini geliştirmek için öz değerlendirmeyi kullanma konusunda farkındalık düzeylerinin ve deneyimlerinin yetersiz olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, birinci sınıf İngilizce öğretmen adaylarının öz değerlendirmeyi düzenli uygulamalar yoluyla geliştirilebilecek bir beceri olarak kavramsallaştırdıkları, yazma derslerinde kendi değerlendirme sorumluluklarını üstlenmeleri ve gelecekteki değerlendirme uygulamalarına dahil etmeleri açısından öz değerlendirme uygulamalarına yönelik olumlu tutum gösterdikleri saptanmıştır. Ayrıca, öz değerlendirme uygulamalarının ve rubrik kullanımının İngilizce öğretmen adaylarının yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamasının yanı sıra gelecekteki değerlendirme uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerini de geliştirdiği ortaya koyulmuştur. Bu nedenle İngilizce Öğretmen adayları, biçimlendirici değerlendirme ve yazma becerisinin değerlendirilmesi konularında daha derin bir anlayışa sahip olmak için öğretmen eğitimcilerine öz değerlendirme uygulamalarını müfredatlarına dahil etmelerini önermektedir. Son olarak İngilizce Öğretmen adaylarının yazma becerilerini öz-değerlendirmelerinin öğretmen değerlendirmesiyle tutarlılık düzeyi incelendiğinde, genel not açısından anlamlı bir fark olmamasına rağmen, yazma becerisinin farklı bileşenleri açısından öz-değerlendirmeler ve öğretmen değerlendirmesi arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür.Item A study on efl instructors' and learners' perceptions on and preferences for oral corrective feedback: do they overlap?(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Bölükbaşı, Mustafa Emre; Şahin, SevgiThe purpose of this study was to investigate the EFL teachers’ and students’ perceptions on and preferences for Oral Corrective Feedback (OCF) with a comparative view as well as EFL instructors’ conceptualization and practices of OCF. In this mixed method research, For the quantitative phase of the study, 30 EFL instructors working in the preparatory school of a private university in Ankara completed the teacher version the OCF questionnaire, and 247 preparatory school students with different proficiency levels filled out the student version of the OCF questionnaire. For the qualitative phase of the study, a semi-structured interview was conducted with EFL instructors purposefully selected among those who also filled out the questionnaire. The data obtained from the questionnaire were analyzed using SPSS through descriptive statistics and Chi-square analysis, and the qualitative data were analyzed by using Creswell’s (2014) systematic content analysis framework. The results indicated that recast, hinting, elicitation, and repetition were expressed as the most used OCF techniques in the classroom by the EFL instructors. While hinting was identified as the most beneficial OCF techniques, explicit correction, clarification request, and recast are the least effective OCF techniques. The perceptions of EFL students on OCF showed that they preferred to be corrected by their instructors for grammar, vocabulary, pronunciation errors, and pragmatic failures. Another key finding of the study revealed there is a statistically significant difference between the OCF preferences of EFL instructors and students for grammar, vocabulary, and pronunciation errors. On the other hand, their preferences for pragmatic failures showed more similarities. Both groups perceived that OCF should be provided for the spoken errors. The results of this study are believed to contribute to a deeper understanding of the OCF through the lenses of EFL instructors and students as well as to more effective and personalized and localized applications of OCF according to the educational culture and needs of the learners. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin ve hazırlık öğrencilerinin sözel düzeltici dönüt hakkındaki algılarını ve tercihlerini karşılaştırmalı bir bakış açısıyla araştırmaktır. Buna ek olarak, İngilizce öğretmenlerinin sözel düzeltici dönüt ile ilgili kavramsallaştırmasını ve uygulamalarını araştırmak araştırmanın amacıdır. Bu karma yöntem araştırmasında veriler, yarı yapılandırılmış görüşme ve sözel düzeltici dönüt anketleri yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın nicel aşaması için sözel düzeltici dönüt tercihlerini ve tekniklerine ilişkin algılarını araştırmak için iki anket yapılmıştır. Ankara'da özel bir üniversitenin hazırlık okulunda görev yapan 30 İngilizce öğretmeni ve 247 hazırlık öğrencisi anket uygulamasına katılmıştır. Çalışmanın nitel aşaması için, anketi İngilizce öğretmenleri arasından belirli kriterlere göre seçilmiş katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel istatistikler ve Ki-kare analizi ile SPSS kullanılarak, nitel veriler ise Creswell'in (2014) sistematik içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, İngilizce öğretmenleri tarafından sınıfta en çok kullanılan sözel düzeltici dönüt teknikleri olarak yeniden ifade etme, ima etme, söylettirme ve tekrarlama teknikleri olduğunu ortaya çıkarmıştır. İpuçları en faydalı sözel düzeltici dönüt teknikleri olarak tanımlanırken, açık düzeltme, açıklama talebi ve yeniden düzenleme en az etkili sözel düzeltici dönüt teknikleridir. Öğrencilerin sözel düzeltici dönüt hakkındaki algıları, dil bilgisi, kelime bilgisi, telaffuz ve pragmatik hataları için öğretmenleri tarafından düzeltilmesini tercih ettiklerini göstermiştir. Çalışmanın bir diğer önemli bulgusu, İngilizce öğretmenlerin ve öğrencilerin dil bilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz hataları için sözel düzeltici dönüt tercihleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Öte yandan, pragmatik hata tercihleri benzerlik göstermiştir. Her iki grup da sözlü hatalar için sözel düzeltici dönüt sağlanması gerektiğini algılamıştır. Bu çalışmanın sonuçlarının, İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerinin açısından sözel düzeltici dönütün daha derinden anlaşılmasına ve öğrencilerin eğitim kültürüne ve ihtiyaçlarına göre sözel düzeltici dönütün daha etkili ve kişiselleştirilmiş ve yerelleştirilmiş uygulamalarına katkıda bulunacağına inanılmaktadır.