Browsing by Author "Serdar, Aysun"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Onur Türkmen’in “hat” besteleme tekniği ve “beautiful and unowned” ve “noktalar” (points) adlı eserlerine olan yansıması(Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Serdar, Aysun; Sarıcan Gündüz, SibelBu tez çalışmasında, çağdaş Türk bestecisi olan Onur Türkmen’in ‘hat’ tekniği ile solo keman için yazmış olduğu “Beautiful and Unowned” ve topluluk için yazmış olduğu “Noktalar” (Point I) isimli eserlerinin analizi detaylı şekilde yapılmıştır. Eserlerin içeriği hem makamsal analiz yönünden hem de bestecinin besteleme tekniği olarak kullanmış olduğu Alman teorisyen Hugo Reimann tarafından geliştirilmiş olan Riemannian ‘lattice system’ (kafes sistem) yöntemi ile ele alınarak incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda Onur Türkmen’in bestecilik anlayışının yanında eserlerinde kullandığı ‘hat’ tekniği ve merkezsizlik fikrini ele alış yöntemleri de ortaya konmuştur. In this thesis, the contemporary Turkish composer Onur Türkmen’s “Beautiful and Unowned” and “ Noktalar” (Point I) which he wrote for solo violin and ensemble with ‘line’ technique were analyzed in detail. The content of the work has been examined both in terms of maqam analysis and the Riemannian ‘lattice system’ developed by the German theoretician Hugo Riemann which Türkmen used as a composing tecnique. As a result of these investigations, besides the composer understanding of Onur Türkmen, ‘hat’ technique used in his work and methods of dealing with the idea of no centre were revealed.