Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Serdar, Aysun"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Onur Türkmen’in “hat” besteleme tekniği ve “beautiful and unowned” ve “noktalar” (points) adlı eserlerine olan yansıması
    (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Serdar, Aysun; Sarıcan Gündüz, Sibel
    Bu tez çalışmasında, çağdaş Türk bestecisi olan Onur Türkmen’in ‘hat’ tekniği ile solo keman için yazmış olduğu “Beautiful and Unowned” ve topluluk için yazmış olduğu “Noktalar” (Point I) isimli eserlerinin analizi detaylı şekilde yapılmıştır. Eserlerin içeriği hem makamsal analiz yönünden hem de bestecinin besteleme tekniği olarak kullanmış olduğu Alman teorisyen Hugo Reimann tarafından geliştirilmiş olan Riemannian ‘lattice system’ (kafes sistem) yöntemi ile ele alınarak incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda Onur Türkmen’in bestecilik anlayışının yanında eserlerinde kullandığı ‘hat’ tekniği ve merkezsizlik fikrini ele alış yöntemleri de ortaya konmuştur. In this thesis, the contemporary Turkish composer Onur Türkmen’s “Beautiful and Unowned” and “ Noktalar” (Point I) which he wrote for solo violin and ensemble with ‘line’ technique were analyzed in detail. The content of the work has been examined both in terms of maqam analysis and the Riemannian ‘lattice system’ developed by the German theoretician Hugo Riemann which Türkmen used as a composing tecnique. As a result of these investigations, besides the composer understanding of Onur Türkmen, ‘hat’ technique used in his work and methods of dealing with the idea of no centre were revealed.

| Başkent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber |

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify