Browsing by Author "Erol, İ. Lütfü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Beşinci kuşak ve sonrası türk bestecilerinin çoksesli koro eserlerinin ritmik ve melodik yönden incelenmesi(Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Özmen, Arda; Erol, İ. LütfüBu çalışma, çağdaş Türk bestecilerinin ürettikleri özgün eserlerin ritmik ve melodik açıdan dilini anlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın amaçları arasında eserin metnin, melodi ve ritim ile besteci tarafından nasıl ilişkilendirildiği konusu da yer almaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada, çağdaş Türk bestecilerinin çokseli koro eserlerinde melodik ve ritmik yönden kullandıkları teknikler ve sistemler üzerine incelemeler yapılmıştır. Araştırmanın örnekleminde, çalışma evreninden seçilmiş 6 çoksesli koro eseri bulunmaktadır. Eserlerin melodik ve ritmik açıdan incelenmesinde kullanılan yöntem, John D. White’ın Mikro analiz yöntemidir. Söz konusu mikro analiz yöntemi, yukarıda sözü geçen eserlerde araştırmanın amacına uyarlanarak kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda elde edilen verilerin, bestecilere, yorumculara ve araştırmacılara yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. This study aims to understand the language of original works that contemporary Turkish composers have produced in terms of rhtym and melody. Among the aims of the study, there is also the issue that how the work, text, melody and rhythm are connected by the composer. Within this context, in this study, there have been researches on techniques and systems that contemporary Turkish composers have used in their polyphonic choral works in terms of rhythm and melody. In the sample of the research, there are six polyphonic choral works chosen from the target population of the study. The method that is used in the research of works in terms of melody and rhythm, is John D. White's micro- analysis method. The micro- analysis method in question, has been used by being adapted for the aim of the research in the works that have been mentioned above. It is thought that the data obtained at the end of the analyses made will provide help for composers, performers and researchers.Item Caz müziğinin bugünkü sorunları caz müziğinin üretilme koşullarının güncel görünümü(Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Yanıkoğlu, Arzum; Erol, İ. LütfüBu arastırmada tüketim sıkıntıları yasamakta olduğu tespit edilen Caz müziğinin üretilme kosullarının güncel görünümü ele alınmıstır. Dünyanın pek çok ülkesinde farklı biçimlerde gelisme göstermis olan Caz müziğini tümüyle ele almak mümkün olmadığından, çalısmanın konusu Caz’ın doğduğu Amerika Birlesik Devletleri ile sınırlandırılmıstır. Caz müziğinin geçirdiği evrimi tüm dönemleriyle ele almak mümkün olmayacağından, arastırmanın amacı bakımından özel önemi olan dönemler belirlenmistir. Caz müziğinin tüm dönemleri ana hatlarıyla açıklandıktan sonra, Swing, Be-Bop, Avant-Garde ve Fusion olarak belirlenmis olan dönemlere ait belirli parçalar müzikal form, armonik ve melodik yaklasım açılarından karsılastırma yoluyla analiz edilmistir. Çalısmanın sonucunda Caz müziğinin artık popüler bir müzik değil, sanat müziği olarak değerlendirilebilecek bir konuma geldiği; 1980’ler sonrasında Caz müziğinde saptanan tüketim sıkıntılarının bu müziğin üretiminde de yasandığı sonucuna varılmıstır.