Browsing by Author "Bayram, Süleyman"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Türkiye telekomünikasyon sektöründe sahtecilik sorunu için düzenleyici öneriler(Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Bayram, Süleyman; Ergüner Özkoç, EsmaSahtecilik, insanlığın var oluşu ile birlikte sürekli yaşanan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde teknolojik anlamda pek çok alanda önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Sahtecilik de bu gelişmeleri takip etmekte ve günden güne değişen ve gelişen şekillerde devam etmektedir. Özellikle telekomünikasyon sektöründe 2000’li yılların başlarından itibaren mobil teknolojilerin de gelişimiyle birlikte önemli dönüşümler yaşanmıştır. Telekomünikasyon sahteciliğinin de bu dönemde önemli oranda arttığı, çok ciddi gelir ve itibar kayıplarına yol açtığı gözlemlenmektedir. Bu bağlamda tüm sektörlerde olduğu gibi telekomünikasyon sektöründe de sahtecilikle mücadele ve sahteciliği önlenmesi önemli bir faaliyet olarak görülmektedir. Bu çalışma kapsamında, sahteciliğe ilişkin yaklaşımlar ve telekomünikasyon sahteciliği özelinde konu detaylı şekilde ele alınmıştır. Dünyada telekomünikasyon sahteciliği konusunda yaşananlar ve sahteciliğin azaltılması ve önlenmesi kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler incelenmiştir. Türkiye’de faaliyet göstermekte olan iki mobil operatör ile odak grup çalışması gerçekleştirilerek ülkemizdeki telekomünikasyon sahteciliğine ilişkin sektörün mevcut durumu ve beklentileri öğrenilmiştir. Edinilen tüm bu bilgiler ve yapılan tüm çalışmaların değerlendirilmesi neticesinde çalışmanın sonucunda Türkiye telekomünikasyon sektöründe sahteciliğin azaltılması ve önlenebilmesi amacıyla çeşitli düzenleyici öneriler sunulmuştur. Fraud emerges as a phenomenon that is constantly experienced with the existence of humanity. Nowadays, there are important developments in many areas in terms of technology. Fraud also follows these developments and continues in ways that change and develop day by day. Especially in the telecommunication sector, since the beginning of the 2000s, important transformations have been experienced with the development of mobile technologies. It is observed that telecommunication fraud also increased significantly in this period, causing serious income and reputation losses. In this context, as in all sectors, combating and preventing fraud is seen as an important activity in the telecommunication sector. Within the scope of this study, approaches to fraud and in particular telecommunication fraud are discussed in detail. Experiences in telecommunication fraud and activities carried out within the scope of reducing and preventing fraud in the world have been examined. A focus group study was conducted with two mobile operators in Turkey and the current situation and expectations of the sector regarding telecommunications fraud in our country were discovered. As a result of the evaluation of all this information obtained and all the studies carried out, various regulatory proposals were presented in order to reduce and prevent fraud in the Turkish telecommunication sector.