Browsing by Author "Öneği, Merve"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Küreselleşme sürecinde uygulanan küyerel pazarlama stratejilerinin tüketiciler tarafından değerlendirilmesi ve küyerel bir ürün örneği(Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Öneği, Merve; Eser, ZelihaAraştırmanın amacı, hızla küreselleşen dünyada tüketimin daha da artması ile küresel markaların ürünlerini daha kolay pazarlamak amacıyla faaliyet gösterdikleri ülkelerin kültürlerine uygun olarak küyerel pazarlama stratejileri uygulamaları sonucunda tüketicilerin bu stratejilere yönelik objektif ve subjektif değerlendirmelerini küyerel bir ürün örneğiyle ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle, 200 tüketici örneklem olarak alınmış, bu tüketicilerin küyerel pazarlama stratejisine genel bakış açıları ve bu stratejinin bir ürünü olan Knorr markasının yöresel çorba lezzetlerine yönelik değerlendirmeleri pazarlama karması elemanları doğrultusunda, yapılan anket çalışması sonucu ortaya konmuştur. Araştırmada tüketicilerden veri toplamak için anket formları kullanılmış, bu anketler SPSS 18 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde öncelikle soruların güvenilirliğini ölçmek amacıyla güvenirlik testi yapılmış, verilen cevapların ortalama ve standart sapmalarına bakılmış, katılımcıların küyerel ürünlerin pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerine yönelik değerlendirmelerinin demografik değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediklerini test etmek amacıyla Anova Testi (F Testi) ve Bağımsız Örneklem T-Testi yapılmıştır. Ayrıca, katılımcıların ülkemizde küyerel pazarlama stratejisi ile üretilen ürünlere ve ülkemizde küyerel pazarlama stratejisi ile üretilen Knorr yöresel çorba lezzetlerine yönelik subjektif değerlendirme ortaya koymak amacıyla sorulan sorulara verdikleri cevapları karşılaştırmak için Eşleştirilmiş Örneklemler T Testi uygulanmıştır. Bu analiz ve testlerin sonuçlarına bakıldığında, tüketicilerin ülkemizde küyerel pazarlama stratejisi ile üretilen ürünler ile ülkemizde bu strateji ile üretilen küyerel bir ürünün, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma stratejilerini destekler nitelikte değerlendirmelerde bulunduklarını belirten cevaplar verdikleri görülmektedir. Ayrıca katılımcıların hem ülkemizde küyerel pazarlama stratejisi ile üretilen ürünlerde hem de küyerel bir üründe toplumsal ve kültürel değerleri aradıklarını, dil, din ve inanç unsurlarını görmek istediklerini belirten cevaplar vermeleri, ürünlerde “küresel”i ve “yerel”i birlikte görmek istediklerini göstermektedir. The purpose of the research is to reveal the objective and subjective evaluations of consumers on the relevant strategies through an example of glocal product, in consequence of glocal marketing strategy practices performed by global brands in conformity with the cultures of the nations where they display activities, in order to market their products in an easier manner, as a result of the further increase of consumption in the rapidly-developing world. In line with the same, first, 200 consumers were taken as sample, and the general points of view of these consumers towards the glocal marketing strategy, and their evaluations towards the local soup tastes of the Knorr brand, a product of the relevant strategy, were revealed in consequence of the survey work carried out, in line with the elements of the marketing mix. In the research, survey forms were used to collect data from consumers, and these surveys were analyzed through the use of the SPSS 18 package. In the data analysis, reliability test was carried out first to measure the reliability of the questions, the means and standard deviations of the answers given were observed, and Anova Test (F-Test) and Independent Sample T- Test were carried out in order to test whether the participants’ evaluations towards the product, price, distribution and promotional strategies, elements of glocal products’ marketing mix, vary according to demographic variables. Also the Matched Samples T Test was applied, in order to compare the questions given by the participants to questions asked in order to obtain a subjective evaluation regarding the products produced in Turkey through the use of glocal marketing strategy, and the Knorr local soup tastes produced in Turkey through the use of glocal marketing strategy. When the results of these analyses and tests are observed, it is seen, the evaluations of the consumers are supportive regarding the products produced in Turkey through the use of glocal marketing strategy, and the product, price, distribution and promotional strategy of a glocal product produced in Turkey through the use of the same strategy. Furthermore, the participants look for social and cultural values, and want to see language, religion and faith-related elements in both products produced in Turkey through a glocal marketing strategy and in any glocal product, which indicates their desire to see the “global” and “local” together in the products.