Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Bülent
dc.contributor.authorGül Çağlar, Nermin
dc.date.accessioned2017-03-20T08:17:14Z
dc.date.available2017-03-20T08:17:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2445
dc.description.abstractGül Çağlar, Nermin. Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi, Yüksek Lisans, Ankara, 2006. Halkla ilişkiler, bir kurumun hizmet verdiği kitlenin güven, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu sürdürmek için gerçekleştirdiği etkinliklerin tümüne denir. Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler çalışmalarının amacı kullanıcıların kütüphaneye karşı olumlu düşüncelere sahip olmalarını sağlamaktır. Bir üniversite kütüphanesinde halkla ilişkiler çalışmalarının durumunu belirlemek bu konudaki sorunlara yönelik çözümler üretilmesi ve halkla ilişkiler çalışmalarının geliştirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi kullanıcılarının halkla ilişkilere yönelik kütüphane hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’ni kullanan öğrenci ve akademik personel üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 200 kullanıcıya anket uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezi; “Mekansal yetersizlik, kullanıcıların bilgi gereksinimlerinin tam olarak karşılanamaması, kütüphane hakkında yapılan bilgilendirmelerin yetersiz oluşu ve halkla ilişkiler araçlarının iyi bir biçimde kullanılamaması nedeniyle BÜ Kütüphanesi’ndeki halkla ilişkiler çalışmaları yeterince etkili olamamaktadır” biçiminde oluşturulmuştur. Çalışmada, ayrıca, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin halkla ilişkiler etkinlikleri ile ilgili olarak kişisel gözlemlerde de bulunulmuştur. Araştırma sonucunda, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin gerçekleştirdiği halkla ilişkiler etkinliklerinin kısmen yeterli olduğu anlaşılmıştır. GÜL ÇAĞLAR, Nermin. Public Relations at University Libraries and Başkent University Library, MA, Ankara, 2006. Public relations, is the sum of all activities of an institution to gain in a permanent way of the trust, sympathy and support of target mass. The objective of the public relations department in the libraries is to make people having positive opinions on the library. Determining the situation of the public relations effort at the university library and creating the solutions for the problems and developing the public relations work are very important. This work aims to clarify the opinions of the Başkent University Library users towards public relations of the library. The work is conducted on academic staff and students of the Başkent University, who are the users of library. Therefore, 200 people were interviewed. The hypotheses of the work; “physical insufficiency, lack of information that is demanded by the users, insufficient information about the library, ineffective use of the public relations tools, consequently, public relations work in the BU Library are not effective”. In the work, there are also personal observations about the activities of the Başkent University Library on public relations. At the end of the work, it is seen that the public relations activities of the Başkent University Library are partially sufficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectÜniversite kütüphanelerien_US
dc.subjectBaşkent Üniversitesi Kütüphanesien_US
dc.titleÜniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster