Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜstün Kaya, Senem
dc.contributor.authorDingiloğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2024-10-08T12:25:31Z
dc.date.available2024-10-08T12:25:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/12328
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the perceptions of senior-year pre-service ELT students (also known as pre-service EFL teachers) towards the effectiveness of their lecturers considering their genders. 104 pre-service EFL teachers from different universities studying English Language Teaching in Ankara, Turkey and 9 lecturers from different universities in Ankara, Turkey participated in this study. Data from pre-service EFL teachers were collected through questionnaires and from lecturers with structured interviews. The results showed that male pre-service EFL teachers’ perceptions of lecturers in terms of gender did not show any significant difference between female and male lecturers. However, female pre-service EFL teachers gave higher scores to their male lecturers for several items. In terms of effectiveness and student expectations, male lecturers obtained a lower score among preservice EFL teachers for showing interest and making learning fun although they stated that they are curious about their students' backgrounds and interests, and they have the intention of making classes more enjoyable. Nevertheless, they added that they make an effort to incorporate effective communication into their lessons and they were given more credit for having strong communication abilities. Both male and female lecturers obtained lower scores for flexibility from pre-service EFL teachers despite their assurances that they incorporate a variety of activities and tailor their schedules and syllabi to the needs and expectations of their students as well as the course material. Additionally, female lecturers were given a lower score despite claiming that they solicit student feedback to help them develop their classes or syllabi and that they are open to constructive criticism. As they also mentioned that they are interested in their students' needs, interests, and backgrounds, they obtained a higher score for actively listening to students. Regarding the questionnaire and interview data, pre-service EFL teachers gave similar scores for several items to both male and female lecturers, and the lecturers’ claims showed that they impose effective teaching into their classes, which showed that there is no relationship between gender and teaching effectiveness. However, the differences among the scores they obtained for some of the items showed that gender and teaching effectiveness have a relationship.Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencilerinin (hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri olarak da bilinirler) öğretim elemanlarının etkililiğine ilişkin algılarını öğretim elemanlarının cinsiyetleri esas alınarak araştırmaktı. Bu çalışmaya Ankara'da farklı üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nde okuyan 104 hizmet öncesi İngilizce öğretmeni ve Türkiye'nin Ankara ilindeki farklı üniversitelerden 9 öğretim elemanı katılmıştır. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinden veriler anketler yoluyla, öğretim elemanlarından ise yapılandırılmış röportajlar ile toplanmıştır. Sonuçlar, erkek hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin, öğretim elemanlarına ilişkin algılarının kadın ve erkek öğretim elemanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte kadın hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri erkek öğretim elemanlarına belirli konularda daha yüksek puanlar vermiştir. Etkililik ve öğrenci beklentileri açısından erkek öğretim elemanları, öğrencilerinin geçmişlerine ve ilgi alanlarına ilgili olduklarını ifade etmelerine ve dersleri daha eğlenceli hale getirmek istediklerini dile getirirken, öğrencilere ilgi gösterme ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirme konusunda daha düşük puan almışlardır. Öte yandan, etkili iletişimi derslerine dâhil etmek için çaba harcadıklarını ve güçlü iletişim becerilerine sahip olduklarını belirtirken, hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri tarafından da bu konuda daha fazla puan almışlardır. Hem erkek hem de kadın öğretim elemanları, çeşitli etkinliklere yer verdiklerine ve ders izlencelerini ve programlarını, ders materyallerinin yanı sıra öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerine göre düzenlediklerini belirtmelerine rağmen, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinden esneklik konusunda daha düşük puanlar almışlardır. Ayrıca kadın öğretim elemanları, derslerini ve ders izlencelerini geliştirmek için öğrencilerden geri bildirim aldıklarını belirtirken, yapıcı eleştirilere açık olma konusunda daha düşük puan almışlardır. Öğrencilerinin ihtiyaçları, ilgi alanları ve geçmişleriyle ilgilendiklerini de belirten kadın öğretim elemanları, öğrencileri aktif olarak dinleme konusunda daha yüksek puan almışlardır. Anket ve görüşme verileri bir arada incelendiğinde, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin hem erkek hem de kadın öğretim elemanlarına çeşitli maddeler için benzer puanlar vermeleri ve öğretim elemanlarının röportaj sorularına verdikleri cevaplar, cinsiyet ve öğretim etkinliği arasında bir ilişki olmadığını gösterirken, bazı maddeler için aldıkları puanlar arasındaki farklılıklar cinsiyet ile öğretim etkinliği arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpre-service EFL teachersen_US
dc.subjectperceptionsen_US
dc.subjectlecturersen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjecteffectivenessen_US
dc.titleThe investigation of the perceptions of senior year pre-service ELT students towards the effectiveness of lecturers at üniversitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster