Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi
Abstract
Otel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır.
Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür.
Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) .
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir.
Although outsourcing has been widely in use throughout the services of hotel enterprisers, in this study, effects of ?quality partnership?, established between customer company (the one that buys or leases services) and the supplier company (the one that provides outsourcing services), have been evaluated in order to measure the effect of quality partnership to the success of the usage of outsourcing within the scope of outsourcing on human recourses functions.
This study has been constructed based on ?partnership of quality? which considered being an important factor of success on outsourcing usage. A form of questionnaire which formed by Lee and Kim [1] and applied in Turkey, has been used and effects of quality partnership on outsourcing usage is evaluated on the human recourses function of 4 and 5 stars hotels in Turkey.
Quality partnership in hotel enterprisers is one of the key factors of human recourses functions on the usage of sourcing. Results of analysis point out a high level of significance in positive direction between quality partnership and sourcing (p<0,01).
It?s been observed that the level of quality partnership increases in accordance with the increase of outsourcing. Increase in usage of successful sourcing is evaluated to have an increase in demands on middle level staff such as technicians.