BÜRO ÇALIŞANLARININ ZAMAN YÖNETİMİ ve STRESLERİNİN DEÐERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
Abstract
Organizasyonların kıt kaynaklarından biri olan zamanın yönetimi hem çalışanın hem de örgütün başarısı açısından çok önemlidir. Zaman yönetimi ise çalışanların işe bağlı olarak geliştirdikleri stres üzerinde etkili olmaktadır. Zaman yönetimi ile stresin ters orantılı olduğu Kearns ve Gardiner (2007) tarafından belirtilmektedir. Bu araştırmanın amacı Başkent Üniversitesi?nin çeşitli birimlerinde çalışan büro elemanlarının zaman kullanımlarını değerlendirerek, bunun varsa stres üzerindeki etkilerini ölçmektir. Araştırma bulguları büro elemanlarının anlamlı olarak zamanlarını iyi yönettiklerini ve iş yerinde stresi azaltan faktörlerin daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Because of time is a scarce resources of the organization, time management is very important for its success as well as the employee?s. Time management have an impact on the work related stress of the employee. According to Kearns & Gardiner (2007), stress and time management are inversely proportional. The purpose of this study is to evaluate the effective time usage on the stress of the office workers works for the Baþkent University?s several departments. Research findings show that office workers significantly manage their times well and stress-reducing factors are more effective in the work place.