Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüngör, Senem
dc.contributor.authorUzuner, Gizem
dc.date.accessioned2023-04-11T12:35:43Z
dc.date.available2023-04-11T12:35:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/8711
dc.description.abstractSosyal medyanın yaygın bir biçimde kullanılması ile tüketim kültüründe de bazı evrilmeler meydana gelmektedir. Geleneksel pazarlama ve satış teknikleri dijital dünyanın beklentisini karşılayacak şekilde yön değiştirmektedir. Sosyal medyada reklamların bir bölümü sosyal medyanın kanaat önderleri olan influencerlar tarafından yapılmaktadır. Influencerlar takip edildikleri kitle tarafından fikir ve görüşlerine önem verilen ve tavsiyelerine kulak verilen kişilerdir. Çünkü influencerlar markayı ve ürünü genellikle deneyimleyip, memnun kalarak tavsiye ettiklerini söylemektedirler. Çalışmanın konusu olan Instagram anneleri de birer influencerlardır ve günlük rutinlerini paylaşırken sıklıkla çocuklarının fotoğraflarına yer vererek çocuk sahibi olan takipçilerinin dikkatini çekmektedirler. Instagram anneleri hem kendileri hem çocukları için kullandıkları ürünlerinin tanıtımını yapmaktadırlar. Geleneksel hikâye anlatımının bugün biçim değiştirerek sosyal medyaya uyum sağladığını ve Instagram hikâyeleri kısmında Instagram annelerinin aslında bütün bir gününü hikâyeleştirerek anlattıklarını görmekteyiz. Çalışmada dönüşüme uğrayan tüketim alışkanlıkları incelenerek, dijital pazarlama stratejilerinin Instagram üzerinde nasıl ve ne sıklıkta kullanıldığının ortaya koyulduğunu, toplanan veriler aracılığıyla görmek amaçlanmaktadır. İçerik analizi yöntemi kullanılarak en çok takip edilen 10 adet Instagram annesinin 2021 yılının ocak ve şubat aylarında ve 2022 yılının ocak ve şubat aylarında toplam 4 aylık periyotta paylaştıkları tüm hikâyeler kategorize edilerek sayılmıştır. Tez sonucunda oluşturulan tablonun verileri incelenerek Instagram annelerinin belirtilen süre zarfında paylaştıkları tüm hikâyelerde ürün tanıtımına ne oranda yer verdiği iletilecektir. With the widespread use of social media, some evolutions are taking place in the consumption culture. Traditional marketing and sales techniques are changing direction to meet the expectations of the digital world. Some of the advertisements on social media are made by influencers, who are the opinion leaders of social media. Influencers are people whose ideas and opinions are given importance and whose advice is heeded by the audience they follow. Because influencers say that they usually experience the brand and product and recommend it with satisfaction. Instagram mothers, the subject of the study, are also Influencers, and while sharing their daily routines, they often include photos of their children and attract the attention of their followers who have children. Instagram mothers promote the products they use for both themselves and their children.We see that traditional storytelling has changed its form and adapted to social media today, and in the section of Instagram stories, Instagram mothers actually tell a whole day by telling stories. In the study, it is aimed to see how and how often digital marketing strategies are used on Instagram by examining the transformed consumption habits, through the collected data. Using the content analysis method, all the stories shared by the 10 most followed Instagram mothers in January and February of 2021 and January and February of 2022 in a total of 4 months were categorized and counted. By examining the data of the table created as a result of the thesis, it will be conveyed how much the Instagram mothers included product promotion in all the stories they shared during the specified period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectdijital pazarlamaen_US
dc.subjectInstagram annelerien_US
dc.subjectdijital hikâye anlatıcılığıen_US
dc.titleSosyal medyada pazarlamanın hikâye anlatıcılığı üzerinden dönüşümü: Türkiye'de instagram annelerien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster