dc.description.abstract | The purpose of this investigation was to collect data about a recently published course book titled Roadmap B1 by ‘’Pearson Education’’ that claimed to integrate 4Cs (critical thinking & problem-solving, communication, collaboration, creativity). Using a checklist and the opinions of teachers, the researcher employed a convergent mixed methodology to determine whether or not the 4Cs had been incorporated into the course book. The course book was examined by means of content analysis. The data was then examined by using a descriptive analysis. In the second stage of the study, 40 items from the course book review checklist adapted by Uluhan (2019) from the P21 framework were used to examine each unit item by item, and the frequency of each item was determined and analyzed on a unit-by-unit basis. Participants from an English preparatory school in Ankara were selected. At the end of this study, semi-controlled interviews with questions derived from the P21 course book evaluation checklist were conducted. It was discovered that a significant portion of the units lacked creative content. The 4Cs fostered more effectively when they were not treated as a separate skill but rather integrated into other activities, with a modest number of integrated skills. The results indicated that more 4C opportunities would be feasible if integrated speaking and writing-focused activities had been provided. Although the grammar activities were rigorous, teaching them in isolation and focusing exclusively on mechanical activities may demotivate teachers. According to GSE and CEFR objectives, the book did not provide sufficient opportunities for students to meet the goal of providing more in-depth conversation and problem-solving skills. When all of these exercises were considered, it was evident that the course book did not provide sufficient opportunities for learners to communicate effectively in the target language. It is anticipated that the findings of this study will increase the understanding of 21st century learning and innovation skills and their effective, individualized, and contextualized applications in education, as applied to the specific requirements and needs of learners and teachers.Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerilerini 4C’yi (eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim, iş birliği, yaratıcılık) bütünleştirdiğini iddia eden ‘’Pearson Education’’ tarafından yakın zamanda yayınlanan Roadmap B1 adlı ders kitabı hakkında veri toplamaktı. Bu araştırmada, bir kontrol listesi kullanarak ve öğretmenlerin görüşlerini alarak, 4C'lerin ders kitabına dâhil edilip edilmediğini belirlemek için karma yöntem kullanıldı. Ders kitabı içerik analizi ile incelendi. Veriler daha sonra betimsel bir analiz kullanılarak incelendi. Çalışmanın ikinci aşamasında P21 çerçevesi Uluhan (2019) tarafından uyarlanan ders kitabı inceleme kontrol listesinin 40 maddesi kullanılarak her bir ünite madde madde incelenmiş ve her bir maddenin sıklığı belirlenerek ünite bazında analiz edilmiştir. Katılımcılar Ankara’da bir üniversitesinin İngilizce hazırlık okulundan seçilmiştir. Çalışma sonunda P21 ders kitabı inceleme kontrol listesi kullanılarak hazırlanan sorularla yarı kontrollü görüşmeler yapılmıştır. Ünitelerin önemli bir kısmının yaratıcı içerikten yoksun olduğu sonucuna ulaşıldı. 4C'ler, ayrı bir beceri olarak ele alınmadıklarında, bunun yerine yeterli sayıda bütünleşik beceriyle diğer aktivitelere entegre edildiklerinde daha etkili bir şekilde sonuç alındığı bulunmuştur. Sonuçlar, bütünleşmiş konuşma ve yazma odaklı etkinlikler sağlanmış olması durumunda daha fazla 4C olanaklarının mümkün olacağını gösterdi. Dilbilgisi etkinlikleri kapsamlı olmasına rağmen, bunları tek başına öğretmek ve yalnızca mekanik etkinliklere odaklanmak öğretmenlerin motivasyonunu açısından olumsuz bir etkiye sahip olabileceği tespit edildi. GSE ve CEFR kazanımlarına göre kitap, öğrencilere daha derinlemesine konuşma ve problem çözme becerileri sağlama hedefine ulaşmaları için yeterli fırsatlar sağlamadığı görülmektedir. Tüm alıştırmalar göz önüne alındığında, ders kitabının öğrenenlerin hedef dilde etkili iletişim kurmaları için yeterli olanakları sağlamadığı açıktır. Bu çalışmanın bulgularının, 21. yüzyıl öğrenme ve yenilik becerileri anlayışını ve öğrencilerin ve öğretmenlerin özel gereksinimlerine ve ihtiyaçlarına uygulanmasıyla eğitimdeki etkili, bireyselleştirilmiş ve bağlama odaklı uygulamalara ilişkin anlayışı artıracağı tahmin edilmektedir. | en_US |