dc.description.abstract | The purpose of this study was to depict EFL instructors’ language assessment literacy in assessing productive language skills and their perceptions on formative assessment of productive language skills in preparatory schools in Turkey. In this mixed-method research, the data were collected through semi-structured interview and language assessment knowledge questionnaire (LAKQ). For the quantitative part of the study, a questionnaire was adapted from Ölmezer-Öztürk (2018)’s “Language Assessment and Knowledge Scale” and 60 EFL instructors working in preparatory schools in different universities in Ankara completed the questionnaire. For the qualitative part of the study, a semi-structured interview was utilized to investigate the EFL instructors’ perceptions on assessing productive language skills through formative assessment and 11 volunteer EFL instructors participated in the interview. The data obtained from the questionnaire were analysed using SPSS through descriptive statistics and the qualitative data were analysed using Creswell’s (2014) systematic content analysis framework. The results revealed an average-above level of language assessment literacy (LAL) of the EFL instructors in assessing productive language skills. However, with respect to certain skills in LAL, this level was found below average in “Assessment Tools” parts of both Items for Assessing Writing and Speaking parts. The result also revealed that the instructors implemented formative assessment, mostly observation and in-class activities, in their classrooms to assess their learners’ productive language skills. Moreover, the problems they encounter in the classrooms were mostly learner-based however, the solutions they offered were mostly instructor-based. The study also provided some pedagogical implications and suggestions for further studies.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin hazırlık bölümlerinde görev yapan İngilizce öğretim elemanlarının, üretici dil becerilerinin değerlendirilmesinde ölçme ve değerlendirme okur-yazarlık seviyesi ve üretici dil becerilerini biçimlendirici değerlendirme yoluyla değerlendirmeye dair bakış açılarını ve uygulamalarını incelemektir. Karma yöntem kullanılan bu çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme ve “Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı” anketi ile toplanmıştır. Çalışmanın nicel kısmı için anket, Ölmezer-Öztürk’ün (2018) “Dil Değerlendirme ve Bilgi Ölçeğinden” adapte edilmiştir ve farklı üniversitelerin hazırlık birimlerinde çalışan 60 İngilizce öğretmeni bu anketi tamamlamıştır. Bu çalışmanın nitel kısmı içinse İngilizce öğretmenlerinin üretici dil becerilerini biçimlendirici değerlendirme yöntemiyle değerlendirmeye olan bakış açısını araştırmak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme soruları uygulanmıştır ve 11 gönüllü İngilizce öğretmeni görüşmelere katılmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel istatistik ile analiz edilmiştir. Nitel veriler Creswell (2014)’ in sistematik içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Anketten elde edilen sonuçlar yüzdelikler açısından incelendiğinde, İngilizce öğretim elemanlarının üretici dil becerilerini değerlendirmede genel olarak orta seviyenin üzerinde bir ölçme ve değerlendirme okur-yazarlık bilgisi olduğunu göstermiştir. Fakat bu seviye hem “Konuşma becerisi değerlendirme maddeleri” hem de “Yazma becerisi değerlendirme maddeleri”nde yer alan “Değerlendirme araçları” kategorilerinde ortalama seviyenin altında çıkmıştır. Sonuçlar aynı zamanda, öğretim elemanlarının biçimlendirici değerlendirmeyi, çoğunlukla da gözlem aracını ve sınıf içi aktivitelerini, öğrencilerin üretici dil becerilerini değerlendirmek için sınıflarında uyguladıklarını ortaya çıkarmıştır. Bunun dışında, öğretmenlerin sınıfta üretici dil becerilerini değerlendirirken karşılaştıkları problemleri öğrenci tabanlı gösterirken, bu sorunlara çözümleri ise öğretmen tabanlı sunmuşlardır. Bu çalışmanın sonunda, pedagojik uygulamalar ve ileride yapılacak olan çalışmalar için öneriler sunulmuştur. | en_US |