Bilgisayar oyunlarındaki karakterlerin kostüm tasarım süreci ve uygulaması
Özet
Bilgisayar oyunları, eğlence alanının en yaygın kullanım araçlarından biridir. Bilgisayar
oyunlarındaki karakterler ise oyunlardaki hikâyelerin bütünleyici bir parçasıdır ve görsel
bütünlükleri ile oyunu tamamlar. Kostümün genel olarak karakterlerin bulundukları durum,
zaman ve mekânı yansıtan giysiler oldukları söylenebilir. Oyunlarda yer alan kostümler de
buna bağlı olmalıdır ve karakter hakkında ipuçlarını vermelidir. Yapılan yazın
taramasında, çözümleme yöntemine dayalı oyundan bir karakterin analizi ve kostüm
tasarımı süreçlerini irdeleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Araştırmada, oyunlarda
karakter ve oyun analizinin nasıl gerçekleştirildiği, bu analizlere göre kostüm
tasarımlarının geliştirilmesi planlanmaktadır. Bu çalışmada Blizzard Entertainment’ın 24
Mayıs 2016 yılında piyasaya sürdüğü FPS oyun türünden Overwatch oyunundan Sombra
karakterinin analizi ve buna bağlı olarak kostüm tasarımı yapılmıştır. Çalışmanın
sınırlılığını oyundaki bir karakter ve karakterin kostümü olarak belirlenmiştir. Overwatch
oyununun kostüm ve renk çeşitliliğini barındırması anı zamanda buna ek yapılabilir
olması, bu oyunda yer alan Sombra karakterinin de oyundaki etkinliklerde yer alan
“Cadılar Bayramı” için kendi kültürüne ait kostüm çalışması eklenebilir olduğu yapılan
araştırmalar sonucu fark edilmiştir. Araştırmada Overwatch oyununun yaptığı etkinlikler
kapsamında ‘Cadılar Bayramı’ için Sombra karakterinin ülkesinde popüler olan ‘Dia de
Los Muertos’ festivali tema olarak seçilerek kostüm tasarlanması amaçlanmıştır. Kostüm
tasarımı için, Frings`in kostüm tasarım ve Yeşilot’un karakter analiz sürecinden uyarlanan
modelde yer alan senaryo ve karakter analizi, kültürel ve sanatsal kaynaklar, renk,
malzeme başlıkları incelenerek tema oluşturma ardından renk ve malzeme belirlenmesi ile
kostüm tasarım aşamasına geçilmesi için eskiz çizimleri, tasarım geliştirme ve örneklem
kostüm çıkarılmasından oluşan tasarım öncesi aşamalar hazırlanmıştır. Çıkarılan modelin
başka karakter için de kostüm tasarım uygulamalarına uygulanabilir olması
hedeflenmektedir. Bu araştırmanın türü niteldir ve literatür taraması yapılarak
oluşturulmuştur.
Computer games can be seen as one of the most common means of use in the field of
entertainment. The characters are an integral part of the stories in the games and complete
the game with their visual integrity. Costumes may be defined as clothing that reflects the
characters' circumstance, time, and location. These costumes in the games should reflect
this and provide information about the character. There was no study discovered in the
literature review that looked at the analysis of a character from the play using the analysis
approach and the costume design methods. The purpose of this study is to create costume
designs based on game-character analysis and how analyszes is carried out in games. This
research looked into the Sombra character from Blizzard Entertainment's FPS game Overwatch,
which was published on May 24, 2016, and the outfit design that went along with it. The study's
limitation was defined by a character in the game and the character's outfit. The Overwatch
game offers a range of costumes and colors that can be manufactured in addition to this, and the
Sombra character in this game may also be added to the costume work of its own culture for the
"Halloween" events in the game, as a consequence of the investigations. Within the scope of
the Overwatch game's activities, the goal of the study was to develop costumes for
'Halloween' by using the 'Dia de Los Muertos' holiday, which is popular in the homeland of
the character Sombra, as the topic. Cultural and creative resources, color and material titles
are investigated by studying the topic, then color and material are decided, and sketches are
produced to advance to the costume design stage in the model, which is adopted from
Frings' costume design and Yeşilot's character analysis method. The design development
and sample costume removal parts of the pre-design process were completed. It is aimed
that the extracted schema can be applied to costume design applications for other
characters as well. This is a qualitative study that was based on a review of the literature.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11727/6765Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Sürdürülebilir mobilya üretiminde tasarımcı bilinci üzerine bir araştırma
Karaca, Betül (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Geçmişten günümüze doğa, üretim ve kontrolsüzlük sebebi ile hızla tahrip edilmektedir. Bu durum insanoğlunun dünyadaki geleceği ile ilgili kaygı duyulmasına sebep olmaktadır. Birçok sektörde yapılacak çalışmalar ile kaygı ... -
Havacılık sanayinde kullanılan takım ve aparatların tasarım sürelerinin makine öğrenmesi yöntemleri ile kestirilmesi.
Aktan, Nazmi Umut (Başkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Özellikle büyük ölçekli tasarım projelerinde, tasarım eforunun (süresinin) doğru tahmin edilmesi, bir proje planı oluşturmada önemli bir faktördür. Sadece uzman görüşüne dayanan bu tahminler yanlış ya da yetersiz yapıldığında ... -
Superman çizgi romanlarındaki tasarım unsurlarının 1938-2014 yıllarındaki değişimleri
Seyhan, Ekin Can (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünya tarihi boyunca politik, ekonomik ve kültürel yapılardaki değişimlerden bütün sanat dalları etkilenmiştir ve halen de etkilenmektedir. Her bir disiplin, kendi sınırları içinde temsil araçları üzerinden bu etkileri ...