dc.description.abstract | Kitle iletişim araçları; bireyler ve toplumlar arasında haberleşmeyi sağlayarak, bilgi
sahibi olmakla beraber farkındalığı arttıran önemli araçlardır. Günümüz teknolojisiyle
gelişen, hızlanan ve geniş kitlelere ulaşan iletişim araçları ve çıktıları haber almayı
kolaylaştırmaktadır. Böylece mevcut sorunlar, olaylar ve tartışmalar gündeme taşınmakta ve
tartışmaların sürekliliği sağlanmaktadır.
Bu çalışmada; iletişim araçlarının önem taşıyan bu özelliği dikkate alınarak, seçilmiş
tarihlerde, basında yer alan kadınla ilgili haberler incelenmiştir. Kadınların toplumsal
cinsiyet algısıyla ilgili olarak yaşayabileceği sosyal, ekonomik, kültürel sorunlar ve kadına
yönelik şiddet ile ilgili kavramlar, tanımlar, bağlamlar, metaforlar araştırmanın konusu
olmuştur.
8 Mart her yıl Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanmaktadır. Doğal olarak 8 Mart ve
takip eden 9 Mart tarihlerinde medya ve basında kadın ile ilgili haberler ve mesajlar öne
çıkmaktadır. Günümüzde kadınlarla ilgili önem kazanan ve devam eden sorunların tespit
edilmesi önemlidir. Bugüne bakıldığında; geçmişten bu yana devam eden çalışmaların nasıl
sonuç verdiğini anlamak mümkün olabilir. Elde edilen bilgiler planlanacak ve
gerçekleştirilecek olan yeni çalışmalara yön verebilir.
Çalışmanın yöntemi olarak seçilen nitel araştırma tekniğinde, içerik analizini yapmak
amacıyla Nvivo programından yararlanılmıştır. Kategoriler olarak belirlenen kelime, terim
ve cümleler içerik içerisinde aranarak elde edilecek bulgular; kavramsal çerçeve bağlamında
değerlendirilmiştir.
Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular, kuramsal çerçevede ele alınan konularla
ilgili bilgilerle örtüşmektedir. Haberlerin içeriği ve verilen mesajlar; kuramsal çerçevede yer
alan toplumsal cinsiyet algısı ve cinsiyet rollerine ilişkin kavramlar, istihdam sorunları ve
kadına yönelik şiddet konularıyla paralellik göstermiştir.
Mass communication provides communication between individuals and societies
which aims gathering information with creating awareness, that is why it is a substantial
actor in this study. Communication instruments and it’s outputs which are still developing,
accelerating and reaching the large masses simplify receiving information in today’s
technology. With this structure current issues, events and debates can brought to agenda and
remain the continuity of the debates.
Considering these characteristics of the communication instruments, the news related
to women partaking in the press are examined on selected dates for this study. Social,
eoconmic and cultural problems that women might have about gender perception and
violence aganist women’s concepts, definitions, contexts, metaphors are the main topics of
this study.
In every year 8th of March is celebrated as March 8 International Women's Day in
the world. Naturally as everyone can see in 8th of March right after 9th of March messages
and news can be viewed on media and press related to women. Today, detection of issues
related to women which are come into prominence and showing continuity are crucial.
Continuing studies’ results can be understandable when taking a look of their year-to-date.
Acquired informations can lead to the new studies which will be planned and realized.
In order to make a content analysis for qualitative research method, which is chosen
as the study’s method, Nvivo Program is used. Findings were searched within the content as
words, terms and sentences which are determinated as the categories were utilized in
conceptual framework.
The findings that acquired after the study matched with the presented context’s
knowledge in conceptual framework. Contents of the news and the given messages show
parallelism with the concepts of gender perception and gender roles, the topics of
employment issues and violence towards women within conceptual framework. | en_US |