Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Özcan
dc.contributor.authorYatman Balaban, İrem
dc.date.accessioned2019-10-30T18:23:00Z
dc.date.available2019-10-30T18:23:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/4140
dc.description.abstractBu çalışmada, destinasyon markalaşma süreci ve halkla ilişkiler ilişkisi Avrupa Birliği tarafından belirlenen “Yerel Ölçekte Turizm Plan-Politika Prensipleri” açısından Beypazarı destinasyonu üzerinden incelenmeye çalışılmış, destinasyon markalaşmasında halkla ilişkilerin süreç içerisindeki etkisi sunulmaya gayret edilmiştir. Çalışmada nitel araştırmalarda veri toplama yöntemlerinden biri olan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Beypazarı destinasyonunda yapılan görüşmeler sonucunda, çalışmanın amacına yönelik olarak belirlenen sorulara yanıtlar aranmıştır. Çalışma; marka, destinasyon, destinasyon markalaşması ve halkla ilişkilere ait teorik çerçeveye sadık kalınarak hazırlanmış olup, Beypazarı destinasyonunun markalaşma süreci ile kuramsal bilgilerin ilişkilendirilmesine gayret edilmiştir. Söz konusu ilişkilendirmeler ve gerçekleştirilen görüşmeler ile Beypazarı modelinin benzer özellikler taşıyan diğer destinasyonlara örnek olup olamayacağı tartışılarak, gerçekleştirilebilir öneriler sunulmaya çalışılmıştır. In this study, the relationship between branding process and public relations was tried to be examined through Beypazarı destination in terms of "Local Scale Tourism Plan-Policy Principles" determined by the European Union, and it was tried to present the effect of public relations in the process of destination branding. In the study, semi-structured interview technique, which is one of the data gathering methods, was used in qualitative researches. As a result of the interviews conducted in the Beypazarı destination, answers were sought to the questions which were determined for the purpose of the study. The study have been prepared in accordance with the theoretical framework of brand, destination, destination branding and public relations, and Beypazarı branding process has been tried to be associated with the theoretical information. With these associations and the interviews carried out, it was tried to present the feasible suggestions whether Beypazarı model can be an example or not for other destinations with similar characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectBeypazarıen_US
dc.titleDestinasyon markalaşmasında halkla ilişkiler üzerinebir araştırma:Beypazarı örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster