Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCula, Serpil
dc.contributor.authorÜnlenen, Fatma Burcu
dc.date.accessioned2018-11-20T06:04:17Z
dc.date.available2018-11-20T06:04:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2968
dc.description.abstractHizmet sektörü içerisinde; tasarruf kaynağı, fon yaratıcısı, ekonomik çöküntü önleyici, güven unsuru olması sebebiyle iktisadi ve sosyal açıdan önemli bir yere sahip sektörlerden biri de sigorta sektörüdür. Ancak, sigorta sektörü Türkiye’de gelişme göstermekle birlikte istenen potansiyele ulaşamamıştır. Bunun en önemli nedenlerinden biri Türk sigortalısının sigorta bilincinin yeterli düzeyde olmamasıdır. Yapılan çalışmada sigorta bilincinin ne düzeyde olduğunu anlamak için, konut sigortası poliçesine sahip, konutunda hasar oluşması sebebiyle poliçesi aracılığı ile hasar dosyası açtırmış kişiler üzerinde bir anket yapılmıştır. Bu çalışma ışığında elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Sonuçlar, katılımcıların yarısının poliçesini bankasürans aracılığı ile yaptırdığını, katılımcıların yarısına yakınının poliçeleri ile ilgili olarak prim bilgisi hariç olmak üzere, poliçe kapsamı, teminatlar, sigorta bedeli gibi konularda detaylı bilgi almadığını, katılımcıların %39,4’ünün poliçelerini hiç okumadığını göstermektedir. Katılımcıların yarısından fazlası poliçelerinin hangi teminatları karşıladığını bilmemektedir. Bir kısmı da poliçesini okuduğu halde hangi teminatların karşılandığını bilmemektedir. Katılımcılar arasında tazminat ödemesi alamayan sigortalıların %42,9’u tazminat ödemesi alamayışlarının nedenini sigorta şirketinin ödeme yapmak istemeyişi olarak görmektedir. Katılımcıların %44,9’u ankette yer alan sigorta terimlerinden hiçbirini bilmediğini ifade ederken hepsini bildiğini söyleyen sigortalılar %2,8’i oranındadır. In terms of economic and social coverage, insurance sector is one of the sectors which has a significant place in service industry as a saving source, fund creator, economic depression preventative and a confiding symbol. On the other hand, despite the sectoral development in Turkey, the insurance sector has not yet reached its desired potential. One of the most important reasons for this is insufficiencient awareness of Turkish insured people about insurance policies. In this study, in order to understand the level of insurance awareness, a survey was conducted among people having household insurance and filed property damage claim through their insurance policy. The results obtained in this regard were interpreted accordingly. The results show that half of the participants made their policy through bancassurance, almost half of the participants did not obtain detailed information about their policy coverage, (except of the premium) and 39.4% of the participants did not read the policy at all. More than half of the participants did not know their policy coverage and some of them did not understand their policy coverage even though they read their policy. Among the participants, 42.9% of the insured who could not receive the compensation payment thought that the reason for the unpayment was because the insurance company did not want to compensate their damages. 44.9% of respondents did not know any of the insurance terms stated in the survey and only 2.8% of the insured said that they knew all of the terms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSigortaen_US
dc.subjectSigorta bilincien_US
dc.subjectSigorta farkındalığıen_US
dc.subjectAnketen_US
dc.subjectAraştırmaen_US
dc.titleAnkara ilinde konut poliçesi hasarı oluşan sigortalıların sigorta farkındalığıen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster