Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkın, Ayşe
dc.contributor.authorÇubukçu, Ekin
dc.date.accessioned2018-10-15T13:26:18Z
dc.date.available2018-10-15T13:26:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2923
dc.description.abstractBu çalışma Tıp Fakültesi Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencilerinin bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklara (BZBH) ilişkin bilgi düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesi ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda bu konuda yapılacak eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarına katkıda bulunması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmada Dönem 3 ve Dönem 6’da eğitim alan öğrencilerin (196 öğrenci) %73,4’üne (144 öğrenci) BZBHTer konusunda bilgi ve görüşlerinin saptanması için anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin %33,3’üııün BZBHTerin bildirim gruplarım ve sayısını bilmediği, %9,0’mın A grubu, %15,3’üııüıı B grubu, %8,3’ünün C grubu, %16’sımn D grubu BZBH’yi doğru bildiği saptanmıştır. Öğrencilerin %20,8’inin BZBHTerin bildiriminde kullanılan Form 014’ü doğru bildiği belirlenmiştir. Form 014’ü bilme durumu açısından Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencileri arasındaki fark Dönem 6 öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Ankete katılan öğrencilerin sadece %7,6’smın yetkili laboratuvarlar tarafından bildirilen BZBHTerin bildiriminde kullanılan Form 014-D’yi doğru bildiği, araştırma grubundaki öğrencilerin %95, Finin BZBHTer hakkında ilgili mevzuatı okumadığı vc %93,7’sinin bildirim yapılmadığı durumlarda karşılaşabilecekleri hukuksal yaptırımları bilmediği saptanmıştır. Öğrencilerin %85,4’ünüıı BZBH’ler konusunda Tıp Fakültesinde herhangi bir eğitim döneminde eğitim aldıklarını belirttiği tespit edilmiş olup, eğitim almış olmalarına rağmen bilgi düzeyleri düşük bulunmuştur. Öğrencilerin %70,Finin Türkiye’de BZBH’lerin yeterli düzeyde bildirilmediğini düşündükleri, %41,7’sinin BZBH konusunda aldıkları eğitimi yeterli bulmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak Tıp Fakültesi Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencilerinin BZBH’lere ilişkin bilgi düzeylerinin eksik olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin BZBHTer konusundaki bilgi düzeylerinin bu konuda aldıkları eğitimle ilişkili olduğu, dolayısıyla tıp fakültesi eğitiminde ilgili stajlarda BZBH konusunda daha ayrıntılı ve güncel bilgiler verilmesinin ve konunun hem teorik hem de uygulamalı olarak eğitim müfredatına dahil edilmesinin öğrencilerin bu konuda bilgi ve farkındalıklarını artıracağı, böylccc BZBH bildirimlerinin doğru ve eksiksiz yapılmasma katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. This study was carried out to asscss thc knowledge levels and opinions about Notifıable CDs of Term 3 and Term 6 students of Faculty of Medicine and to contribute to avvareness raising studies and education about this issue in thc vicw of obtaiııed outcomes. İn this descriptive study, a questionnaiı*e was applied to 73,4 percent of Term 3 and Term 6 medical students to determine their knowledge and opinions about Notifıable CDs. it was found that 33,3% of the students who participatcd in the survey didn’t know the ııumber and groups of Notifıable CDs. Additionally, 9,0%; 15,3%, 8,3% and 16,0% of students knew correctly the Notifıable CDs of category A, B, C, and D respectively. Tt was determined that 20,8% of the students knew correctly the Form 014 used for reporting Notifıable CD's. The difference between the kııowledge of Term 3 and Term 6 medical students about Form 014 was statistically signifıcant in favour of Tenn 6 (p<0.05). it was found that only 7,6% of the students who participated in the survey knew correctly Form 014-D which was used in the notifıcation of Notifiable CDs reported by authorised laboratory, 95,1% of students in the study group didn’t read the relevant legislation about Notifiable CDs and 93,75% of students didn’t know the legal sanctions they could face when the notifıcation wasn’t ıııade. Although 85,4% of students stated that they got lectures about Notifiable CDs during their education terms, their knovvledge levels were found to be low. 70,1% of students stated that they believe that notifıcation of Notifiable CDs is insuffıcient in Turkey. 41,7% of students defined the education of Notifiable CDs they got was insuffıcient. İn conclusion, it was determined that the students of Faculty of Medicine in Term 3 and 6 were in lack of knovvledge about Notifiable CDs. Taking into account that the level of knovvledge of students on Notifiable CDs is related to the education they receive, so, more detailed and up-to-date information should be included in the relevant curriculum. Morcovcr, both theoretically and praciically inclusion of these topics in the training curriculum will increase the knowledge and awareness of students thus conlributing to the correct and complete implementation of the Notitiable CDs notifıcations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklaren_US
dc.subjectBildirimen_US
dc.subjectBilgi düzeyien_US
dc.subjectTıp fakültesi öğrencilerien_US
dc.subjectForm 014en_US
dc.titleTıp fakültesi 2017-2018 öğretim yılı dönem 3 ve dönem 6 öğrencilerinin bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster