Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilge, Betül
dc.contributor.authorRobledo Mendez, Ana del Pilar
dc.date.accessioned2018-04-17T13:15:12Z
dc.date.available2018-04-17T13:15:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2859
dc.description.abstractPreschool education is the most crucial stage of children’s physical, social, cognitive and emotional development. Nowadays it is very common that both parents work, while their kids are cared by teachers, therefore an effective classroom design should provide the child with the right facilities for the efficient development of his/her personality since they spend much of their time in such settings. The present study gathers the overall information of elements within learning environments, children’s needs and the response of surveyed teachers. Providing general considerations for an effective implementation of three alternative teaching methods within learning environments. The study analyzes the interaction of three teaching methods with the classroom design and it suggests what responsible educational institutions and especially designers can do at a general level to contribute to the improvement of early education. The study is designed using descriptive research method, scientific observation and to collect data 24 participants from Ankara (Turkey) were surveyed. Three different schools were analyzed by means of interior design criteria within learning environments to determine how classroom design supports the teaching-learning process and follows the principles of three teaching methods. Existing research and the data gathered were subsequently used to provide considerations for a proper design of a kindergarten classroom, supportive for the activities that both children and teachers perform on a daily basis, also within this framework the elements that contribute to children skills development as features of the learning environment were determined. Okul öncesi eğitim çocukların bedensel, sosyal, bilişsel ve duygusal gelişimi için en önemli evredir. Günümüz şartları gereği ebeveynlerin çalışmasıyla birlikte, çocuklar erken yaştan itibaren yuvaya gitmekte ve öğretmenler tarafından eğitilip, bakılmaktadır. Çocukların zamanlarının büyük bir bölümünü geçirdikleri bu ortamlarda, kişiliklerinin verimli bir şekilde gelişmesi açısından, etkin bir sınıf tasarımının sağlanması gereği ortadadır. Bu güncel çalışma, günümüz öğrenme alanları içerisinde etkin olarak kullanılan üç öğretim yöntemini esas almaktadır. Çalışmada STEM Eğitimi, Çoklu Zeka Teorisi ve Montessori Metod’un birbiri ile etkileşimi analiz edilmiş ve ortak hedefler öğretici çevre değerleri açısından ele alınarak, sınıf iç mekan tasarım gereksinimlerine yanıt aranmıştır. Bu bağlamda, tanımlayıcı araştırma yöntemi, bilimsel gözlem ve anket üzerinden değerlendirmeye alınmıştır. Üç farklı method ile eğitim veren anaokullarının öğrenme ve öğretme süreci verileri alınmış ve sınıf iç mekanları incelenmiştir. Elde edilen veriler, eğitim modellerinin ortak hedefleri gözetilerek, öğretici çevre mekansal değerleri açısından ele alınmış ve sınıf iç mekanlarında alfa jenerasyonuna yönelik beceri ve gelişimlerini destekleyici iç mekan gereksinimleri değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterior designen_US
dc.subjectLearning environmenten_US
dc.subjectGeneration alphaen_US
dc.subjectSTEM educationen_US
dc.subjectMultiple intelligence theoryen_US
dc.subjectMontessori methoden_US
dc.titleAnalysis of interior design requirements for kindergarten classrooms with respect to learning environment elementsen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster