Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTayfun, Recep
dc.date.accessioned2015-02-17T08:38:30Z
dc.date.available2015-02-17T08:38:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/1514
dc.description.abstractÖrgüt içinde yaşanan çatışmalar, günümüz örgütleri için önemli bir konu haline gelmiştir. Kişisel sorunlar, kişi-grup problemleri ya da iki grup arasındaki sıkıntılardan dolayı örgüt üyeleri, örgütsel amaç ve hedefleri yerine getirmekte aksaklıklar yaşamaktadırlar. Bu nedenle çatışma yönetimi, örgütler için her zaman önemli bir çalışma sahasını temsil etmektedir. Çatışma, tüm canlıların hayatlarında yaşadıkları evrensel bir olgudur. Yaratılışı gereği birbirinin aynısı olması mümkün olmayan, farklı karakter ve düşünce sistemine sahip bireylerin oluşturduğu örgütlerde uyuşmazlık ve anlaşmazlıkların yaşanması anlayışla karşılanmalıdır. Esasında, çatışmasız bir ortam beraberinde monotonluğu ve mevcut duruma sabitlenmeyi getirmektedir. Bu durumda, örgüt yöneticileri, üyeleri için çatışmayı özendirmeli ancak, çatışma sonucunda meydana çıkan yararları iyi kullanarak bunları birer fırsata dönüştürmeli ve yıkıcı sonuçlardan kaçınarak çok başarılı Ģekilde yönetmelidirler. Görevi, örgüt ve hedefleri arasında iletiĢimi gerçekleştirmek amacıyla köprüler kurmak olan halkla ilişkiler, örgüt içerisinde yaşanan çatışmaların etkili bir şekilde yönetilmesinde rol almak için araçlarını kullanmaktadır. Yüz yüze görüşme, telefon, internet, konferanslar gibi halkla ilişkiler araçları vasıtasıyla örgüt yöneticileri, üyeleri arasında yaşanan uyuşmazlık ve anlaşmazlıkları en aza indirgeyip, daha fazla paylaşımın oluşturulmasını sağlayarak sağlıklı bir ortam yaratma fırsatı yakalamaktadırlar. Bu çalışmada, örgütün faaliyetlerini gerçekleştirebilmesine ve amaçlarına ulaşabilmesine engel olan çatışmaya, çatışmaya neden olan faktörlere, çatışma türlerinin belirlenmesine ve çatışma sonuçlarının işlevsel olup olmamasının çatışma yönetimi modelleri ışığında belirlenen örgütsel etkilerine, son olarak da halkla III ilişkiler ve halkla ilişkiler araçlarının örgütsel çatışmaların etkili bir şekilde yönetilmesindeki rolüne değinilmeye çalışılmıştır. Halkla ilişkiler araçlarının örgüt içerisinde yaşanan çatışmaların yönetilmesindeki rolünün ortaya konulması açısından önemli bir örnek oluşturması beklenen bu araştırmada, Décathlon Spor Mağazaları’nda uygulanan anket çalışması ile çalışmada teorik olarak ortaya konan etkiler nicel verilerle ve gerçekleştirilen görüşmelerle kanıtlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖrgüt içi çatışmaen_US
dc.subjectÇatışma yönetimien_US
dc.subjectHalkla ilişkiler araçlarıen_US
dc.subjectDecathlon spor mağazalarıen_US
dc.titleÖrgüt içi çatışma yönetiminde halkla ilişkiler araçlarının rolü : (Decathlon spor mağazaları örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster