Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8

    • 21. Yüzyıl ticaret savaşlarının rekabet gücüne etkisi 

      Develi, İlayda (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışma kapsamında ilk olarak „Neo Merkantilizm‟ kavramı incelenmiştir. Neo merkantilizm temelini merkantilist felsefeden almaktadır. Günümüzde uygulanan Neo merkantilist politikaların neticesinde; ekonomi politikaları ...
    • Covid-19 ve salgın hastalıklar: Küreselleşmeye etkileri 

      Benli, Cenk (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışma, geçmişten beri var olan ve mevcut zaman diliminde etkilerini sürdüren pandemi olgusunun, Dünya ekonomisi üzerinde yapmış olduğu etkileri, mevcut veri setlerini analiz ederek anlamaya ve çıkan sonuçlara göre ...
    • Covid-19 ve Türkiye ekonomisine etkileri 

      Çulak, Özgürcan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışma, içinde bulunulan zaman diliminde dünya halkları ve ekonomileri üzerinde benzeri görülmemiş bir etkide bulunan pandemi sürecinin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Süreç ...
    • Endüstri 1.0'dan endüstri 4.0'a toplumsal yapının dönüşümü: Schumpeterci yaklaşım 

      Uslu, Oğulcan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
      Diğer tarihsel olaylarla karşılaştırıldığında endüstri devrimleri insanlık için en büyük etkiye yaratan süreçler olarak karşımıza çıkmaktadır. Enerji rejimindeki dönüşümler, üretim süreçlerinde yaşanan gelişmeler, ulaştırma ...
    • Gürcistan'ın bağımsızlığını kazanmasından sonraki ekonomik gelişimi 

      Ajalova, Giuljakhan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      1991 yılında Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği’nin dağılmasıyla birlikte Gürcistan bağımsızlığını ilan etmiştir. 70 yıl süren kapalı merkezi planlama ekonomisinden piyasa ekonomisine geçiş yapmıştır. Gürcistan’ın ...
    • Nöropazarlama faaliyetlerinin tüketici algısı üzerine etkisi 

      Kebeci, Cem (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      Hızlı biçimde değişim gösteren rekabet şartlarında firmalar sürdürmekte olduğu faaliyetlerini başarılı biçimde ilerletmek için farklı arayışlarda bulunmaya başlamışlardır. Gelişim gösteren dünyaya ayak uydurmaya çalışan ...
    • Uluslararası marka bilinirliği açısından uluslararası pazarlama stratejileri: Bilişim sektörü (sibe güvenlik) firmaları üzerine bir araştırma 

      Ergür, Gülüzar Cansu (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      Endüstri 4.0’ e geçiş ile birlikte düşüncelerimiz, yaşantımız, çevremiz ve üretimimiz değişmeye başlamış, gelişen ağ teknolojileri ve yüksek oranlı veri paylaşımı hem ülkemizde hem de küresel düzeyde siber güvenlik ...
    • Yerelleşmeden uluslararasılaşmaya: Nomadic state of minid örneği 

      Açık, Demet (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      Günümüzde küreselleşmenin ulusal ve uluslararası pazarlarda yarattığı değişik etkiler sonucu oluşan yoğun rekabet, birçok yerel firmayı üretim ve pazarlama çabalarını dünya ölçeğinde düşünme, planlama ve yürütme zorunda ...