Yazar "Eser, Zeliha" için listeleme
-
Counterfeit Supply Chains
Eser, Zeliha; Kurtulmusoglu, Bahar; Bicaksiz, Adnan; Sumer, Selay Ilgaz (2015)This paper studies supply chains of counterfeits in Turkey based on insider information from actors in such chains as well as from knowledgeable witnesses. The study depends on semi-structured interviews with actors in or ... -
Diderot bütünlük etkisi ile kendini gerçekleştirme arasındaki ilişkinin satın alma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma
Çakır, Burcu Çağrı (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, satış pazarlama gibi dış etkiler kadar tüketicilerin iç dünyasındaki değişikliklere ve gelişmelere göre de şekillenmektedir. İlk çağlardan günümüze kadar insanlar hayatta ... -
Ecovillages as A Destination and A Study of Consumer Approaches to Ecovillages
Adalilar, Sefik Naci; Alkibay, Sanem; Eser, Zeliha (2015)Ecovillages are models of sustainable settlements in cultural, ecological and economic context. There are several scientific studies related to ecovillages in other countries; however, there are no such studies in Turkey. ... -
Etnosentrik eğilim tüketicilerin satın alma davranışına etkisi: Doğu anadolu ve karadeniz bölgeleri üzerine karşılaştırılmalı analiz
Özden, Aybike Tuba (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Pazarlamanın tarihsel gelişimi incelendiğinde, üretim anlayışı dönemden modern pazarlama anlayışı döneme evrilme sürecinin sonunda, müşteri odaklı pazarlama anlayışının hâkim olmaya başladığı açıkça görülebilmektedir. ... -
Havayolu sektöründe müşteri deneyimi ve müşteri odaklı marka değerinin marka sadakatine etkisinde marka güvenin düzenleyici rolü
Şenyurt, Özge (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde rekabetin artması, dijital dünyanın hızla büyümesi, tüketici bilinç düzeyinin artması işletmeleri markalaşmaya doğru yoğun bir şekilde itmeye başlamıştır. Her geçen gün sayıları artan, birbirine benzeyen mal ve ... -
How Did The Battlefield At Gallipoli Become A Tourist Site? Epic Tourism
Okumus, Fevzi; Eser, Zeliha; Koseoglu, Mehmet Ali (2022)???Thanatourism??? refers to the management and organization of activities by people who visit death sites. This concept, however, does not sufficiently explain the management and organization of activities for people who ... -
Kompulsif satın almada durumsal faktörler ve benlik algısının etkisi üzerine bir araştırma
Baltacı, Alişan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2019)Pazarlamada tüketici davranışları alanının araştırma odaklarından birisi de tüketicileri satın alma davranışına sevk eden sebeplerin ortaya konulabilmesidir. Zaman içerisinde bu sebeplerin irdelenmesi sürecinde seçim, ... -
Küreselleşme sürecinde uygulanan küyerel pazarlama stratejilerinin tüketiciler tarafından değerlendirilmesi ve küyerel bir ürün örneği
Öneği, Merve (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Araştırmanın amacı, hızla küreselleşen dünyada tüketimin daha da artması ile küresel markaların ürünlerini daha kolay pazarlamak amacıyla faaliyet gösterdikleri ülkelerin kültürlerine uygun olarak küyerel pazarlama ... -
The Psychological Effects of Fast Food Consumption on Body Image Emotions
Aydin, Hatice; Eser, Zeliha; Korkmaz, Sezer (2018)Purpose The purpose of this paper is to examine the arousal of negative consumer emotions as a consequence of fast food consumption among individuals with restrained food consumption. Furthermore, a moderating effect of ... -
Reklam etkinliğinin otonom ve somatik sinir sistemi ölçüm teknikleriyle karşılaştırılması üzerine bir araştırma
Aydın, Begüm (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde pazarlama araştırmaları için kullanılan yöntemlerden birisi olan nöropazarlama bireylerin istem dışı tepkilerinin ölçümünde yararlanılan bir yöntemdir. Bu yöntemde merkezi sinir sistemi ile otonom ve somatik sinir ... -
Services Branding Triangle Examining the Triadic Service Brand Promises for Creating A Strong Brand in Banking Industry
Pinar, Musa; Girard, Tulay; Trapp, Paul; Eser, Zeliha (2016)Purpose - The purpose of this paper is to examine customer, management, and contact personnel perceptions of consumer-based brand equity (CBBE) and its dimensions utilizing a services branding triangle framework in the ... -
Sosyal medyada yayılan olumsuz viral pazarlama (E-wom) iletilerinin paylaşımlarında benliğin etkisi
Altınbıçak, Okay (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)20. yüzyıl sonrasında bireylerin sahip oldukları çevrelere sosyal medya adını verdiğimizi internet adıyla bireylerin oluşturdukları ikinci dünyaları da dahil olmuş ve bireyler, bireysel, ilişkisel ve toplulukçu benliklerini ...